Dies |
28 oktober 2003 21:20 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinlux
ik vind dat we de migranten helemaal geen stemprecht mogen geven, mischien durven de meesten het niet toegeven of zelfs ook maar aanvaarden, dat als we ze stemrecht geven de meesten voor resist gaan stemmen
|
En uw basseert uw veronderstelling op basis van welke gegevens? Ten eerste mogen reeds nu een hele boel mensen van vreemde origine hier mee stemmen en dit heeft absoluut niet tot een groot electroiaal succes van Resist geleid, ten tweede betreft het hier een veel te kleine groep om echt een enorme invloed te kunnen hebben, ten derde wordt uw bewering tegengesproken door de realiteit. En ten vierde mag zulks absoluut geen argument zijn!
Citaat:
iedereen is het er denk ik wel mee eens dat resist niet aan de macht mag komen eender waar
|
Geen idee waarom iedereen het daar over eens zou moeten zijn? Resist heeft evenveel recht om deel te nemen aan de verkiezingen als de B.U.B. en wanneer er mensen op die partij wensen te stemmen is dat hun goed recht. Zoals reeds gezegd is een bepaalde groep stemrecht ontzeggen omwille van electoriale belangen niet bepaald goed te keuren.
Citaat:
De belgen moeten zelf beslissen wat er in hun eigen land gebeurt.
|
Over dit deel van de discussie zijn er reeds voldoende topics, maar ik wil u er toch even op wijzen dat dit land niet meer of minder uw eigendom is dan van iemand op wiens identiteitskaart Fransman, Chinees of Turk staat geschreven!
Citaat:
denken jullie dat als er een belg, bv naar morocco trekt dat hij daar ook maar de kans heeft de belgische nationaliteit te krijgen of stemrecht te hebben?
|
Ook dit doet absoluut niet ter zaken! Of gaan we ons voor alles spiegelen aan wat er al dan niet is toegestaan in Marokko? Of zoals mijn moeder het pleegde te zeggen: "Het is niet omdat Jantje in de beek springt, dat jij dat ook moet doen!"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Dat de Belgische situatie zo complex is hebben we alleen maar te danken aan de separatisten
|
Denk toch eens eventjes na alvorens zulke onzin te spuien! Het is toch volstrekt normaal dat een samenleving/staat meer complex wordt wanneer ze uitbreidt/ groter wordt. Seperatisme leidt dus met andere woorden tot meer eenvoud, daar waar globalisering tot meer complexiteit leidt! Maar goed dat doet hier allemaal maar weinig ter zaken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Bijkomende vraagje misschien ; waarom zou men niet debateren over migrantenstemrecht/plicht op Europees niveau
|
Hier hebt u wat mij betreft groot gelijk en ik pleit er dan ook voor dat niet-Belgen op alle niveau's stemrecht verkrijgen.
|