![]() |
Ook accijnzen op diesel gaan omhoog onder het mom van het milieu
Citaat:
:silly: |
Ja jong, de prijzen waren juist aan het dalen, en je wilt nu toch niet dat de burger in de gaten krijgt dat deregulering en detaksering leidt tot prijsverlagingen, zeker!
|
Citaat:
|
Citaat:
de verbrandingsmotor MOET er uit,EN het mag een beetje zuiverder,EN subsidies aan de Europese landbouw mogen voor de verandering eens nuttig gebruikt worden.... Fietsen is gezond....en een werkgever die verder dan 15 km van mijzelf woont is te ver voor mij ;-) |
Biodiesel gaat nooit meer dan 15% van de markt uitmaken. Wil dus zeggen dat de biodieselbedrijven altijd zullen freeriden op de prijszetting van de overheid. Denk maar niet dat onze federale regering de dieselprijs zal laten in elkaar stuiken. Corporatisme werkt niet, niemand wordt er beter van. Zelf het milieu niet want biodiesel produceert evenveel uitlaatgassen. Enkel de biodieselboer zal profiteren van de staatgeleide nafteconomie. Zet gewoon de importheffingen op biodiesel op nul en bouw landbouwsubsidies af. Dan wordt iedereen er beter van, uitgenomen OPEC.
|
Friedman schreef :
Citaat:
Inderdaad, op dit ogenblik produceren en kontroleren de landen aangesloten bij de OPEC slechts : 1/3 van de dagelijkse olieproduktie. Beste Groeten. |
In een artikel in De Tijd zegt Reynders:
Citaat:
Citaat:
.... conclusie? |
Citaat:
wat is het leven hier toch een hel op aarde. |
Biodiesel kan van veel meer natuurlijke bronnen gemaakt worden dan alleen koolzaad olie.
Alle biologisch geproduceerde vetten en oliën zijn bruikbaar. Zijn kunnen in voldoende grote hoeveelheden aangemaakt worden om als energie mobiele toepassingen te dienen. Alleen voor voertuigen niet elektrische centrales, daar zijn andere alternatieven voor. Als je het allemaal eens wil nalezen zie volgende URL www.americanenergyindependence.com/biodiesel.html |
het deerd mij echt niet dat de diesel morgen 100€ per liter kost.
en naft en lpg mogen van mij even veel gaan kosten. ik heb mijn biogas toch gratis. |
Citaat:
|
Daar ga ik niet meer over discusseren, maar het is weldegelijk een winst voor het milieu als men bio-diesel gebruikt in plaats van aardolie-diesel.
|
Citaat:
- hebt minder vermogen - hebt rapper slijtage aan motoronderdelen - verbruikt méér dan gewone diesel Vooral dat laatste zal interessant zijn voor de schatkist ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongelooflijk die regering 8O
We merken wat Verhofstad zijn belastingsverlaging inhoudt :lol: Pesttaksen en pestbelastingen onder het mom van "groen beleid." De regering heeft geld nodig... Ik zit op hete kolen te wachten op een echte liberale partij 8-) |
Er staat hier op het forum een hele draad daarover.
Ik heb geen zin om het voorbeeld van NWO te volgen en 100 draden over het zelfde te laten gaan. Op die draad wil ik je gerust verder uitleg geven. |
Er staan massa's topics hier waarin er over bio-weetikveelwat geleuterd wordt; kies er maar eentje uit waarin je effectief bewijst dat biodiesel beter is voor het milieu...
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be