Citaat:
Nog opmerkelijker is hoezeer personaliteiten van het Vlaams Belang blijven koketteren met prominente antisemieten en negationisten. Zo ontwaarde een journalist op het bureel van Filip Dewinter een foto waarop de voorman van het Vlaams Belang samen met zijn Franse geestesgenoot Jean-Marie Le Pen staat. Die laatste is een negationist die de gaskamers van de Tweede Wereldoorlog ‘een détail in de geschiedenis’ noemde. Hij werd veroordeeld omdat hij de naam van de toenmalige Franse minister van Openbaar Ambt Michel Durafour gebruikte in de woordspeling Durafour-crématoir, een verbrandingsoven. Het is dezelfde Le Pen die door het Vlaams Belang aanzien wordt als een vriend. In 2002 feliciteerde Frank Vanhecke hem nog met zijn verkiezingsresultaat bij de presidentsverkiezingen en op het internet staan foto’s van een breed lachende Filip Dewinter die samen met Le Pen het glas heft.
|
Wat zei Le Pen ? Als men een boek van de wereldgeschiedenis neemt, zullen daar 10 bladzijden over WO II gaan, van die 10 bladzijden zullen er slechts 10 regeltjes de holocaust beslaan. Dat is een detail dus in de geschiedenis van de mensheid.
Le Pen heeft hiermee niet gezegd dat het onbelangrijk was. Is de essentie van WO II, of van de gehele mensheid de holocaust misschien ?
Citaat:
Enige tijd later raakte bekend dat Koen Dillen, zoon van Karel Dillen, en thans Europees parlementslid voor het Vlaams Belang, op 11 juli 1992 een bezoekje bracht aan Léon Degrelle, de voormalige leider van het extreem-rechtse Rex en gewezen SS-Obersturmbannführer bij de Waffen-SS die in het Spaanse Malaga woonde. Degrelle was een uitgesproken negationist die de holocaust omschreef als een joods verzinsel. Ook de jonge Dillen heft vrolijk het glas met de voormalige antisemitische SS-leider.
|
«Hitler heeft dus fouten begaan. Niets méér dan fouten ? En de Joden ? ... »
«Van wat er in sommige kampen gebeurde, dat er zo iets bestond als gaskamers ... wij hadden er geen vermoeden van ! Dat heb ik pas in 1945 vernomen, na de oorlog. Had ik het vroeger geweten, ik zou er Hitler over aangepakt hebben».
Degrelle stelt de vraag of er echter niet overdreven werd wat het aantal slachtoffers betreft. Zes miljoen ? ... «Maar hoe dan ook, honderdduizend slachtoffers of duizend slechts : het zijn afgrijselijke misdaden, door niets te verontschuldigen ... methodische monsterachtigheden, door Hitler en Himmler bevolen. Had ik het maar vroeger geweten, ik zou er mij tegen verzet hebben. D�*t hadden ze aan de bolsjevisten kunnen overlaten. De bolsjevisten van 1917 en 1918, die in Rusland zestien miljoen mensen vermoordden. Of aan de bolsjevisten van 1939, die in Katyn duizenden en duizenden "rechtse" Poolse officieren afmaakten ! Ja, ik zou er mij tegen verzet hebbe, krachtdadig, net als tegen de anti-godsdienstige fanatici.»
«Zou het iets gebaat hebben ?»
«Dat viel nog te bezien. En ware het mislukt, dan zou ik alle aktie stopgezet hebben, ik zou niet meer gevochten hebben. D�*�*raan medeplichtig zijn, neen !»
«Zou dat u het leven niet gekost hebben ?»
«Misschien, maar dat waagden wij toch dagelijks aan het front. Die misdaden wegen nu al zeventien jaar op onze idealistische strijd en verhinderden dat onze edele bedoelingen erkend worden».
gelogen, het zijn allemaal leugens