![]() |
De maanlanding is alweer enkele decennia geleden. Rond die tijd draaide Kubrick zijn Space Oddysey, was de tv serie Star Trek nog een vernieuwende, revolutionaire tv serie en begon iedereen mede dankzij de romans van schrijvers als Isaac Asimov en anderen al luidop te dromen van de verovering van de sterren.
Om de een of andere reden is er ergens iets blijven haperen. Die kolonie op Mars is er vooralsnog niet. Hoogtijd dat we daar eens iets aan doen, en omdat het niet altijd dezelfden moeten zijn met de pretentie het monopolie op de ruimtevaart te menen te bezitten, dacht ik zo: we gaan met ons Belgenland nekeer Mars veroveren. We hebben al twee ervaren astronauten die onze expeditieschepen kunnen besturen, en de vergrijzing kunnen we ook weer op een creatieve manier aanpakken. En het gat dat is ontstaan met het wegvallen van ons Congo, kunnen we ook weer terug opvullen. Daarom stel ik voor, we bouwen een Nieuw-Brussel op Mars! Met een gigagroot paleis van Nieuw Laken op de maan Deimos (dan zijn we er hier vanaf). En als we dan toch bezig zijn, maken we van Venus een Nieuw Antwerpen, van de maan een Nieuw Gent, van Mercurius een Nieuw Brugge.... |
Mars onafhankelijk! :wink:
|
Separatist!
|
Nazi!
|
Krijg je tijdens de vlucht ook Mars-chocoladereepjes? Dan ga ik mee!
|
Uiteraard.
En om promotie te maken worden die ook uitgedeeld op de scholen. |
Citaat:
|
Even terzijde, ik kan me al inbeelden hoe de Martiaanse filmindustrie handig gebruik maakt van de angst voor een invasie door de Blauwe Planeet. Het schijnt dat 'Earth Attacks' daar een blokbuster van formaat is geweest daar, deze zomer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kartel Ontwikkelings- en vooruitgangspartij-Tegendraads steunt zowel de Aardse agressors en de separatistische Martiaanse sukkelaars.
Tegendraads zal wel eisen het omgekeerde ook te doen. |
Het 1ste dat in mij opkwam toen ik de titel las, was dat dit een komische tegenreactie was op de topic 'Mars op Brussel' (tegen het migrantenstemrecht)
Ik had reeds zelf een tegenbetoging in gedachten onder de naam 'Twix in Leuven' (betoging tegen de betoging tegen het migrantenstemrecht, met andere woorden een betoging voor het voor zijn voor migrantenstemrecht) Een mars op Mars is natuurlijk ook altijd wel een idee 8) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stel voor om al die debielen, Paul Marchal voorop, die het zo nodig vonden een Witte Mars te houden naar daar te sturen en met hun neus op het feit (lees=marsbodem) te duwen dat MARS NIET WIT IS!!!
Voor straf mogen ze de rest van hun leven op Mars rondlopen, zijn wij er ook vanaf. |
Citaat:
|
Apropoo, uiteraard was deze topic in eerste instantie geïnspireerd op de topic Mars op Brussel (de titel toch).
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be