Het verbaasde me, maar BUB heeft schijnbaar een jongerenafdeling! Aan het hoofd daarvan staat ons aller vriend Patriot oftwel Bob Vangeel, na Nationaal Politiek Secretaris nu ook al voorzitter van de Jongerenafdeling van de BUB.
Op hun site
http://users.skynet.be/bk327134/bub/bub/hoofd.htm kan je ook het volgende tekstje vinden, ter voorstelling van hun voorzitter:
Bob Vangeel
De B.U.B.-jongeren staan onder voorzitterschap van Bob Vangeel. Deze dynamische jongeman was één van de eersten die zich aansloot bij de partij. Door zijn wervelende ideeën, zijn veelvuldige acties en zijn fabelachtig organisatietalent werd hij al gauw één van de voortrekkers van de B.U.B.; Bob is perfect drietalig en iemand die wil voelen wat er onder de mensen, en in het bijzonder onder de jongeren, leeft. Zijn engagement verklaart hijzelf door een rotsvast geloof in de democratische waarden en in de progressieve, multiculturele maatschappij. Voor hem moet politiek los van machtsstructuren zijn, de verroeste constellaties verlaten en op de kruising van indivuele ontplooiing en samenhorigheid ten dienste staan van de burger. Bob wil een contract sluiten met u, net zoals hij dat met de B.U.B. deed. In die hoedanigheid werd hij de jongste nationale politieke secretaris van België. Idealisme, de kracht van woorden én daden zijn zijn streefdoelen. En natuurlijk de strijd om een hecht en ééngemaakt België. Samen met de B.U.B.-jongeren staat hij symbool voor een nieuwe generatie jonge Europeanen en Belgen, die de verroeste ketens van de Belgische ethnificering, het hokjesdenken wil doorbreken. Geloof ook jij in deze vooruitgang ? Aarzel dan niet om je bij ons aan te sluiten, mee te doen aan onze acties én een stevige dossierkennis op te doen. We heten u welkom. .
(door Bruno Yammine, ondervoorzitter BUB)
Kijk, ik vind het zeer positief dat jongeren in de politiek gaan, ongeacht welke strekking.
Dit soort gezwollen pathos en bewierroking, als ware de goede man Nelson Mandela en Gandhi tegelijk, doet me echter schaterlachen. Zeker
als jongere moet je jezelf kunnen relativeren en bescheiden blijven.
U mag mij nu echt eens één serieuze partij tonen waar ze elkaar termen als "
fabelachtig" en "
wervelend" toedichten.
Dit doet meer denken aan de levensbeschrijvingen van de grote Vozhd Stalin die aan Sovjet-kinderen werden opgevoerd dan aan de jongerenvoorzitter van een dwergpartij...