![]() |
Bestaat er zoiets als "God"?
de vraag is heel simpel: "bestaat voor jou zoiets als "God"?
En als je dan al "ja" antwoord wat is het/hij/zij/... voor jou? |
Als ik alles bij elkaar leg en aan een zeer streng onderzoek onderwerp.
Moet ik zeggen, nee, voor mij bestaat god niet. Er bestaan alleen natuurkrachten. Maar iemand die de mens zegt hoe hij moet leven en wat hij wel en niet mag doen en zich verder tijdens het ganse bestaan van de mens steeds voor iedereen verborgen is gebleven. Zelfs al zijn er een paar geweest in het verleden die beweren hem wel te hebben gehoord of zelfs dat ze zijn zoon zijn. Nee, want dan zouden er meer mensen moeten zij die hem gezien hebben en dan zou de moeder van die zoon hem toch moeten gezien hebben. En trouwens alle boeken die over hem geschreven zijn spreken elkaar tegen en spreken zelfs zichzelf tegen dus. God bestaan. Dat men dat eens eerst bewijst. |
Citaat:
Dat ben ik.;-) |
vc vergist zich natuurlijk,
dat ben ik nl, ttz al het goede in mij :angel: , de rest is de duivel ! et oui, c'est moi aussi ! :evil: ps mocht er iemand bij het tegenkomen in een psy -test van de vraag 'bent u God ?' zich toen afgevraagd hebben 'waar halen ze het/wie zegt daar nu ja op ? ... dat zijn dus vc en ik ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Als hij zo onbestaand is hoe komt het dat "het" steeds terugkomt in elke cultuur(op welke manier ook)? Waar geloven mensen dan in? Als er geen hogere macht is geweest; nooit, hoe kan het dan zijn dat wij geëvolueerd zijn tot wat we nu zijn? "Gezien hebben" vind ik dan wel weer een zeer kortzichtige visie...Nuja ieder zijn idee maar volgens mij kan je "het" niet zien...of nog beter zie je het dagelijks! Wat heeft ooit gezorgd voor de "perfecte leefwereld" waarin wij nu leven? Ik denk dat u minder atheïstisch bent dan u denkt... Ik merk rond mij dat vele mensen het idee van "een God" ook vaak negeren en afkeuren maar toch in stilte geloven in IETS. Wel ik aanzie dat IETS als een godheid/de heer... mvg largo |
in ons
foutje, daar leren we van.
|
GOD
De aarde 70% water 30% aarde, de mens 70% Water 30% stof en zouten, De hersenen 30% kunnen wij gebruiken in het verstand, 70% is het ongekende van de mens, Zijn eenheid met de wereld, die door misleiding en foute voorbeelden de mens van het geluk en eenheid van goed beroofd. God bestaat in de mens, De weegschaal van het kwade is bevestigd, aan de spil van het goede. |
Nee. :(
|
Dat ik Largo en Jantje nog ging tegenkomen vandaag ?
Wat een verrassing , de wil van God zeker ? Natuurlijk geloof ik in God . De mensen hebben een kop hersenen die , als ze die optimaal zouden gebruiken zou volstaan om in weelde en vrede te leven . Dat gebeurd niet , de mensen leven in armoede en oorlog . Misschien toch slechte wil? Maar slechte wil betekent ook dat er goede wil bestaat . Voor mij bestaat dat dus wel , God en de duivel . |
Citaat:
En ik ben er ook niet voor te vinden dat iemand die zoveel macht heeft om zoiets prachtigs als onze aarde te maken, zomaar zonder ingrijpen ons de kans en de macht geeft om dit prachtig werk te vernielen. En dat het steeds terug komt in elke beschaving en in elke cultuur. Wel men weet niets uit de beschavingen die ouder zijn dan 20.000jaar en men weet niets ui de culturen die ouders dan 20.000jaar. En er lopen hier al meer dan 100.000 jaar mensen rond. In waarom zoekt iedereen beschaving en cultuur het in de ruimte en waarom zijn er steeds goden die boven de aarde leven en altijd kunnen toekijken en kunnen ingrijpen van boven uit. Nee, daar heeft god volgens mij niets mee te maken. God en godelijke machten zijn uitvindsels voor iets dat nu nog ver boven ons verstand gaat. Maar waar men ooit wel een verklaring voor zal vinden. Wie weet, wij zijn misschien maar het terrarium van een veel grotere mens dier soort. en is de ruimte hun leefkamer. |
Citaat:
Zit zeker wat waarheid in ja... |
neen. een godheid is gecreëerd door de mensheid om de vragen die men niet kan oplossen te beantwoorden en om de massa onder de knoet te houden.
|
Citaat:
U gaat er van uit dat God's meesterwerk de aarde is ik ga er meer van uit dat zijn meesterwerk de mens zelf is!(naar zijn beeld) Denkt u dan dat de homo sapiens in den beginne niet in een godheid geloofden? Ik geloof in een hogere macht! U niet dus bent u atheïstisch... Bent u bang van een hogere macht? Ik Kan u nu al zeggen dat NOOIT een uitleg zal komen voor het woord "God" hoe ver we ook evolueren! |
willen we luisteren of spreken, willen we voelen of gevoeld worden.
dat is het punt, ik of u. |
Neen.
|
Citaat:
Als de mens zijn evenbeeld is waarom zijn er dan zoveel verschillende soorten geweest. En dit is dus een verklaring uit één van de boeken over hem. Wel in dat zelfde boek staat dat zijn zonen zich zijn komen vermenigvuldigen met onze vrouwen op aarde. Als wij zijn evenbeeld zijn dan hebben zijn zonen toch maar weinig respect gehad voor dat evenbeeld en hebben zij het enkel gezien als een lustopject. Welke hogere machten. Als ik niet geloof dat er hogere machten zijn hoe kan ik er dan bang voor zijn? Dat zal enkel de toekomst kunnen uitwijzen, maar ik denk niet dat ik dat nog zal meemaken, ook al wil ik wel 150jaar oud worden. |
Citaat:
We zijn geen evenbeeld doch wel "naar zijn beeld gemaakt", de nuance is belangerijk! Het gaat hem om de "mens" in het algemeen; zijn goede zowel als zijn slechte kant, zijn emoties en zijn pijn,... God heeft geen ZOONs nog DOCHTERs of toch wel...iedereen en alles! Een boek is iets gevaarlijks; moet je mee opletten en nooit te letterlijk nemen en vooral zeer critisch lezen! Romeo, Romeo, wherefore art thou, Romeo? Deny thy father, and refuse thy name. (shakespear) Ik zal het ook niet meemaken en ben zeker dat niemand dat ooit zal doen! Hoe zou het ook kunnen? |
Uitzonderlijk veel "neens" naar mijn gedacht...Hoef ik mij daar nog voor te verwonderen...?
Spijitg dat weinigen er commentaar bij geven! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be