![]() |
Indrukwekkend interview met Norman Finkelstein
Zover ik kan zien heeft niemand tot nog toe iets gepost over het indrukwekkende interview dat Jean Pierre Rondas had met Norman Finkelstein afgelopen zondag in het Zuiderpershuis te Antwerpen (uitgezonden op Klara tussen 11u en 12u)
Het gaat nauwelijks over zijn boek dat recent in Nederlandse vertaling verscheen, maar vooral over de rol van Israël en de VS in het Midden Oosten. http://internetradio.vrt.be/player_d...FRON/index.xml Van de website van Klara: Citaat:
|
In de Knack van deze week staat er een interview met hem. Maar ik heb het nog niet gelezen. Comments later ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Thanks for the link |
Heb het interview niet gehoord, maar geloof wel dat er heel wat joden de media beinvloeden in de VS. Tijd dat de moslims het eens overnemen...
|
Citaat:
|
Vrij interessant interview in Knack. Vond hem zelfs al wat radicaal qua het opnemen voor Hezbollah.
|
Citaat:
Ten tweede stelt hij dat het conflict Israel-Palestina glashelder is: de Palestijnen werd/word een groot onrecht aangedaan. Tot hier kon ik wel nog volgen Maar vevolgens verheerlijkt hij Hezbollah en Chavez voor hun verzet tegen Bush. Ben zeker geen grote fan van Bush, maar ben dat evenmin van Hezbollah of Chavez. Spijtig van deze laatste uitspraken, daarmee discrediteerd hij zichzelf en dus ook zijn eerste boodschap. |
Finkelstein vond het vooral intriest dat het "het staatshoofd van een klein, zwak land in Zuid-Amerika" moet zijn die de vinger op de wonde legt terwijl de Europeanen "bang en laf" zitten wezen. (Hij zei iets dergelijkes terwijl hij sprak over de op daverend applaus onthaalde toespraak van Chavez voor de alg. vergadering van de VN vorig jaar.)
En Hezbollah lijkt hij vooral te bewonderen voor hun strategie en tactiek, als voorbeeld op dat vlak voor vele andere oppoisitiegroepen. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens ik zou maar zwijgen over breeddenkendhied. |
Citaat:
Waarom bekijken bepaalde mensen het steeds in een strijd, als 'munitie geven aan zijn tegenstanders' ... Hij maakt een, in mijn ogen redelijk objectieve, analyse en die is eerder tegen bepaalde strekkingen dus logischerwijs eerder vóór andere strekkingen. Voor U klinkt dat onmiddellijk als 'munitie geven aan zijn tegenstanders' ... |
Citaat:
Door radicale uitspraken te mixen met goed objectieve analyses devalueert ge deze laatste. Dwaze uitspraken tasten de integriteit van een persoon aan. Zijnde een conspirancy dude moet ik u dit allemaal niet vertellen zeker. Iemand die (met andere woorden) beweert dat Hezbollah een zegen is voor het Midden Oosten. Die Chavez gelijk geeft als hij Bush de duivel noemt. Die de president van Iran gelijk geeft....halo ... objectieve analyse??? ... eenzijdig en zeker niet erg breeddenkend zou ik eerder zeggen. Die man bekijkt alles uit het oogpunt van verzet tegen de VS. |
Citaat:
Thug life, tja echt iets om fier op te zijn :roll: Hier vliegen ze hoogstens in een instelling als Mol en een paar maanden in den bak en dan beginnen ze terug. Ze hebben geen vooruitzicht, geen doel of ambitie maar dat ligt aan hun natuurlijk. Harde aanpak dus en ze centraliseren in wijken om er betere controle op te hebben. |
Citaat:
De door U hoogaanschreven media!! |
Citaat:
Maar inderdaad vooral via de Media, die mag ik daar bij toevoegen een grote invloed op de perceptie van het publiek hebben. Nogmaals: dit is de realiteit. |
Citaat:
Evenmin verheerlijkt hij de Hezbollah. Hij stelt gewoon feitelijk vast dat ze niet corrumpeerbaar zijn, net zoals de zionisten destijds. En dat ze door hun 'overwinning' nu een voorbeeld zijn geworden voor extreme islamitische groeperingen allerhande. (De huidige Israëlische regering vergelijkt hij met de vele corrupte Arabische regimes van verleden en heden.) Het niet corrumpeerbaar zijn (en de vergelijking met de vroege zionisten) kan je eerder zien als een soort van 'rationeel', doelgericht fanatisme( in tegenstelling tot het meestal inefficiënte fanatisme van andere groeperingen.) Ik heb Finkelstein nergens zijn bewondering daarover horen uitspreken als zou dat moreel superieur zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be