![]() |
Extra heffingen moeten terreinwagens uit het centrum weren
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF25102006_068
Citaat:
Of zijn er alternatieven? Zou meer parkeerruimte (aan de stadsrand) en een beter openbaar vervoer een oplossing zijn? |
Voor geldklopperij is er steeds plaats in België. ;-)
|
De belgiek politiekers zullen hun vrienden hier toch niet een hak zetten zeker.
|
De gehele VLD rijdt met van die karren. Fat chance...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
SUV's zijn vrij asociale autos....
11 l per 100 km enzo heb ik laatst gelezen. Das het dubbele van een goeie personenwagen. |
Laten we ineens ook iedereen met een wagen die ouder is als drie jaar speciaal taxeren omdat hun wagen niet meer veilig en zuinig is tov de nieuwere modellen, wagens met een grotere cilinderinhoud extra taxeren en 300% belastingen op brandstof heffen om gas guzzling tegen te gaan.
O wacht, dat is er allemaal al, en het heeft geen reet uitgehaald. |
Citaat:
|
Afgunst taxeren lijkt mij interessanter, zal in Vlaanderen veel opbrengen ...
|
Hoe het in Groot-Brittanië zit weet ik niet maar tengevolgen de zeer hoge taksen op naft en benzine betalen in België betalen mensen die met veel verbruikende wagens al meer dan hun deel.
Coekie |
Citaat:
Ik ben een sterk belezen autoliefhebber en kan u in die zin meedelen dat als iedere wagen die 11 liter of meer verbruikt uit de stad moet gebannen worden, u met uw ogen dicht de straat mag oversteken. Trouwens, de helft minder is 5,5 liter! Mijn wagen is een half jaar oud (geen diesel want te weinig kilometers per jaar) en verbruikt gemiddeld 8,5 liter. |
De vervuiler betaalt zo simpel is dat. De ziekteverzekering kan altijd geld gebruiken en veel geld en vervuiling veroorzaakt ziekten. Vervuiling van de lucht schept problemen bij onder andere mensen met ademhalingsziekten? Maar daar hoor jij blijkbaar niet bij, hé heftruck? Hopelijk komt dat nog wel
Citaat:
|
een uitstekend argument, TomB8-)
Citaat:
|
11L? minimum, dat zal toch maar een lichtgewicht geweest zijn, denk ik.
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat betekent niet dat het milieu mij niet kan schelen. Als ik een motorversie kan kiezen waarvan de filter beter is, dan doe ik dat. Als hij minder verbruikt, dan doe ik dat. Het een en ander leidt soms tot rare keuzes... de 1.8 die euro 4 compliant is of de 1.6 die die milieunorm niet haalt maar wel minder verbruikt. :? Enfin... ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn bijdrage kan leveren tot een beter milieu en zonder het opgeven van teveel comfort. Maar in mijn ogen is het een vloek om dagelijks van je gemeente naar je werkstad te rijden met een 12 liter zuipende machine die vooral dient om te ploeteren in de modder. Of zo'n autobus-monovolume waar 9 mensen in kunnen zitten. Dat is alsof je op het werk aankomt met een heel brood, daar twee sneetjes van eet en het dan weg gooit terwijl je al grinnikend denkt hoezeer die negerkes ginder dat brood wel zouden lusten. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan kunnen die truttekes met hun "deux-piece-ke" op een deftige manier uitstappen. Alhoewel het altijd wel leuk blijft als je 't poppeke ziet sukkelen aan een "kiss & ride" zone. "En waarvoor heb je die jeep gekocht?" "Aaaaa, voor de veiligheid, natuurlijk" :roll: |
Citaat:
Gelieve de monovolumes buiten schot te laten. Deze zijn een absolute noodzaak! (met al die grote gezinnen in Vlaanderen) :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be