Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dvd-automaat mag niet werken op zondag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=64482)

Jazeker 16 oktober 2006 14:04

Dvd-automaat mag niet werken op zondag

Citaat:

Dvd-automaat mag niet werken op zondag

document.write('');

FRANKFURT - Een bedrijf in Duitsland dat video's, dvd's en spellen verhuurt via een automaat, mag dat 's zondags niet meer doen. Dat besliste een rechtbank in Stuttgart, aldus de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.
,,Het uitbaten van een automatische videobibliotheek op zon- en feestdagen is een duidelijke openbare en zichtbare uitoefening van werk, en gaat daarom in tegen de zondagrust'', aldus de rechter.

Volgens de eigenaars van de automatische verhuurboxen zullen ze in de toekomst meer dan veertien procent minder verdienen omdat de meeste video's, dvd's en spellen tijdens het weekend verhuurd worden.

Volgens een van de beheerders wordt de verhuurindustrie van films gediscrimineerd omdat verkoopautomaten voor sigaretten en snoep wel zonder enige beperking kunnen functioneren.

Duitsland voert een zeer strikt beleid inzake openingsuren van winkels, die slechts tijdens een handvol zondagen in de periode voor Kerstmis mogen openen.
8O Dit is erover.

Jaani_Dushman 16 oktober 2006 14:12

En schande is het! Snoep-, drank- en sigarettenautomaten die werken op de sabbat.

C uit W 16 oktober 2006 14:23

Deutschland erwache!
Zeg nu zelf

BigF 16 oktober 2006 18:42

Van die naar het duits gedubte videos zouden in het algemeen verboden moeten worden.

Niet alleen op zondag.

C uit W 16 oktober 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2087029)
Van die naar het duits gedubte videos zouden in het algemeen verboden moeten worden.

Niet alleen op zondag.

Met dvd's kan je die onzalige gewoonte afbouwen...

berre 16 oktober 2006 20:24

:hitler: ordnung must sein!

Heftruck 16 oktober 2006 20:27

Die Macht der Absurdität slaat weer toe!

DaBlacky 16 oktober 2006 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2086091)
8O Dit is erover.

Ik wist niet dat Duitsland nog verder ging dan wij op het vlak van zondagsrust. Bij ons zijn namelijk videotheken een uitzondering.

Jazeker 16 oktober 2006 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2087937)
Ik wist niet dat Duitsland nog verder ging dan wij op het vlak van zondagsrust. Bij ons zijn namelijk videotheken een uitzondering.

Misschien woon ik iets te landelijk, maar in ons land heb ik ook nog niet veel DVD automaten gezien.

Fonske 17 oktober 2006 01:00

In onze buurt is er recentelijke één gekomen. Maar die werkt alleen in de late uurtjes.... wacht eens even ...zou dit zijn mischien omwille van de ramadam zijn???

Tina 17 oktober 2006 01:38

Is dat wel veilig, verhuren via automaat?

BigF 17 oktober 2006 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2088100)
Is dat wel veilig, verhuren via automaat?

Euh, we halen ook al geld uit de muur hoor.
Hier bij ons toch.

Dus dat zal met DVD's ook wel gaan zeker?

Tina 17 oktober 2006 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2089751)
Euh, we halen ook al geld uit de muur hoor.
Hier bij ons toch.

Dus dat zal met DVD's ook wel gaan zeker?

Jamaar je léént die hé, hoe werkt dat dan?

DaBlacky 17 oktober 2006 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2087977)
Misschien woon ik iets te landelijk, maar in ons land heb ik ook nog niet veel DVD automaten gezien.

Dat is ook geen bewijs dat wij een uitzondering zijn. Het feit dat dvd-verhuurders bij ons 7/7 open zijn, dat is een bewijs (en die zijn 7/7 open).

Vorenus 17 oktober 2006 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2089781)
Jamaar je léént die hé, hoe werkt dat dan?

Een kaart waarop geld staat en beveiligd is met een pincode. je kan deze kaart opladen aan de automaat of aan de kassa.

Boadicea 17 oktober 2006 22:46

Tiens, dan mogen de bakkers hun broodautomaten er ook sluiten op zondag?

Bovenbuur 17 oktober 2006 22:49

Ja hoor, de verplichte zondagsrust. Maar goed dat de samenleving niet zo multicultureel is dat de complete samenleving en economie op vrijdag, zaterdag en zondag moeten stilligen.

Jazeker 18 oktober 2006 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2090546)
Ja hoor, de verplichte zondagsrust. Maar goed dat de samenleving niet zo multicultureel is dat de complete samenleving en economie op vrijdag, zaterdag en zondag moeten stilligen.

Nu je het zegt. Lijkt me maar logisch dat automaten ook worden stilgelegd op vrijdag. En tijdens de hele ramadan. En tijdens de Christelijke vasten.

Mitgard 18 oktober 2006 09:49

wat ze in duitsland nodig hebben is een partij die opkomt voor de rechten van de automaten.

van Maerlant 18 oktober 2006 12:22

Van WAAR haalt gij in feite al die marginale nieuwsberichten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be