Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   de leugens van de nv-a (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65377)

joske 24 oktober 2006 14:28

de leugens van de nv-a

http://www.belgischeunie.be/nl/NVA.mpeg

met dank aan de bub

Jan Meuleman 24 oktober 2006 14:39

Joske, wat is er dan gelogen?

koewachtenaar 24 oktober 2006 14:39

Het word tijd dat de NVA hun kartel opzegt en eens echt opkomt voor hun mening!Ik denk at de cd&v die blokkeren.

Jan Meuleman 24 oktober 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 2106330)
Het word tijd dat de NVA hun kartel opzegt en eens echt opkomt voor hun mening!Ik denk at de cd&v die blokkeren.

inderdaad.

joske 24 oktober 2006 14:48

De titel is verkeerd,sorry,zou moeten zijn de hypocrisy van de nv-a,,wat is er van die beloften terecht gekomen,het VB word voor zoiets in een cordon geplaats en deze mogen dat zomaar verkondigen,

koewachtenaar 24 oktober 2006 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske (Bericht 2106363)
De titel is verkeerd,sorry,zou moeten zijn de hypocrisy van de nv-a,,wat is er van die beloften terecht gekomen,het VB word voor zoiets in een cordon geplaats en deze mogen dat zomaar verkondigen,

Hetgeen op het filmpje verteld word staat toch in grote lijnen in het VB programma ,ik snap hun standpunt tegenover het VB en kartel dus niet.

vulpes 24 oktober 2006 14:58

wat wordt er verkondigd? ik kan het filmpje niet bekijken..

joske 24 oktober 2006 15:13

Met windows media player is het nochthans te bekijken,

vulpes 24 oktober 2006 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske (Bericht 2106456)
Met windows media player is het nochthans te bekijken,

't heeft te maken met fire walls en van die toestanden..

Zwartengeel 24 oktober 2006 15:24

VB en BUB, één strijd? :roll:

N-VA'er 24 oktober 2006 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske (Bericht 2106283)
met dank aan de bub

BUB en VB: bien étonné de se retrouver ensemble, als objectieve bondgenoten in hun gezamenlijke strijd tegen de N-VA, de enige Vlaams-nationalistische partij die op het terrein een echt verschil maakt.

Bedankt om dat nog eens duidelijk te maken..

Jan Meuleman 24 oktober 2006 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2106538)
BUB en VB: bien étonné de se retrouver ensemble, als objectieve bondgenoten in hun gezamenlijke strijd tegen de N-VA, de enige Vlaams-nationalistische partij die op het terrein een echt verschil maakt.

Bedankt om dat nog eens duidelijk te maken..

Ik denk dat we onze energie niet moeten aanwenden om elkaar te bekampen, maar om een Vlams Front te vormen. Straks gaan we nodig hebben. En hulp van de CD&V moeten we niet verwachten.

N-VA'er 24 oktober 2006 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 2106330)

De N-VA komt niet alleen steeds onverbloemd op voor de eigen mening, maar slaagt er zelfs in haar standpunten steeds meer ingang te laten vinden bij de kartelpartner CD&V. Of dacht u dat de Vlaamsgezinde standpunten van bijvoorbeeld Yves Leterme zomaar uit de lucht zijn komen vallen?

Jan Meuleman 24 oktober 2006 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2106569)
De N-VA komt niet alleen steeds onverbloemd op voor de eigen mening, maar slaagt er zelfs in haar standpunten steeds meer ingang te laten vinden bij de kartelpartner CD&V. Of dacht u dat de Vlaamsgezinde standpunten van bijvoorbeeld Yves Leterme zomaar uit de lucht zijn komen vallen?

wacht eens tot puntje bij paaltje komt.
Als het in hun kraam past doet een tsjeef alles. Kijk eens naar Dehaene 6 jaar terug. Hij ging scheep met het FDF. In Vilvoorde. Het gevolg was zijn laffe houding in het dossier BHV.

Fieseler 24 oktober 2006 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2106569)
De N-VA komt niet alleen steeds onverbloemd op voor de eigen mening, maar slaagt er zelfs in haar standpunten steeds meer ingang te laten vinden bij de kartelpartner CD&V.

Geloof me vrij...ik hoop uit het diepst van mijn hart dat dit het geval is...
Als Vlaams Nationalist hoop ik dan ook dat jullie er in zullen slagen om de (historisch) meest Belgicistische partij van Vlaanderen het licht te laten zien.
Wees dan ook niet boos of wees niet ontmoedigd als er vanuit honderdvijftig jaar frustratie soms goedbedoelde en opbouwende kritiek komt...

Citaat:

Of dacht u dat de Vlaamsgezinde standpunten van bijvoorbeeld Yves Leterme zomaar uit de lucht zijn komen vallen?
[/quote]

Laat mij toe hier mijn vrees uit te spreken voor het volgende: Ene zekere G Verhofstadt heeft negen jaar geleden alle vlaamsgezinde organisaties afgedweild om hun te overtuigen van zijn even plotse als onwankelbare Vlaamse ideeëngoed.
Hij heeft er zelfs een paar boekskes (burgermanifesten) over geschreven.

Kan je het mij nu werkelijk kwalijk nemen dat ik de démarches van ene Y Leterme vandaag met die wetenschap in het achterhoofd nu met argusogen bekijk?
Mag ik dan ook aannemen dat jullie deze man met dezelfde kritische blik gadeslaan?

PS: mag ik het een verschrikkelijke schande vinden dat de andere partijen (ja hoor: ook VB) de kiesdrempel hebben ingevoerd?

N-VA'er 24 oktober 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2106604)
wacht eens tot puntje bij paaltje komt.
Als het in hun kraam past doet een tsjeef alles. Kijk eens naar Dehaene 6 jaar terug. Hij ging scheep met het FDF. In Vilvoorde. Het gevolg was zijn laffe houding in het dossier BHV.

Ik wacht inderdaad tot de regeringsonderhandelingen van volgend jaar (gesteld uiteraard dat CD&V - N-VA na de verkiezingen van 2007 tot de federale regering zou kunnen toetreden) om een definitief oordelen te vellen omtrent de waarachtigheid van de nieuwe Vlaamse reflex van de CD&V. Tot zolang geef ik hen echter het voordeel van de twijfel. Ik ben er bovendien van overtuigd dat de Vlaamse verzuchtingen van Yves Leterme niet geveinsd zijn, noch (uitsluitend) geïnspireerd door politiek opportunisme. Zijn recente uitspraken lijken me dan wel eerder ingegeven door een nuchtere en zakelijke analyse van de Belgische dysfuncties en een streven naar een deugdelijker bestuur, dan door een bevlogen Vlaams-nationalisme, maar ze lijken me daarom nog niet minder gemeend.

Jan Meuleman 24 oktober 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2106660)
Ik ben er bovendien van overtuigd dat de Vlaamse verzuchtingen van Yves Leterme niet geveinsd zijn, noch (uitsluitend) geïnspireerd door politiek opportunisme. Zijn recente uitspraken lijken me dan wel eerder ingegeven door een nuchtere en zakelijke analyse van de Belgische dysfuncties en een streven naar een deugdelijker bestuur, dan door een bevlogen Vlaams-nationalisme, maar ze lijken me daarom nog niet minder gemeend.

Wacht eens tot de partij krokodillen van achter de schermen de boel komen regelen met de steun van Cortebeekx. Leterme zal snel inbinden.

robert t 24 oktober 2006 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2106660)
Ik wacht inderdaad tot de regeringsonderhandelingen van volgend jaar (gesteld uiteraard dat CD&V - N-VA na de verkiezingen van 2007 tot de federale regering zou kunnen toetreden) om een definitief oordelen te vellen omtrent de waarachtigheid van de nieuwe Vlaamse reflex van de CD&V. Tot zolang geef ik hen echter het voordeel van de twijfel. Ik ben er bovendien van overtuigd dat de Vlaamse verzuchtingen van Yves Leterme niet geveinsd zijn, noch (uitsluitend) geïnspireerd door politiek opportunisme. Zijn recente uitspraken lijken me dan wel eerder ingegeven door een nuchtere en zakelijke analyse van de Belgische dysfuncties en een streven naar een deugdelijker bestuur, dan door een bevlogen Vlaams-nationalisme, maar ze lijken me daarom nog niet minder gemeend.

Hetgeen je schrijft is volledig correct, maar ik heb de indruk dat volgend jaar het kartel CD&V-N-VA voor een verscheurende keuze komt te staan : welke strekking zal het halen, de nog steeds zeer invloedrijke Belgicistische ACV-strekking van Cortebeeckx of deze van naar meer autonomie neigende strekking van de huidige CD&V- leiding. Je dient er ook rekening mee te houden dat de Franstaligen met een nooit gezien offensief van Franstalige eisen zullen afkomen en het zal niet de SPA of VLD zijn die daar een Vlaams front zullen tegenoverplaatsen. Rekening houdend met de electorale sterkte van het Belang, zou het dus zeer goed mogelijk zijn dat het een tripartite zal worden. Het verleden heeft uitgewezen dat dit een zeer slechte regeringsvorm is die onvermijdelijk na een paar maanden de mist ingaat. Wat gaat de N-VA in dit geval doen? Mijn ongezouten mening is dat de N-VA niet in die val mag trappen. Een ministerpost weegt immers niet op tegen de onvermijdelijke afstraffing die de N-VA zal krijgen bij de volgende verkiezingen. M.a.w. de N-VA moet in 2007 alleen opkomen, als ze het niet doet betekent dit exit N-VA en geen enkele goedmenende nationalist haar daar baat bij.

Jan Meuleman 24 oktober 2006 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2107341)
M.a.w. de N-VA moet in 2007 alleen opkomen, als ze het niet doet betekent dit exit N-VA en geen enkele goedmenende nationalist haar daar baat bij.

Dat is inderdaad een levensgrote noodzaak.

Kim 24 oktober 2006 20:15

Blijkbaar is een "rechtlijnige Vlaamse partij" niet meer zo nodig voor Bourgeois... 8-)

Ach ja, het is leuk om dat filmpje nog eens terug te zien. Een mens zou zulke hilarische uitspraken nog vergeten!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be