Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bescherm Het Vlaams-nationalisme!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6441)

Patriot! 23 oktober 2003 19:14

Nee, vrienden, laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd. Hun ideëen hun optreden en hun klederdracht, zijn ontegensprekelijk een verrijking voor onze cultuur.
Daarom pleit ik ervoor om het Vlaams-nationalisme op te nemen in de lijst van Werelderfgoed van Unesco; want het Vlaams-nationalisme, hoewel met uitsterven bedreigd, is een belangrijk deel van onze Belgische folklore!
Hier enkele sfeerbeelden:

Hun cultuur liet ons vreemde bouwwerken na, waarvan we niet precies weten waartoe ze ooit gediend hebben... hier een voorbeeldje:

De Vlaams-nationalisten hebben ook vreemdsoortige gebruiken, die voor de Belgen misschien wat vreemd overkomen...

Hun kinderen dragen vreemde kleren, gebaseerd op die van een of andere jeugdbeweging in Duitsland in de jaren 30...

Laat ons daarom deze verrijking voor onze kultuur niet laten verloren gaan!!

Johan C. 23 oktober 2003 19:33

uiteraard is Patriot's bericht voortgesproten uit een chronische domheid! Maar langs de andere kant raakt hij wel belangrijke pijnpunten! De Vlaamse Beweging is er niet in geslaagd een volksbeweging te worden en blijft zich krampachtig gedragen. De heer patriot heeft gelijk dat de Vlaams Nationalisten een kleine minderheid zijn in Vlaanderen maar hij beseft niet dat het slechts een zeer kleine minderheid is die terug wil keren naar het Belgique van weleer. De klassieke Vlaame Beweging is uitgegeteld, marginaal en fokloristisch maar de identiteitszin van de modale Vlaming is toch heel wat sterker dan onze ami Patriot ooit zal willen toegeven.

Vlaanderen laat u niet doen door Vlaams Blokkers, N-VA'ers of BUB'ers, ga uw eigen weg...

Bluelagune 23 oktober 2003 19:40

Nochtans lopen er op Belgicistische betogingen ook wel raar volk rond....2 van deze heren hebben alvast een crimineel verleden :roll: :roll:

In het midden voorzitter Féret en naast hem ex-FN'er Patrick Sessler

Hans1 23 oktober 2003 20:01

Hoe komt u erbij dat dit een belgicistische betoging is?

Dan is uw partij een Vlaams-Blokpartij want ook rechts.

Koenraad Maesschalck 23 oktober 2003 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Bescherm Het Vlaams-nationalisme!!

Vind ik ook. Laat ons daarom meer subsidies toekennen aan de Vlaams-nationale organisaties en partijen.

Bluelagune 23 oktober 2003 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hoe komt u erbij dat dit een belgicistische betoging is?

Dan is uw partij een Vlaams-Blokpartij want ook rechts.

Ziet u niet wat er op de bordjes staat "Front National-Nationaal front" voor zover ik weet is het FN een Belgicistische partij en helaas voor u beste Hans is hun score nog wel van een iets beter en ander kaliber dan de BUB. Bestaat UNIE trouwens nog daar heb ik indertijd nog folders voor uitgedeeld... :lol: :lol:

The Paulus Experience 24 oktober 2003 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Bescherm Het Vlaams-nationalisme!!

Vind ik ook. Laat ons daarom meer subsidies toekennen aan de Vlaams-nationale organisaties en partijen.

Jij bent zeker zo'n jager die zelf eerst wild uitzet? :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be