Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Verliest "Vlott" stemmen door kartelpartner Vlaams Belang?!? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65079)

Linkse Vogel 21 oktober 2006 12:38

Verliest "Vlott" stemmen door kartelpartner Vlaams Belang?!?

Was dit een probleem bij de gemeenteraadsverkiezingen? zouden de beide partijen (VB en Vlott) stemmen verloren hebben door samen een kartel te vormen? we zoeken het hier uit...

ik denk dat vele mensen niet willen stemmen op Vlott omdat ze tegen het VB zijn. misschien ook wel omgekeerd...

Zwartengeel 21 oktober 2006 14:31

Ik ga voor een extra optie: ik stem op geen van beide maar ik heb er geen probleem mee dat ze een kartel met elkaar vormen.

zorlac 21 oktober 2006 16:39

Ik mis ook nog een optie....
'Ik stem op VLOTT, maar had liever geen kartel met VB gezien'.

Hoedanook stem ik VLOTT....mét of zonder kartel. ;-)

born2bewild 21 oktober 2006 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2099139)

ik denk dat vele mensen niet willen stemmen op Vlott omdat ze tegen het VB zijn. misschien ook wel omgekeerd...

Zou je je misschien beter bezighouden met de vraag waarom agalev terminaal is?

Max van Dietschland 21 oktober 2006 19:39

Ik stem op Vlaams Belang, maar zou VLOTT liever apart zien. Een kartel met een echt conservatieve nationaal solidaristische beweging/partij zou ik wel zien zitten.

Linkse Vogel 21 oktober 2006 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2099559)
Zou je je misschien beter bezighouden met de vraag waarom agalev terminaal is?

sorry maar daar heb ik nu eventjes geen zin in :lol:

born2bewild 21 oktober 2006 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2099896)

Ik wel.

Desiderius 21 oktober 2006 20:09

Ik zou niet stemmen voor VLOTT (mocht ik die optie hebben) wegens het kartel met het VB. Veel meer uitleg hoef ik daar niet bij kwijt.

driewerf 21 oktober 2006 22:40

Ik stem noch op VLOTT, noch op het VB, noch op een kartel van beiden.
Ik stem LSP.

MARE 21 oktober 2006 23:44

Ik denk eerder dat VB stemmen verliest door kartelpartner Vlott.

lombas 21 oktober 2006 23:46

Ik zie mijn keuze daar niet tussen staan.

Ratzo 22 oktober 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2099896)

Ik stemde vroeger op groen, maar daar heb ik al lang geen zin meer in.

Lodi 22 oktober 2006 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2099139)
Was dit een probleem bij de gemeenteraadsverkiezingen? zouden de beide partijen (VB en Vlott) stemmen verloren hebben door samen een kartel te vormen? we zoeken het hier uit...

Ik stem VB en heb hoegenaamd geen probleem met het kartel. Of een van de beide partijen daardoor stemmen hebben verloren, is moeilijk te zeggen.

lomeanor 22 oktober 2006 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2099341)
Ik ga voor een extra optie: ik stem op geen van beide maar ik heb er geen probleem mee dat ze een kartel met elkaar vormen.

Dit is inderdaad de optie waarvoor ik ook zou gaan.

Jaani_Dushman 22 oktober 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 2099892)
Ik stem op Vlaams Belang, maar zou VLOTT liever apart zien. Een kartel met een echt conservatieve nationaal solidaristische beweging/partij zou ik wel zien zitten.

Waarom zou een liberale partij als het VB samengaan met een solidaristische partij??
Hun kartel met Vlott heeft duidelijk gemaakt wat het VB echt is: een partonale liberale partij, die niets te maken heeft met het Vlaams-nationalisme.
Het VB is geëvolueerd van een SP.a-kloon naar de VLD-kloon. Maar dan met een conservatief sausje om preutse Alexandra te plezieren...

lomeanor 22 oktober 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2101377)
Waarom zou een liberale partij als het VB samengaan met een solidaristische partij??
Hun kartel met Vlott heeft duidelijk gemaakt wat het VB echt is: een partonale liberale partij, die niets te maken heeft met het Vlaams-nationalisme.
Het VB is geëvolueerd van een SP.a-kloon naar de VLD-kloon. Maar dan met een conservatief sausje om preutse Alexandra te plezieren...

Welk Vlaams alternatief is er dan nog voor jou, Jaani? Zowel N-VA als VB zijn liberaal.

Tijd om met een eigen links Vlaams-Nationale partij te beginnen? (een initiatief dat ik zou toejuichen)

koewachtenaar 22 oktober 2006 15:14

Ik stem voor het VB en heb geen probleem met het kartel.

voicelesscharlie 22 oktober 2006 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2101377)

Preutse Alexandra is minder preuts dan dat je zou denken.
Ze is naturiste.
Ik wil al die journalisten die haar preuts noemen eens in hun blootje zien lopen.:lol:

Vlaams-nationalist 22 oktober 2006 16:35

Denk dat indien VLOTT (of onder een andere naam) apart zou opkomen met Coveliers, Bouckaert en Dedecker dat ze meer stemmen zouden halen dan VLOTT op dit moment. Er zijn nog steeds veel VLD'ers die het niet eens zijn met de VLD-koers maar een onrechtstreekse stem voor het Blok niet vinden kunnen. Als ze apart gaan en natuurlijk na verkiezingen eventueel in coalitie willen met het Blok zou ik het perfekt vinden.

another brick 22 oktober 2006 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 2101658)
Denk dat indien VLOTT (of onder een andere naam) apart zou opkomen met Coveliers, Bouckaert en Dedecker dat ze meer stemmen zouden halen dan VLOTT op dit moment. Er zijn nog steeds veel VLD'ers die het niet eens zijn met de VLD-koers maar een onrechtstreekse stem voor het Blok niet vinden kunnen. Als ze apart gaan en natuurlijk na verkiezingen eventueel in coalitie willen met het Blok zou ik het perfekt vinden.

In die zin was het dus niet erg verstandig van VLOTT om met het VB in zee te gaan.
Ik denk inderdaad ook dat er veel meer liberalen op VLOTT zouden gestemd hebben indien Coveliers solo zou opgekomen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be