satiper |
13 oktober 2006 11:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
(Bericht 2077652)
Dat de tegenstanders van het Vlaams Belang hun mond vol hebben over verdraagzaamheid is een algemeen feit.
In hun optiek is het uitsluiten van mensen per definitie onverdraagzaam! Daar hebben zij dan ook in principe gelijk in. Met deze peiling wil ik nagaan of zij het uitsluiten van de kiezers van het Vlaams Belang dan ook categoreren onder de noemer onverdraagzaamheid. Of is hiervoor een ander begrip van toepassing? Zo ja, dan moet het woord verdraagzaam maar geschrapt worden uit de woordenboek of men moet er een andere betekenis aan geven.
Ik ben eens benieuwd!
|
Er wordt idd gegoocheld met begrippen als verdraagzaamheid/onverdraagzaamheid en positief/negatief.
Alles wat pc stelt of doet is verdraagzaam en positief.
Alles wat vb stelt of doet is onverdraagzaam en negatief.
't Is mss wat simpel gesteld, maar daar komt het in grote lijnen op neer.
Hetgeen volgens mij dichter bij de waarheid ligt is dat al deze begrippen gewoon afhankelijk zijn van het standpunt dat men zelf inneemt.
Het zijn dus overbodige begrippen als ze als absolute waarheid gehanteerd worden.
Je kan ze natuurlijk wel gebruiken om je eigen voorkeuren aan te geven.
Het is dus bvb best ok als een VLD-er zegt dat een bepaald standpunt volgens hem leidt naar een positieve ontwikkeling.
Het is niet ok als een VLD-er zegt dat zijn standpunt positief is en dat van de tegenstander negatief.
Om dit te kunnen zeggen zou hij alwetend moeten zijn.
VLD heeft veel kwaliteiten maar alwetendheid is daar vooralsnog niet bij denk ik ;-) .
Btw waar ik VLD plaatste mag je naar eigen voorkeur evengoed iets anders invullen. Er zijn er veel in hetzelfde bedje ziek :-P
|