Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Landuyt trekt besluit in: zone 30 blijft de klok rond (https://forum.politics.be/showthread.php?t=64223)

Marines 14 oktober 2006 10:52

Landuyt trekt besluit in: zone 30 blijft de klok rond

Hier gaan we weer onze vriend krijgt zijn zin precies niet,van 7 uur tot 19.00 kan ik begrijpen maar allee nu waarom moet dat 24/24 : 7 op 7 zijn!!!

Jan Meuleman 14 oktober 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marines (Bericht 2080520)
Hier gaan we weer onze vriend krijgt zijn zin precies niet,van 7 uur tot 19.00 kan ik begrijpen maar allee nu waarom moet dat 24/24 : 7 op 7 zijn!!!

Om de automobilist te kunnen melken. In Gent deden ze onlangs kontrole in de zone 30 om 3h30 in de morgen

chris k 14 oktober 2006 10:59

moet geld binnenkomen.

Bhairav 14 oktober 2006 11:04

Omdat-ie graag de lippen tuit.

lenca 14 oktober 2006 11:05

Zone 30 aan scholen kan zeker geen kwaad. Als daar kinderlevens mee gered kunnen worden. Maar 24 uur is belachelijk.:lol:
Om aan aan de walen te geven

Marines 14 oktober 2006 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2080532)
Om de automobilist te kunnen melken. In Gent deden ze onlangs kontrole in de zone 30 om 3h30 in de morgen

Schandalig zoiets,en ze gaan ook nog beginnen flitsen in de zone 30

Veerle23 14 oktober 2006 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marines (Bericht 2080571)
Schandalig zoiets,en ze gaan ook nog beginnen flitsen in de zone 30

waarsschijnlijk hebben de walen weer geld nodig of
proberen ze op deze manier het gat in de begroting te dichten aangezien de verkoop van gebouwen onlangs is verhinderd. of
ligt er weer ergens een vergeten stookoliefactuur die de sossen deze keer echt zou kunnen nekken. of
heeft prins laurent weer een nieuwe auto of een groter huis nodig

tja wie zal het zeggen?? ;-)

Chipie 14 oktober 2006 17:45

En dan verschiet men dat een mens verzuurd geraakt...

Ik zou zeggen, het land uit met Landuyt...

Max van Dietschland 14 oktober 2006 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2080532)

Tja in Gent ook, de stad van dat verderfelijk duivelskoppel: Verhofstadt en die vuile slet van een Vandenbossche. Hoe dat de bevolking daar blijft paars steunen is mij een raadsel. :?

FISHERMAN 14 oktober 2006 18:01

automobilistjes pesten, I love it 8-)

zorlac 14 oktober 2006 18:06

Die zone 30 is een goede zaak. Niet tijdens de nacht, maar ook niet tijdens bepaalde daguren. Enkel bij het openen- en sluiten van de school, en tijdens de middagpauze is de zone 30 verdedigbaar imo.

De zone 30 moet een flexibel iets zijn imho, te regelen door oplichtende verkeersborden. Zoals deze...

......Enkel brandend in de periode dat 30km/h verplicht is.

Natuurlijk is het makkelijker om van die kleine bordjes te hangen, en de klok rond te staan flitsen. Lekker veel inkomsten zo, en heeft nix met veiligheid van de kindjes te maken. Momenteel is de zone 30 in vele gevallen een handige melkkoe.

Als het deze regering ECHT om de veiligheid te doen is, dan moet ze ook bereid zijn om te investeren in dure borden en evt. de structuur van de straat aan te passen.
Maar nee, liever wat inkomsten genereren op kap van de automobilist, onder het mom van veiligheid.
Valsheid troef maw.:x

Karma 14 oktober 2006 18:24

Mocht iedereen het verstand hebben om, indien geflitst tussen dertig en vijftig, de zaak te laten voorkomen, dan zou het rap gedaan zijn met die stomme boetes. De rechtbank zou gewoon niet kunnen volgen.

another brick 14 oktober 2006 18:28

Waarom doet Landuyt dit vlak na de verkiezingen en niet ervoor?
Puur uit electoraal belang?

zorlac 14 oktober 2006 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2081751)
Waarom doet Landuyt dit vlak na de verkiezingen en niet ervoor?
Puur uit electoraal belang?

Uiteraard...

't Is ne sos voor iets eh.:-)

Chipie 14 oktober 2006 20:12

En wie kan dat 'verkeersbeleid' nog volgen?...:roll: :lol:

Landuyt heeft gehoord dat het VB met goed beleid te kloppen is... :-P

En dat de liberalen zoiets toelaten... O n b e g r i j p e l i j k ....

Marlboro 14 oktober 2006 20:30

Er telt maar 1 ding voor de rooie rioolratten;geld uit de zakken van de mensen kloppen.Hoe meer hoe beter en dan zeggen ze dat alles gratis is,lol.

En de helft geven ze maar mooi aan de walen,manman.

jules 14 oktober 2006 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marines (Bericht 2080520)

Wel volledig zijn : de lokale overheid heeft de bevoegdheid gekregen om zelf te beslissen of ze met variabele uren willen werken of niet.
Waardoor het wetsontwerp overbodig werd en geschrapt is.

kunstenaar 14 oktober 2006 21:14

Zone 30 aan scholen gedurende de schooluren? Ben ik akkoord mee, het zijn onze kinderen nietwaar.

Vreemd dat ik tussen al het geraas tegen de sossen (ik ben er geen voor alle duidelijkheid en ik ben geen voorstander van al die regelneverij) niemand iets hoor vertellen over veiligheid. Waren jullie niet diegenen die het veiligheidsthema zo hoog in het vaandel droegen? Of gaat dan enkel over allochtonen en blijft het aanvaardbaar dat er elk jaar honderden slachtoffers vallen in ons verkeer. Vaak ongevallen veroorzaakt door pipo's die het niet nodig vinden om nuchter achter het stuur te zitten of zich aan verkeersregels te houden.

Net zoals veel Vlaamse ouders stuur ik mijn kinderen elke dag per fiets door het verkeer. En houd ik regelmatig mijn hart vast als ik zie hoe mensen doorheen zones 30 of 50 vlammen met hun wagen. Als er een plaats is waar ik dagelijks onverdraagzaamheid ervaar is het wel het verkeer. Vlamingen onder elkaar want "de baan is van mij".

Of is het bij jullie echt "ikke en de rest kan stikken" ?
Afgeven op alles en iedereen maar zelf verantwoordelijkheid nemen?

Zone 30 heeft niet altijd met verkeersveiligheid rond scholen te maken. Het is in veel straten ingevoerd om die opnieuw leefbaar te maken. Om aan mensen duidelijk te maken dat niet iedere straat gelijk staat aan de E40 waar je met je dure wagen of villawijktank aan 90 of meer Km/h kan doorvlammen.

Mambo 14 oktober 2006 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 2082192)
Zone 30 aan scholen gedurende de schooluren? Ben ik akkoord mee, het zijn onze kinderen nietwaar.

Vreemd dat ik tussen al het geraas tegen de sossen (ik ben er geen voor alle duidelijkheid en ik ben geen voorstander van al die regelneverij) niemand iets hoor vertellen over veiligheid. Waren jullie niet diegenen die het veiligheidsthema zo hoog in het vaandel droegen? Of gaat dan enkel over allochtonen en blijft het aanvaardbaar dat er elk jaar honderden slachtoffers vallen in ons verkeer. Vaak ongevallen veroorzaakt door pipo's die het niet nodig vinden om nuchter achter het stuur te zitten of zich aan verkeersregels te houden.

Net zoals veel Vlaamse ouders stuur ik mijn kinderen elke dag per fiets door het verkeer. En houd ik regelmatig mijn hart vast als ik zie hoe mensen doorheen zones 30 of 50 vlammen met hun wagen. Als er een plaats is waar ik dagelijks onverdraagzaamheid ervaar is het wel het verkeer. Vlamingen onder elkaar want "de baan is van mij".

Of is het bij jullie echt "ikke en de rest kan stikken" ?
Afgeven op alles en iedereen maar zelf verantwoordelijkheid nemen?

Zone 30 heeft niet altijd met verkeersveiligheid rond scholen te maken. Het is in veel straten ingevoerd om die opnieuw leefbaar te maken. Om aan mensen duidelijk te maken dat niet iedere straat gelijk staat aan de E40 waar je met je dure wagen of villawijktank aan 90 of meer Km/h kan doorvlammen.

5 km rondom iedere school dag en nacht? Voor en achterkant dus telkens.
1200 straten in Gent alleen al. Ik weet niet hoeveel straten we hebben in Gent maar het is een beetje overdreven.
En dan die boete's waar je van achterover valt. Is dat allemaal nodig?

kunstenaar 14 oktober 2006 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2082241)
5 km rondom iedere school dag en nacht? Voor en achterkant dus telkens.
1200 straten in Gent alleen al. Ik weet niet hoeveel straten we hebben in Gent maar het is een beetje overdreven.
En dan die boete's waar je van achterover valt. Is dat allemaal nodig?

In mijn bericht staat duidelijk dat ik het niet heb voor teveel regelneverij.
Staan flitsen op onchristelijke uren in een zone 30 i.f.v. een school, daar kan je vragen bij stellen. Vraag is natuurlijk aan welke snelheid men er wel passeert, gezien het feit dat de meeste scholen in woonzones liggen.

Waar het mij over gaat is dat ik in deze draad en op dit forum altijd hoor afgeven op politici van deze of gene kleur. Maar dat ik zelden of nooit lees wat mensen zelf voor verantwoordelijkheid opnemen om een samenleving leefbaar te maken en te houden. En veilig verkeer is imho vooral een opdracht van de weggebruikers zelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be