Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoessein haalt 100 % van de stemmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=650)

bartje 16 oktober 2002 12:10

Hij haalt 100 % (!!!!!!!!) van de stemmen voor een nieuwe ambtstermijn als president van Irak.
Alle kiesgerechtigden (11 454 638) hebben hun stem uitgebracht op Hoessein. Ik vraag me af hoe die verkiezingen daar verlopen. Allé 100 %, dat is toch te gek; ook al ben je de enige kandidaat. En dat durven ze daar dan nog democratische verkiezingen noemen. ha ha ha. Ik heb zo vermoedens dat de mensen daar héél sterk gemanipuleerd worden en dat er bijna op hun handen gekeken wordt of ze wel degelijk voor dat monster stemmen. Want dat noem ik een monster, een betere naam vind ik gewoon niet.

Moi 16 oktober 2002 12:13

6 monsters dan; want je moet z'n dubbelgangers ook meetellen! :lol:

Duym 16 oktober 2002 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Hij haalt 100 % (!!!!!!!!) van de stemmen voor een nieuwe ambtstermijn als president van Irak.
Alle kiesgerechtigden (11 454 638) hebben hun stem uitgebracht op Hoessein. Ik vraag me af hoe die verkiezingen daar verlopen. Allé 100 %, dat is toch te gek; ook al ben je de enige kandidaat. En dat durven ze daar dan nog democratische verkiezingen noemen. ha ha ha. Ik heb zo vermoedens dat de mensen daar héél sterk gemanipuleerd worden en dat er bijna op hun handen gekeken wordt of ze wel degelijk voor dat monster stemmen. Want dat noem ik een monster, een betere naam vind ik gewoon niet.

Dag Bartje

Sadam laat de mensen uiteraard geen keuze, noch om thuis te blijven, noch om tegen te stemmen.
Cijfers en procenten worden hier bij ons weliswaar niet vervalst of afgedwongen, maar ze worden wel door jouw blauw idool op een brutale manier foutief geïnterpreteerd en verdraaid voorgesteld. Ook heel vaak worden ze stomweg niet vrij gegeven, of maar heel gedeeltelijk.

M.a.w. is ons Guyke niet een klein beetje in hetzelfde bedje ziek als
Sadam. Een klein beetje, kom geef toe? :wink:

S. 16 oktober 2002 12:55

Dat is nu eens efficiënt kostenbesparen: de stemmen niet tellen en zeggen dat je 100% van de stemmen hebt behaald.

bartje 16 oktober 2002 13:04

Duymke, niet overdrijven hé door Sadam en Guy met elkaar te "vergelijken". Ik zeg niets over de cijfers die Guy heeft vrijgegeven, maar hij moest het alleen direct gedaan hebben. Maar verdraaid of niet, de cijfers tonen hoe dan ook toch een gunstig beeld.

Supe®Staaf 16 oktober 2002 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Duymke, niet overdrijven hé door Sadam en Guy met elkaar te "vergelijken". Ik zeg niets over de cijfers die Guy heeft vrijgegeven, maar hij moest het alleen direct gedaan hebben. Maar verdraaid of niet, de cijfers tonen hoe dan ook toch een gunstig beeld.

Ik vind dat ook niet serieus om die twee te vergelijken.
De Guy heeft het al moeilijk genoeg.
:twisted:

Knuppel 16 oktober 2002 15:41

Eens curieus hoe die al of niet gemanipuleerde cijfertjes overeen gaan stemmen met die van de volgende verkiezingen. Als die "arme" Guy het succes van zijn beleid kan afmeten aan het terugdrijven van het Blok lijkt hij alvast op dat punt te hebben verloren. En dat gun ik dat blauwe liegebeest nu eens van harte!

Guderian 16 oktober 2002 18:56

Pffff... alsof een "bollekenskermis" een bewijs van democratie is. Een echte leiderselite wordt niet verkozen, want de massa is dom en vulgair.

Supe®Staaf 16 oktober 2002 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Pffff... alsof een "bollekenskermis" een bewijs van democratie is. Een echte leiderselite wordt niet verkozen, want de massa is dom en vulgair.

Als jij dan nog aan het hoofd van die elite kan schitteren, dan is een nieuw tijdperk van 'Le Roi Soleil' aangebroken, zeker?
:roll: :roll: :roll:

Knuppel 17 oktober 2002 08:14

Citaat:

Jij kent dus de perfecte wijze waarop een "leiderselite" tot stand wordt gebracht, Guderian?
Je maakt me nieuwsgierig....

S. 17 oktober 2002 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jij kent dus de perfecte wijze waarop een "leiderselite" tot stand wordt gebracht, Guderian?

Als we in de grondwet 'Heil, Guderian' schrijven, dan zijn we der denk ik zo'n beetje. 'Heil Hitler' is ook aanvaardbaar natuurlijk.

Guderian 20 oktober 2002 21:55

Politieke autoriteit is een kwaliteit, en een kwaliteit kan nooit voortvloeien uit het aantal stemmetjes wat een kwantiteit is.

Door vrije verkiezingen komt de middelmatigheid aan de macht. Het is gewoon onrechtvaardig dat iedereen een gelijke stem krijgt. Het grootste stuk onbenul dat niets van politiek snapt en egoïstisch is ingesteld, heeft evenveel invloed op de politiek als iemand die er wel veel van afweet en die eerder aan het algemeen belang denkt!

Supe®Staaf 21 oktober 2002 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Als we in de grondwet 'Heil, Guderian' schrijven, dan zijn we der denk ik zo'n beetje. 'Heil Hitler' is ook aanvaardbaar natuurlijk.

Kies dan maar voor Hitler als je tenminste nog de keuze hebt. :twisted:

S. 21 oktober 2002 09:20

Citaat:

Politieke autoriteit is een kwaliteit, en een kwaliteit kan nooit voortvloeien uit het aantal stemmetjes wat een kwantiteit is.

Door vrije verkiezingen komt de middelmatigheid aan de macht. Het is gewoon onrechtvaardig dat iedereen een gelijke stem krijgt. Het grootste stuk onbenul dat niets van politiek snapt en egoïstisch is ingesteld, heeft evenveel invloed op de politiek als iemand die er wel veel van afweet en die eerder aan het algemeen belang denkt!

Saddam vraagt op de meest vriendelijke wijze Uw adres. De Grote Leider wil U een bedankbrief schrijven.

Björn 21 oktober 2002 16:16

Citaat:

Het is gewoon onrechtvaardig dat iedereen een gelijke stem krijgt. Het grootste stuk onbenul dat niets van politiek snapt en egoïstisch is ingesteld, heeft evenveel invloed op de politiek als iemand die er wel veel van afweet en die eerder aan het algemeen belang denkt

Je zou het meervoudige stemmenstelsel weer invoeren...en laat mij raden, jij zal tuurlijk wel bij diegenen behoren die meerdere stemmen zal mogen uitbrengen? Als dit niet egoïstisch is....

Grtz,

Bjorn

Coekie 21 oktober 2002 16:29

Citaat:

Het grootste stuk onbenul dat niets van politiek snapt en egoïstisch is ingesteld, heeft evenveel invloed op de politiek als iemand die er wel veel van afweet en die eerder aan het algemeen belang denkt!
Misschien kunnen we Guderian zijn ideeën in de praktijk brengen en hem zijn stemrecht afnemen :) .

Wat saddam betreft, hij zal het zelfde principe hanteren Stalin 'zij die stemmen beslissen niks, zij die de stemmen tellen beslissen alles'.

Coekie

S. 21 oktober 2002 16:32

Saddam is overigens groot fan van Stalin.

S. 21 oktober 2002 16:57

Nu Guderian hier toch is; wat is voor U het beste systeem dat vroeger of nu in de praktijk perfect staat te wezen?

[size=1]-insert nazi joke here-[/size]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be