Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   100 wagens per dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65567)

Beagle 26 oktober 2006 07:06

100 wagens per dag

In de aflevering van Telefacts (25-10) ging het over de onlusten in de Parijse voorsteden van vorig jaar. Men vreest dezer dagen voor een herhaling van de rellen wegens de eerste verjaardag ervan. Voor de rest is het daar afgelopen jaar behoorlijk rustig geweest zei de journalist waarna hij eraan toevoegde dat er wel gemiddeld 100 wagens per dag de fik in gingen (misschien bedoelde hij dit voor gans Frankrijk). 100 wagens per dag dat zijn er zo'n 36 000 per jaar. Is dit een onbelangrijk feitje, waarom hoor je daar in de media een jaar lang niets van?

LeMmOnN 26 oktober 2006 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle (Bericht 2110530)
In de aflevering van Telefacts (25-10) ging het over de onlusten in de Parijse voorsteden van vorig jaar. Men vreest dezer dagen voor een herhaling van de rellen wegens de eerste verjaardag ervan. Voor de rest is het daar afgelopen jaar behoorlijk rustig geweest zei de journalist waarna hij eraan toevoegde dat er wel gemiddeld 100 wagens per dag de fik in gingen (misschien bedoelde hij dit voor gans Frankrijk). 100 wagens per dag dat zijn er zo'n 36 000 per jaar. Is dit een onbelangrijk feitje, waarom hoor je daar in de media een jaar lang niets van?

Ik geef je twee redenen: Politiek én Correct

:lol:

Raven 26 oktober 2006 12:21

Chirac wilt president blijven ;-)

Tijdens de recente betogingen tegen de hervormingen van de overheid ivm jaarcontracten zijn er ook verschillende betogers gemolesteerd geweest door banlieu-jongeren. Is ook maar sporadisch in't nieuws gebracht door de slachtoffers zelf.

another brick 26 oktober 2006 12:54

Goed nieuws voor de autoindustrie!

koewachtenaar 26 oktober 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2111265)
Goed nieuws voor de autoindustrie!

Jammer dat de fransen zo chauvenistisch zijn.Anders had onze autoindustrie er ook wel bij kunnen varen. Moestel ze nu eens allemaal de nieuwe C30 willen:popcorn:

Jantje 26 oktober 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle (Bericht 2110530)

Omdat er iemand van de mediamensen is geweest die eindelijk daar had hoe het komt dat zulke rellen steeds zo snel uitbreiden naar andere steden en landen.

Dus heeft men bij de media eindelijk zijn verstand gevonden en zijn ze gestopt deze rellen overal uit te bazuinen.

Gevolg, er zijn slechts 100 auto's per dag in brand gestoken.
Met een beetje meer media aandacht hadden het er 1000 per dag kunnen zijn.

Lincoln 26 oktober 2006 15:34

Mss was dat een complot van de wagen industrieen ??

pinbag 26 oktober 2006 15:48

nieuw gat in de markt:vuurbestendige auto's :D

KrisKras 26 oktober 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2111743)
nieuw gat in de markt:vuurbestendige auto's :D

hehe, kent iemand de spotjes van Hydrowax nog?

gladiator 26 oktober 2006 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2111551)
Omdat er iemand van de mediamensen is geweest die eindelijk daar had hoe het komt dat zulke rellen steeds zo snel uitbreiden naar andere steden en landen.

Dus heeft men bij de media eindelijk zijn verstand gevonden en zijn ze gestopt deze rellen overal uit te bazuinen.

Ik denk dat het niet veel verschil zal uitmaken...Het enige dat helpt is een politie-inval met een goeie 'jammer'. Gedaan met vriendjes bellen via GSM. Dat is hun echte wapen, niet de media. Je zal de vertwijfeling in hun ogen zien - geen bereik! 8O

Tijdens de rellen vorig jaar reden er in Brussel ook 'plots' meer wagens rond met Franse nummerplaat...Dat zal niet dankzij VTM zijn geweest.

Basy Lys 26 oktober 2006 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2112365)
Ik denk dat het niet veel verschil zal uitmaken...Het enige dat helpt is een politie-inval met een goeie 'jammer'. Gedaan met vriendjes bellen via GSM. Dat is hun echte wapen, niet de media. Je zal de vertwijfeling in hun ogen zien - geen bereik! 8O

Tijdens de rellen vorig jaar reden er in Brussel ook 'plots' meer wagens rond met Franse nummerplaat...Dat zal niet dankzij VTM zijn geweest.

Een politie-inval zal onvoldoende zijn vrees ik. Om de mohammedaanse gebieden terug onder het wettelijk gezag te krijgen en er terug de democratie te installeren zal men het leger moeten inzetten. In de Franse mohammedaanse enclaves kan men misschien Het Légion Etrangère laten oefenen?

Jantje 26 oktober 2006 20:53

Citaat:

Ik ga zeker niet ontkennen dat ze elkaar oproepen tot geweld via gsm en internet.

Maar er zijn naar het schijnt al statistieken gemaakt over het geweldadige gedrag van die gekken, en maar het schijnt zou dat dus telkens weer oplopen na berichtgeving over geweld op een andere plaats door de media.

another brick 26 oktober 2006 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2112489)
Ik ga zeker niet ontkennen dat ze elkaar oproepen tot geweld via gsm en internet.

Maar er zijn naar het schijnt al statistieken gemaakt over het geweldadige gedrag van die gekken, en maar het schijnt zou dat dus telkens weer oplopen na berichtgeving over geweld op een andere plaats door de media.

Het is dus een wedstrijd?

Jantje 26 oktober 2006 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2112506)
Het is dus een wedstrijd?

Zo kan je het ook noemen natuurlijk; maar ergens heb je idd gelijk.
zoveel mogelijk in de media komen met zogroot mogelijke krapulstreken.

gladiator 26 oktober 2006 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2112489)

En tóch wil ik weten wat er in mijn land of werelddeel gebeurt. Waar eindigt het wanneer men het verzwijgt? Misschien dat er minder wagens in brand vliegen...maar de trend is onmiskenbaar. Hoevele stakingen van buschauffeurs hebben we in eigen land al moeten meemaken? Zelfs al doden...Dit is nog maar het begin.

Jantje 26 oktober 2006 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2112538)
En tóch wil ik weten wat er in mijn land of werelddeel gebeurt. Waar eindigt het wanneer men het verzwijgt? Misschien dat er minder wagens in brand vliegen...maar de trend is onmiskenbaar. Hoevele stakingen van buschauffeurs hebben we in eigen land al moeten meemaken? Zelfs al doden...Dit is nog maar het begin.

Dat is natuurlijk een andere zaak en heeft ook andere oorzaken.

En soms denk ik ook, waarom treed men nu eens niet keihard op tegen dit krapul. Want zij zijn de oorzaak van een hele boel ellende, maar eens ik dan terug deftig begin na te denken, 't ja dan komt onze overheid er nog slechter uit dan dit krapul.
En vaak denk ik dan terug aan de landen waar ik mensen zag die onder een dictator leefden en denk dan, zo moet het nu ook weer niet.

Maar een weg tussen daar en hier zou mss wel de oplossing zijn.

En besef ik dan ik dat enkel kan gedaan krijgen als ik zelf het land als een dictator zou besturen.
Maar ik heb zelf ook fouten en ben ook niet perfect, dus vraag ik dan ga ik mij weer afvragen wat ik allemaal zou fout doen.

En dan besef ik dat de perfecte wereld niet bestaat, maar dat we er wel allemaal samen aan kunnen werken, inplaats van elkaar het leven zuur te maken.

Maar steeds eindig ik dan op het zelfde punt, onze huidige politici zijn niet instaat ons land mooi en goed te maken.

carlgustaaf 26 oktober 2006 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2111551)

ja inderdaad.Ze hadden beter de media weggehouden en meer politie, of het leger, naar die rellen heengestuurd.Eén buurt na een andere, allemaal oppakken, de leiders er uit vissen en voor een paar jaar opbergen...

carlgustaaf 26 oktober 2006 22:58

Citaat:

het gebruik van GSM's verbieden voor allochtoonse misdadigers?

Boadicea 27 oktober 2006 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2112425)
Een politie-inval zal onvoldoende zijn vrees ik. Om de mohammedaanse gebieden terug onder het wettelijk gezag te krijgen en er terug de democratie te installeren zal men het leger moeten inzetten. In de Franse mohammedaanse enclaves kan men misschien Het Légion Etrangère laten oefenen?

Goed voorstel, die hebben al ervaring opgedaan in Algerije.

Lincoln 27 oktober 2006 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2112425)

Zo zo, basy je kiest dus voor de harde aanpak hé, weer twee miljoenen slachtoffers maken of is dat niet genoeg ?? De blanke kolonist mag zoveel uitmoorden zoveel als hij wilt maar ohwee als je aan zijn heilige-koe aankomt, dan weet je wat er op uw kop zal vallen en de hele wereld weet dat !!! (hiroshima,nagasaki is nog niet vergeten !!!):roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be