Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   fileprobleem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65004)

largo_w 20 oktober 2006 16:02

fileprobleem
 
Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?

Ik stel voor om veel strenger op te treden tegen "gevaartes op de weg" dit zou al een kwart minder volk zijn op de E40+minder files want dan remt er niet constant een dommerik voor je die niet zou moeten remmen!

BigF 21 oktober 2006 11:01

Men zou al kunnen beginnen met de Brusselse en de Antwerpse ring te verkavelen.


Dan kan ieder zijn eigen staanplaats kopen.

cor 21 oktober 2006 15:56

Waarom boren ze geen gaatje in de Craeybeckx?
Dan fungeert die tunnel ineens als car-wash als je er stapvoets doorrijdt.

BigF 21 oktober 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor (Bericht 2099477)
Waarom boren ze geen gaatje in de Craeybeckx?
Dan fungeert die tunnel ineens als car-wash als je er stapvoets doorrijdt.

Ik denk dat dat vnl is omdat de Craeybeckxtunnel niet onder water gaat...

DaBlacky 21 oktober 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2099500)
Ik denk dat dat vnl is omdat de Craeybeckxtunnel niet onder water gaat...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

cor 22 oktober 2006 13:12

Ook juist. Maar enfin, ik bedoel de Kennedy natuurlijk.
Mijn afkeer voor de amerikaanse politiek begint me onbewust parten te spelen, denk ik.

Heftruck 22 oktober 2006 14:15

  • Verbreden van de autosnelwegen
  • Bouwen van viaducten boven de huidige autosnelwegen
  • Heffen van tol voor buitenlandse chauffeurs (eventueel)
  • Aanpassen van de maximumsnelheid op autosnelwegen bij verschillende situatie's
  • Voor Brussel de autosnelwegen laten splitsen in 2 stukken die achter brussel terug samen komen.
    • 1 stuk dat helemaal rond Brussel gaat zonder op -en afritten
    • 1 stuk dat naar/door Brussel gaat met op -en afritten.

En nu de magische vraag; wie gaat dat betalen?

BigF 22 oktober 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2101233)
  • Verbreden van de autosnelwegen
  • Bouwen van viaducten boven de huidige autosnelwegen
  • Heffen van tol voor buitenlandse chauffeurs (eventueel)
  • Aanpassen van de maximumsnelheid op autosnelwegen bij verschillende situatie's
  • Voor Brussel de autosnelwegen laten splitsen in 2 stukken
    • 1 stuk dat helemaal rond Brussel gaat zonder afritten
    • 1 stuk dat naar/door Brussel gaat met afritten.

En nu de magische vraag; wie gaat dat betalen?

Maar wel opritten?
Hoe geraakte daar dan nog af?

Heftruck 22 oktober 2006 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2101258)
Maar wel opritten?
Hoe geraakte daar dan nog af?

Excuses, 'k heb 't even aangepast...

BigF 22 oktober 2006 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2101268)
Excuses, 'k heb 't even aangepast...

'k zie et...

maar 't probleem is gewoon verschoven.

nu kunt ge er ook al ni meer op (omdat ge er anders nooit meer af geraakt waarschijnlijk) 8O

dat gaat daar een rustig stukske autostrade worden

Heftruck 22 oktober 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2101297)
'k zie et...

maar 't probleem is gewoon verschoven.

nu kunt ge er ook al ni meer op (omdat ge er anders nooit meer af geraakt waarschijnlijk) 8O

dat gaat daar een rustig stukske autostrade worden

Nee, nee, 'k denk dat ge 't niet begrijpt. Dat ene deel is voor de voertuigen die langs Brussel moeten, maar niet in/bij Brussel zelf moeten zijn. Het andere deel is dan net wel bedoeld voor voertuigen die in/bij Brussel moeten zijn.

BigF 22 oktober 2006 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2101303)
Nee, nee, 'k denk dat ge 't niet begrijpt. Dat ene deel is voor de voertuigen die langs Brussel moeten, maar niet in/bij Brussel zelf moeten zijn. Het andere deel is dan net wel bedoeld voor voertuigen die in/bij Brussel moeten zijn.

ik was er maar mee aant spelen hoor
;-)

Jantje 22 oktober 2006 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2097087)
Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?

Ik stel voor om veel strenger op te treden tegen "gevaartes op de weg" dit zou al een kwart minder volk zijn op de E40+minder files want dan remt er niet constant een dommerik voor je die niet zou moeten remmen!

Gek, maar door de steden en dorpskernen autoluw te maken en het openbaar vervoer beter te organiseren en betaalbaar te maken, kan men reeds heel veel oplossen zonder geld uit te geven.

Maar het grootste probleem is niet de manier waarop men de problemen van de filles moet oplossen en niet hoe men moet zorgen dat er minder filles zijn.

Het probleem is, hoe moet de minister van begroting het gat opvullen dat er zal onstaan als de filles zijn opgelost en geen geld meer in de staatskas brengen. Want deze zijn wel goed voor een paar miljard € per jaar.
En kosten de staat niets en niemand die over deze belastingen zaagt.

Jaani_Dushman 22 oktober 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2097087)
Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?

De flitspalen uitrusten met een laserkanon...

Vorenus 22 oktober 2006 15:39

Het openbaar vervoer aanpassen aan de noden van de mens.

duveltje382 22 oktober 2006 16:19

Neem een babo van de lijn,ik doe dat al 3 jaar,erg goed,zonder enige problemen,buiten de stakingen!!!

illwill 22 oktober 2006 16:31

Gewoonweg meer baanvakken. Ook al zou het openbaar vervoer optimaal gebruikt worden, elk jaar komen er meer en meer mensen dus zullen de wegen meer en meer dichtslippen. Uitbreiden is de enigste oplossing.

van Maerlant 22 oktober 2006 17:14

Doodschieten.

largo_w 22 oktober 2006 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2101408)
En kosten de staat niets en niemand die over deze belastingen zaagt.

Sorry dat ik weer inga op wat je zegt maar: "geloof je dat nu echt?"

Files is één van de kostelijkste zaken in onze economie aangezien deze gebaseerd is op het systeem van "time is money". Het geld dat verloren gaat in die files (opportuniteitskost weetje wel) is gigantisch en erg problematisch!

Ik zou geneigd zijn (maar daar gok ik maar) te zeggen dat deze meer aan de staat kosten dan wat de staat eraan verdient!

Desiderius 22 oktober 2006 18:46

Rekeningrijden met variabele tarifering; kan bijzonder verfijnd worden toegepast. Op autowegen én de grotere gewestwegen om de sluipfiles tegen te gaan. Voor de grote steden: congestion charges kunnen al heel wat soelaas brengen.

Beheer van de wegen privatiseren met strikte vereisten voor onderhoud en modernisering.

... vraagt echter bijzonder veel politieke moed.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be