![]() |
van erg naar erger
Een opmerkelijke reportage van de West Deutsche Rundfunk (WDR) Im FrauTv gisteren avond18/10/06.
Das Frauenbild von Männern muslimischen Glaubens Bei der von Wolfgang Schäuble initiierten Islamkonferenz forderte die türkische Islam-Kritikerin und Schriftstellerin Necla Kelek mehr Zivilcourage gegenüber patriarchalisch auftretenden Muslimen. Ist aber immer die Religion Ursache für patriarchalisches Verhalten Frauen gegenüber – und wie traditionell ist das Frauenbild von Männern muslimischen Glaubens wirklich? Von Forschern werden diese Fragen heiß diskutiert – frauTV macht den Praxistest. Die Magazinsendung trifft sich mit jungen Muslimen und befragt sie nach ihrem Frauenbild. Een beangstigende vaststelling wordt bevestigd door Islam-Kritikerin und Schriftstellerin, Necla Kelek, bovendien merkt deze dame op dat de derde generatie zich nog minachtender opstelt dat de eerste en tweede generatie Sie fordert viel mehr Zivilcourage gegenüber patriarchalischem Verhalten von Muslimen und sagt: „Die deutschen Frauen haben gelernt, sich gegenüber ihren eigenen Männern zu behaupten und stehen heute ihr Frau-Sein. Genau das müssen sie selbstbewusst auch gegenüber diesen kleinen Paschas tun, die sich so flegelhaft benehmen.“ „Warum werden“, fragt Necla Kelek, „zwischen deutschen Männern und Muslimen in Deutschland soviel Unterschiede gemacht?“ Fachleute sehen aber zur rückständigen Haltung gegenüber Frauen keinen Zusammenhang. Der ergebe sich, so Experten, aus der konservativen und religiösen Erziehung in den Elternhäusern. Der Bielefelder Soziologe Wilhelm Heitmeyer sagt dazu: „Gerade jene Jugendlichen, denen in der Familie immer noch Maßstäbe einer traditionell patriarchalischen Gesellschaft vermittelt werden, wollen die von der deutschen Umgebung erzeugte Unterlegenheit mit eigenen Überlegenheitsphantasien bekämpfen. Die islamische Überlegenheitsphantasie beginnt in den eigenen vier Wänden. Die Unterordnung der Frau ist Teil dieser Botschaft.“ Deze moedige dame pleit voor een vroegtijdige ( vanaf drie jaar) integratie in de kleuterschool voor een doorgedreven verplichte acceptatie van westerse normen en waarden, voorbeeld was een ingeweken Turk die sinds meer dan 20 jaar thuis zit de patriarch [FONT=Times New Roman][SIZE=3]uithangend niets doend, bediend moet worden. Zijn vrouw werkt de kinderen integreren en de vader kan nog altijd geen Duits terwijl de moeder het vloeiend spreekt.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Op de vraag of ze gelukkig is zegt ze nee. Ze is al gescheiden maar kan de macho sukkelaar niet aan zijn lot overlaten, terwijl die op zijn beurt toch nog de oorzaak is dat een zeer traditioneel huwelijk gesloten wordt tussen zijn dochter en een kopie van hem zelf.[/SIZE][/FONT] |
van erg naar erger
Universiteits-studies hebben uitgewezen dat meer dan de helft van Turkse en Marokkaanse inwijkelingen in België ONDER de armoede-grens leven...
Deze universiteits-studies zijn wel aan enige nuance toe, dunkt mij, net zoals dit soort van studies niet noodzakelijk kloppen voor wat betreft het inkomen van zelfstandigen. Indien de doorsnee-Marokkaan leeft van een vervangings-inkomen (als werkzoekende, levend van een werkloosheids-vergoeding), vermeerderd met kindervergoeding (en het gaat hier dan meestal om x-aantal kinderen), dan wordt de armoede-grens van 770 euro en eurocent-plus al vlug overschreden...). Ik onderschat NIET wat het kost om kinderen op te voeden; ik probeer alleen te nuanceren wanneer de grens van armoede al dan niet bereikt wordt. De vraag blijft: wanneer zoveel Marokkanen ONDER de armoede-grens leven hier, waarom blijven zij dan naar Europa (België) komen ? Als ik moet kiezen in honger te leven in aan warm klimaat (zonder etra-uitgaven voor verwarming) of in een overwegend koud klimaat, dan weet ik het wel. Dus ofwel schort er wat met de voorlichting vanwege Europa tegenover landen als Marokko (dat Europa niet het paradijs is dat zij denken dat het is), ofwel komen Marokkaanse burgers alleen hierheen omdat de sociale zekerheid hier zoveel beter is. Een zekerheid die langzaam maar zeker uitgemolken kan worden... Ter vergelijking: Turkse, Congolose, Zuid-Amerikaanse, Aziatische burgers komen OOK hierheen, met de bedoeling hard te werken en een toekomst uit te bouwen (de sociale voordelen die er zijn te ontvangen maar er ook belasting voor te betalen, in return). Marokkaanse burgers komen enkel hierheen om de sociale voordelen en voor de rest om de modale Belgische burger te provoceren, zoals wel duidelijk blijkt als u leeft in wijken zoals de Antwerpse ghetto's... Het probleem blijft dus: is de modale Antwerpenaar racist ? Of is hij enkel realistisch tegenover een probleem dat al meer dan 40 jaar bestaat en waarvoor (vooral linkse) partijen de ogen sluiten ? |
Citaat:
Indien iemand in onleefbare omstigheden leeft is het diens recht ergens anders een betere toekomst op te zoeken. En gezien het racisme en onverdraagzame karakter van veel van die 'gast'landen, waar die mensen vaak aan hongerlonen werkt, moet het er is sommige landen echt wel onleefbaar aan toe gaan. (Misschien kan je de opener wat opmaken, zodat die leesbaar is) |
van erg naar erger
Het zijn geen "intellectuelen" zoals Kristien Hemmerechts die in een residentiële buurt in Antwerpen wonen (zonder aanwezigheid van vreemdelingen, aangezien zij zeker niet in de mogelijkheid zijn om in buurten als deze een huis te huren of te kopen) om kritiek uit te oefenen op de modale Antwerpse burger die in een buurt woont waarin plots moskeeéën uit de grond komen. Als intellectuelen zoals zij de modale Antwerpse burger eens willen leren waarom het gaat inzake tolerantie en verdraagzaamzeid, laten zij dan eens een een periode komen wonen in "zogenaamd achtergstelde buurten" (de naam zegt al genoeg). Als intellectuelen zoals zij hun avondrust moeten opgeven omwille van het religieuze moslim-gezang dat weerklinkt uit moskeeën om 8-9 uur 's avonds , in ruill voor intellectuele verdraagzaamheid, dan komen we al vlug tot een nuance, dunkt me... Maar al dit zal "intellectuelen" zoals Kristien Hemmerechts worst wezen, zolang zij maar op televisie kunnen komen om het gebrek aan de verkoopscijfers van hun boeken (omwille van gebrek aan talent) te compenseren door televisie-bekendheid...
|
Citaat:
|
Citaat:
- als "op zoeken "betekend ten koste leven van het gast land dan moet het duidelijk zijn en is het ook logisch dat ze biet welkom zijn. Mensen die met opzet komen om hier te vegeteren hebben een gebrekkige opvoeding, persoonlijkheid , karakter en wereldbeeld. - De oplossing is niet om 6 miljard mensen naar Europa te verschepen, het is niet ze eten te geven maar ze leren hun eten te verdienen ( oogsten). Iemand losrukken uit zijn omgeving, familie , vrienden, cultuur , land, bodem om hem verplicht te doen werken in een onbbekend ver land vindt iedereen schandalig. De stelling van PC is echter dat dit het uiteindelijk te bereiken doel is, het hoogfeest van de multicultuur. Niets is onmenselijker en incorrecter. Opdracht voor alle hypocrieten en waarvoor ik als contra PC sta is; zorg voor betere voorwaarden voor al die miljarden mensen in hun geboorteland! |
van erg naar erger
ZO duidelijk is het voor mij niet... Misschien kunt U mij uitleggen wat het verschil is tussen in armoede leven in het thuisland waar men de taal spreekt en geen extra-kosten heeft voor verwarming en het in armoede leven in een ander land waar de taal een eerste barrière is en de onkosten voor verwarming enzovoorts een andere... Waarom is de American Dream voor Marokkanen alleen mogelijk in Europa en niet in DE usa ? Mogelijk omdat Marokkanen helemaal geen "american dream" najagen... Indien het hun objectief is om op lange termijn alleen maar ons sociale zekerheids-systeem leeg te melken, dan zijn de politieke en sociale voorwaarden snel gemaakt, niet ? Ik hoor zoveel kritiek vanuit "progressieve" hoeken over inburgerings-systemen (systemen waarin deze progressieve stemmen zelf politieke inspraak hadden in voorbije legislaturen, overigens...), maar nooit kritische stemmen over het waarom deze inburgerings-systemen wél werken voor vreemdelingen die hier nogmaar pas zijn en eraan willen meewerken maar niet voor vreemdelingen die hier al 40 jaar of meer zijn, maar niet willen meewerken en integendeel verkiezen om een provocatieve houding aan te nemen... Voer voor discussie, niet ?
Indien iemand in onleefbare omstigheden leeft is het diens recht ergens anders een betere toekomst op te zoeken. En gezien het racisme en onverdraagzame karakter van veel van die 'gast'landen, waar die mensen vaak aan hongerlonen werkt, moet het er is sommige landen echt wel onleefbaar aan toe gaan. (Misschien kan je de opener wat opmaken, zodat die leesbaar is)[/quote] |
Citaat:
Citaat:
Om wat kennis op te doen, verwijs ik u graag door naar de website van 11.11.11 . Citaat:
De mensen ginds hebben niet de middelen om hun land te hervormen. |
Men zou idd eindelijk eens iets moeten gaan doen aan de levensomstandigheden in die landen.
Maar daar is in de eerste plaats al de wil en de moed voor nodig. En het zijn nu net die twee zaken die het verste te zoeken zijn in de westerse wereld. Hier vind men het veel gemakkelijker van te zeggen dat zij dat zelf moeten doen, maar dat is onmogelijk. Zij hebben onze steun, onze kennis en onze ervaring nodig om dit te doen. En wij zouden dat dan moeten doen zonder finacieel eigenbelang, maar uit eigenbehoud. |
Citaat:
Kristien Hemmerechts weet trouwens perfect wat er omgaat in de wereld en in de stad buiten haar directe leefomgeving, maar haar markt is nu eenmaal extreem-links poco, en wiens brood men eet, inderdaad: diens woord men spreekt, en in haar geval vooral schrijft. En het is niet wegens haar "talent" -- dat overigens onbestaande is -- dat zij verkoopt, maar wel wegens haar poco-gestalte. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maoistische of mohammedaanse inslag? |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk toch eens verder dan uw neus lang is. Get informed!!! Laat u niet voorliegen, zolang het nog kan. |
Citaat:
Maar België moet Congo ook meer militaire hulp geven, wat mensen opleiden en ze dan hun plan laten trekken is echt niet oplossing voor de problemen daar. Veel bedrijven liggen daar stil omdat men de mensen niet heeft die ze kunnen beheren en in werking houden. Andere dan weer omdat er niemand is die weet hoe de wereldhandel werkt, weer andere omdat men er de technische kennis niet voor heeft. En zonder die kennis is iedere inspanning, verloren werk. Maar deze mensen hebben slechts een kleine 200 jaar gekregen om dezelfde evolutie op economisch vlak te doorlopen als wij Europeanen hebben gedaan op 5000 jaar. Voor dat de Europeaan daar kwam kenden zij enkel samenwerking binnen de stam en werd er slechts in kleine maten ruilhandel gedreven met bevriende stammen. De rest van hun economie was jacht- en oorlogsbuit. Tot wij, Europeanen hen zijn gaan dwingen om met alle stammen samen te leven en samen te werken om ons te dienen. En hebben hen na een paar tientalle jaren (we zijn er door hen buiten gesmeten, dat wel) aan hun lot overgelaten. Maar toen kenden zijn nog steeds hun stammeoorlogen en wisten nog steeds niet hoe onze maatschappij werkt. Nu moeten zij meedraaien in een wereld waar bijna niemand nog weet welke stam er ooit woonde in de streek waar hij zich heeft gevestigd. In een wereld waar in geld belangrijker is dan de mens. Wij willen hen een liberale levenswijze opdringen, maar hebben hen nooit geleerd wat dit woord betekend. Voor hen betekend dit, wie geld heeft mag de andere overheersen. Maar tegelijk zitten zij nog met mensen die denken dat de stam die een oorlog wint de overwonnen stam als slaven mag gebruiken. Eerst moeten we hen dat afleren en hen leren dat wat een liberale levenswijze echt is. En dit kan echt niet door de grond onder de bewoners te verdelen of door de NGO's die er werken meer geld te geven. Nee, dit moet gedaan worden door mensen die zorgen dat hun berdijven werken en geld opbrengen, zodat deze hun werknemers behoorlijk kunnen betalen. Dan kunnen deze zelf kopen wat ze nodig hebben en in hun eigen onderhoud voorzien. En tegelijk moeten er mensen naar daar om de openbare werken en nutsbedrijven te gaan leiden en beheersen. En moeten er mensen naar daar om er opleidingen te geven zodat zij zichzelf kunnen opwerken met kennis en niet met geweld naar leidinggevende functies. Ook zouden er politici heen moeten als raadgevers. En politie en rechters zouden daar dan moeten gaan helpen en werken zoals zij dat hier doen. Onze militairen zouden er de politie en hun eigen leger moeten gaan helpen om de veiligheid van het land en zijn bevolking te vrijwaren. En ja, dat zal dan wel een paar 100 Europese mensenlevens kosten, maar dat is de prijs die wij dan moeten aanvaarden als afbetaling aan de schuld van onze uitbuiting vroeger. Zie je, wij Europeanen moeten dus inderdaad Afrika terug koloniceren, maar dan deze keer op een voor hen economische rendabele en menselijke manier. En dit is de enige manier om de wereld problemen echt aan te pakken en onze problemen van overbevolking hier op te lossen. En geloof mij maar, er zijn reeds landen geweest die zelf de vraag hebben gesteld aan de EU regeringen om terug te komen. |
Citaat:
|
STRAKAN
"Toch iets waar ik het eens mee ben. Wel weten dat dit enige inspanning vraagt van de landen die uitbuiten. En dat ligt niet zo voor de hand, dus vind ik het niet meer dan normaal dat landen die het goed hebben ten koste van die arme landen, de mensen die in die uitgebuite landen goed behandelen. De mensen ginds hebben niet de middelen om hun land te hervormen." Dat is inderdaad de enige morele en realistische oplossing, waar ( praktisch) iedereen is het erover eens. De regeringen hebben al decennia lang de mogelijkheid hier een start mee te maken. Mochten de regeringen van de donor landen, maar zeker ook van de ontvangstlanden niet corrupt zijn dan was er al lang een verbetering voor de bevolking zichtbaar geweest. Maar zolang bv. Kabilla integraal alle ontwikkelingshulp in zijn eigen zakken blijft steken zal er niets veranderen. Het feit dat deze machthebbers de mogelijkheid behouden op verduistering, vriendjespolitiek, favoritisme etc … , is omdat de donor landen dit toelaten en ze ziek zijn in hetzelfde bedje. Het zgn. extreem rechts heeft geen invloed hierop, het is dus oneerlijk het VB in deze te verwijten wat u PC correcte regering nalaat te doen. U regeert, u beslist, u bent medeschuldig aan dit verzuim Meer nog enkel het VB heeft dit punt van ” zorg voor betere voorwaarden voor al die miljarden mensen in hun geboorteland” door investeringen in deze landen in haar programma staan. |
Citaat:
Ik heb twee kinderen van illegalen tijdelijk in huis opgenomen. Ik heb financieel en praktisch, drie gezinnen van illegalen gesteund; appartement geld, baan en morele, juridische steun ( alles gratis). Ik heb fabrieken opgestart in ontwikkelingslanden. Ik heb persoonlijk in ontwikkelingslanden rechtstreeks hulp en steun verleend.Twee vriendinnen van mijn dochter hebben ieders een jaar van hun leven besteedt aan ontwikkelingshulp herplaatsen. Het algemeen resultaat van al deze ervaringen was één desillusie van bedrog en incorrectheid en tegengestelde waarden. Wat niet wij neemt dat we in vriendschap afscheid namen en dat deze personen jaren lang nog op de meest lugubere wijze profijt wenste te halen uit deze relatie. De twee meisjes willen niet meer horen van verdere inzet, hun ervaring hebben hun genezen. Ik ben dus geen salon prediker of PC betweter, en dat is meer als alle linkse rakkers ooit gedaan hebben. Ik heb de website van 11.11.11. dus niet nodig om te weten wat er gebeurd, ik was daar, letterlijk en lijfelijk en moreel, filosofisch. Overigens vrees ik dat een organisatie die 30% van haar inkomsten verkwist aan werkingskosten; - mij geen lessen kan leren - slechter functioneert dan een doorsnee commercieel bedrijf. - Mij geen vertrouwen schenkt Dit alles belet niet dat ik vindt dat deze mensen de beste kansen verdienen en dat we er voor moeten ijveren dat ze dit hebben, maar het doet me wel besluiten dat ze zeker niet uit hun natuurlijk milieu met waarden en gebruiken kunnen geplukt worden, zowel in hun als ons belang. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zou ook gebeurt zijn met Belgische kinderen, is een normaal verschijnsel. Ondank is 's wereldsloon. Citaat:
Zij hebben dus niet geleerd hoe onze maatschappij echt werkt, maar hebben van jou geleerd dat er steeds wel mensen zijn die het voor hen GRATIS zullen doen zonder een tegen prestatie of inspanningen van hen. Citaat:
Dit gebeurt zelfs in de westerse maatschappij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En eens eindelijk moeten gaan vertellen wat de ontwikkelingshulp echt is die wij nu geven. Citaat:
Citaat:
Mijn visie staat reeds op deze draad en is echt wel vatbaar voor verbeteringen en veranderingen. aan iedereen de eer om mij op fouten te wijzen. Ik zal jullie dankbaar zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be