Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Bertr Anciaux (https://forum.politics.be/showthread.php?t=64291)

Jan Meuleman 14 oktober 2006 19:32

Bertr Anciaux

Naar het schijnt haalde Bertje nog 570 voorkeursstemmen en is hij niet verkozen.
Zou het kunnen dat zijn populariteit zo laag is gezakt?:-) :-) :-)

another brick 14 oktober 2006 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2081940)
Naar het schijnt haalde Bertje nog 570 voorkeursstemmen en is hij niet verkozen.

Ik vond dat hij het nog niet zo slecht deed na al zijn onnozele farces.:-):-)

Jan Meuleman 14 oktober 2006 19:49

Nu begrijp ik waarom de feremans zo pisnijdig is. Zijn groot licht is uitgegaan.

bob. 14 oktober 2006 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2081998)
Nu begrijp ik waarom de feremans zo pisnijdig is. Zijn groot licht is uitgegaan.

-----

Feremans was het ' licht ' al langer kwijt.

zorlac 15 oktober 2006 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2081940)

LOL.... Da bleiren pakt dus niet meer bij de kiezers.:-)

Waar kwam laf Bertje op eigenlijk?

ICE-MAN 16 oktober 2006 02:04

zou "ons Damienne" wel voor hem gestemd hebben????:lol: :lol: :lol:

zo weinig stemmen en dat voor ne minister.......

een bleitbakkes is dus "passee" als truk om de kiezers te mislijden;-)

Jazeker 16 oktober 2006 10:10

Dat ging eens gaan tijd worden.

Hans1 16 oktober 2006 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 2082741)
LOL.... Da bleiren pakt dus niet meer bij de kiezers.:-)

Waar kwam laf Bertje op eigenlijk?

Flamingantisme en slecht beleid worden afgestraft.

Ja, waar kwam hij op?

Zwartengeel 16 oktober 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2085337)
Flamingantisme en slecht beleid worden afgestraft.

Ja, waar kwam hij op?

Je moet ook wel flink van de pot gerukt zijn om Anciaux zijn partijtje tegenwoordig nog 'flamingant' te noemen. De geest is er al een tijdje uit de fles.

Piet Hein 16 oktober 2006 10:58

We kunnen er altijd nog iets tof van maken ;)

ERLICH 16 oktober 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2085427)
We kunnen er altijd nog iets tof van maken ;)

Ze kunnen hem laten opvullen en op de plaats van manneke pis zetten trekt hij mischien nog toeristen aan, alhoewel met zulke kop?

lantjes 16 oktober 2006 11:43

Free at last, thank God, we are free at last !!! van deze onnozelaar zijn we met wat geluk vanaf...als hij zijn conclusies trekt natuurlijk....

Lodi 16 oktober 2006 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2085474)
Ze kunnen hem laten opvullen en op de plaats van manneke pis zetten trekt hij mischien nog toeristen aan, alhoewel met zulke kop?

Ja, waarom niet eigenlijk; ipv pissen, beiten. 't Is ook water, hé.

vulpes 16 oktober 2006 15:04

de commentaar van Bert himself:
Citaat:

Dinsdag 10 oktober 2006
Brussel is een vreemde stad. Bij verkiezingen moeten we steeds horen : Hoe is het mogelijk dat je maar dat aantal voorkeurstemmen haalt?

Freya en Frank scoren schitterend in Gent. Kathleen scoort zeer degelijk in Antwerpen. Saïd schittert in Leuven. Hilde in Hasselt. Annissa in Mechelen. Allen zijn ze lijstduwer op de respectievelijke sp.a-spirit-lijsten daar. Allen zijn ze vanzelfsprekend verkozen vanop de lijstduwersplaatsen. In Brussel haal ik 'slechts' 570 voorkeurstemmen op die laatste plaats voor ons progressief kartel. En daarmee ben ik niet verkozen.

Het lijkt een echte nederlaag. Het lijkt niet echt om fier op te zijn. En toch haal ik een beter percentage dan de meesten van mijn progressieve mededuwers op de andere lijsten in Vlaanderen.

Toen ik twee jaar geleden meer dan 4000 stemmen haalde voor het Vlaams Parlement in Brussel-19, schreven enkele journalisten dat dit toch niet fameus was. Het waren echter, naar Brusselse normen, topscores. Toen ik meer dan 320.000 voorkeurstemmen haalde op de Europese lijst voor heel Vlaanderen kon ik nauwelijks iets meer dan 2500 Brusselaars bekoren. Dat zijn dus de verhoudingen. Keer op keer moet ik lezen dat mijn electorale magneet afneemt. Steeds opnieuw wordt nadien gezegd dat dit voorbarig was.

In Brussel als Vlaming meedingen in de politiek is niet te vergelijken met Vlaamse steden en gemeenten. Onze mensen moeten keihard werken voor enkele stemmen. Hun inzet om 100 kiezers te overtuigen is vergelijkbaar met de inzet in grote Vlaamse steden voor het behalen van een veel-veelvoud aan stemmen. Hier is de militant gewoon in moeilijke situaties te werken. Voor zeer weinig mandaten, voor zeer weinig resultaat soms.

Meer dan in welke stad is de inzet van militanten hier zo waardevol, zo broodnodig. Maar ook zo zwaar. Op de laatste plaats van onze progressieve stadslijst haal ik 7,5% van alle Vlaamse stemmen. Dat zijn er samen ongeveer 8000. Maar daarvoor moet je wel 80.000 potentiële kiezers bereiken. In een Vlaamse stad van 80.000 stemgerechtigden haal je daarmee 6000 stemmen binnen.

Onze spiritploeg in Brussel is een enthousiaste bende mannen en vrouwen. Een stevige groep die uit idealisme ervoor gaat. Hun inzet en optimisme is bewonderenswaardig. Het is gewoon een plezier samen met hen te mogen werken. Ook als het wel eens moeilijker gaat. Het blijft gewoon een feest. En een waar genoegen.
Bert

Gepost door Bert Anciaux om 21:30 uur
www.bertanciaux.be

Luc D 16 oktober 2006 16:10

Dat het voor u een feest is kan ik geloven. Voor ons is het realiteit en die is al minder om te lachen.

Marlboro 16 oktober 2006 16:17

Oei oei,pak dienen mens maar vlug een stapelke zakdoeken,tzal nodig zijn.

another brick 16 oktober 2006 19:38

Kate Ryan zal hem wel troosten.:-):-):-)

Piet Hein 17 oktober 2006 10:44

Bert Anciaux is minister van sport en hij paft zijn longen uit zijn lijf.:-) :-)

ancapa 17 oktober 2006 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2088558)
Bert Anciaux is minister van sport en hij paft zijn longen uit zijn lijf.:-) :-)

zondagavond heeft hij echt zitten bleiten met zijn uitslag :lol: :lol: :lol:

met zijne sjaal van FC Brussels kon hij eindelijk nog eens lachen met dat puntje tegen Club Brugge :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be