![]() |
Het VWS in actie!!!!!!!
http://www.avs.be/documenten/video/woensdag.asx
************************************************** ******* Aan de Dames en de Heren der pers, Op 17 oktober, iets na negentien uur zullen actievoerders van Het Vierde Wereld Syndicaat te Gent ( aan de gedenksteen op het St. Pietersplein ) actie voeren tegen de politieke recuperatie van wat eens een internationale dag van verzet was tegen extreme armoede. De internationale dag van verzet tegen extreme armoede is een geesteskind van wijlen pater Wresinsky. Die startte destijds met het initiatief omdat hij er zich van bewust was dat naast dialoog ook een krachtdadig verzet tegen armoede noodzakelijk is om tot een verbetering van het lot van de allerarmsten te komen en om de rechtstaat te leren dat de consequente toepassing van de universele verklaring voor de rechten van de mens, in ieders belang absoluut noodzakelijk is. Met deze tegenactie willen de militanten van Het Vierde Wereld Syndicaat hun ongenoegen uitten aangaande het feit dat deze internationale dag van verzet tegen extreme armoede door de politiek volledig gerecupereerd werd en tegen het feit dat grote door de overheid gesubsidieerde organisaties zich maar al te gewillig lenen om kritiekloos aan deze komedie mee te spelen. Het spreekwoord "wiens brood men eet diens woord men spreekt" is in deze zeker van toepassing. Ook doet deze jaarlijkse vertoning ons denken aan de worsten van Woeste uit de tijd van wijlen grote armenvriend priester Daens, de worsten van Woeste die tijdens de verkiezingen werden uitgedeeld. En die niet het doel hadden om ook maar iets aan armoede te doen maar louter om de gemoederen van de laagste klassen tijdens de verkiezingen te bedaren. Zo komen morgen o.a. Tony Van Parijs, die destijds nog een wetvoorstel deed om krakers (veelal daklozen die gebukt gaan onder extreme armoede ) gerechtelijk te kunnen vervolgen en ook Bert Anciaux wiens partij volledig achter de heksenjacht staat die nu wordt gehouden tegen langdurig werklozen, er hun politiek blazoen oppoetsen waarbij zij zich niet generen misbruik te maken van het schrijnende en voor een "welvaart"staat ronduit schandelijke armoedethema en waarbij zij spreekwoordelijk met worsten komen smijten om onze gemoederen te trachten bedaren. Met vriendelijke groeten, Namens Het Vierde Wereld Syndicaat (Kombaf) + (Limburgsche leeuw ) Woordvoerders. (Tweede fimpje) |
Proficiat VWS. Super gedaan !!!
:-D Op naar de volgende geslaagde actie !!! |
Citaat:
Voor mij ben je dan ook een erg toffe vrouw!!!! |
Roept bij mij eerder triestige herinneringen op. Stond daar vorig jaar als enige van vws en voor vws. De actie was dan afgelast en ik wist van niets. Eigenlijk kende ik niet eens de mensen van vws, enkel hier en daar wat ideeën.
|
er waren veel blije gezichten te zien gisteren aldaar en veel mensen, armen en niet armen betuigde ons hun bijval
sommige mensen kwamen ons vragen of ze de affiche die de organisator uitgedeeld had wel moesten ophangen een paar studenten maatschappelijk assistent hebben ons gevraagd voor een filmpje dat ze over armoede moeten maken voor hun eindwerk onze site piekt op dit moment wat het bezoekersaantal betreft de zeventiende october is een dag van ons; de armen en daar moeten politici met hun vuile electorale poten afblijven iedereen voelt instinctief aan dat dat volledig correct is, zelfs bert moest het toegeven |
Kobaf, ge zijt ne felle mens.
Chapeau. |
en de rest van vws natuurlijk ook eh.
|
Citaat:
|
soit het punt is zeker gemaakt en door de organisator werd ons beloofd dat er volgend jaar alleen nog maar armen aan het woord zullen komen.
dmv bert hebben we ook een voorbeeld gesteld, ik denk dat er geen politici onze dag nog gaan durven komen onteren met hun spreekwoordelijke worsten hoe dan ook zullen we volgend jaar aanwezig zijn om toe te kijken op de gemaakte beloften en natuurlijk om onze mening te zeggen we zullen zien wat het wordt maar indien er volgend jaar een vrije speekerscorner is ipv de jaarlijkse comedie die doet denken aan een kerkdienst, dan is die er niet omdat we die gevraagd hebben maar gewoon omdat we die genomen hebben. het is op die manier dat we onze lotgenoten moeten laten zien dat rechten geen gunsten zijn dat gunsten zaken zijn die je vraagt maar die men dan ook altijd weer terug kan intrekken maar dat rechten zaken zijn die je gewoon eigengereid neemt vanuit een besef dat het gewoon je rechten zijn nogmaals - het is onze dag, die werelddag van verzet tegen armoede en dan hoeven wij het woord niet te vragen - het vws heeft bewezen dat we het gewoon kunnen nemen wat ons betreft geldt dit trouwens niet enkel voor de zeventiende oktober maar voor alle dagen, maar we moeten wel ergens beginnen he |
trek het trouwens maar eens door
nooit of te nooit zullen ze ons het onvoorwaardelijk basisinkomen ( de enige garantie tegen armoede ) geven maar zestien percent vd bevolking kan dit gewoon nemen het is alleen maar een kwestie ze daarvan bewust te maken |
Allemaal goed en wel maar er loopt weer één rond met blauwe schenen.
|
Elke actie tegen armoede krijgt mijn steun. Proficiat dus.
|
Bert Anciaux op zijn website:
Citaat:
|
Speciaal voor Bert Anciaux zouden ze een Nobelprijs voor Schijnheiligheid moeten uitvinden.
Bij Allah, wat heb ik een hekel aan die mens. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik zou voorstellen om een mailtje te sturen naar die arme Bert en toch eens wat uitleg te geven en te zorgen dat er zeker hier een opening gemaakt kan worden, want nu is dat het moment. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je slaat een bres en dan moet je die kans maximaal benutten ook. Je staat op zijn webpage en ligt zeer fris in het geheugen dus...nu of nooit zou ik denken. |
zo dikwijls maakt die dat niet mee hoor
en mag ik nog slapen mss ? ook mijn dag telt er maar 24 hoor slaapwel - en ik houdt niemand tegen om zelf te mailen ( uit eigen naam ) he |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be