Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Voor een BELGISCH Buitenlands Beleid! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6570)

Rechts België 29 oktober 2003 20:57

Laat ons eerlijk zijn, de oorlog in Irak was gerechtvaardigd.
Echter, we hebben er goed aan gedaan om de Amerikaanse bezetters dwars te liggen. Het is goed dat België niet slaafs doet was Uncle Sam zegt. Helaas deden we dat wel na de oorlog... het kruipen van Louis Michel en Verafstoot zijn legendarisch...
Daarom pleit ik voor een BELGISCH buitenlands beleid! Niet Amerikaans, niet Frans, MAAR BELGISCH!
We moeten de banden met onze oude kolonies weer aanknopen, en weer aanspraak maken op de ons ontstolen gebieden. Later kan België uit de NAVO en de EU stappen. België kan overleven zonder de Amerikaanse bezetter!

Uiteraard moet de strijd tegen de Islam verdergezet worden, en dit kunnen we best doen met onze bondgenoten, maar niet onder hen. België moet zelfstandig aanvallen kunnen starten tegen Islamistische regimes, eventueel met de hulp onzer bondgenoten, maar niet onder Amerikaanse leiding!

Zeno! 29 oktober 2003 20:59

Reality check: ons buitenlands beleid wordt EUROPEES.

Rechts België 29 oktober 2003 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Amerikaans dus.

Aangebrande Phönix 29 oktober 2003 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Amerikaans dus.

Aangezien de grens tussen de USA en de EU zullen vervagen, ja.

Om mij maar mee te laten slepen.

Otto 29 oktober 2003 21:13

Benelux, België en Nederland zullen elkaar moeten blijven steunen, die vrijage met Chirac van België was echt niet kies.

Patriot! 29 oktober 2003 21:16

In essentie kan ik hier wel mee akkoord gaan: België moet geen enkel ander land volgen, maar slechts haar eigen beleid bepalen. Uiteraard binnen de EU, maar toch NIET Amerikaans, NIET Frans, NIET Nederlands,... enkel Belgisch. Het is best mogelijk dat er een meningsverschil is tussen België en de EU. Dan moet volgens mij het Belgisch belang primeren...

Antoon 29 oktober 2003 21:33

Belgisch mijn botten. Wanneer België moet beslissen of er wapens worden geleverd naar Nepal, dan gaat men die bevoegdheid federalizeren, omdat de Walen en de Vlamingen elks een eigen belang hebben die omgekeerd evenredig staan.
En zo gaat ook geschieden met meer en meer dossiers over buitenlands beleid.

Je kunt nagaan. Binnen een federaal land als België kunnen Vlaanderen en Wallonië niet overeenkomen over een niet te grote levering van revolvers.

Binnen een samenwerkingsverbond zoals Benelux kunnen België en Nederland niet overeenkomen over het al dan niet verbaal steunen van de V.S. in Irak.

En jullie geloven nog in een homogene buitenlands beleid voor Europa?

Dream on.

Wie in ieder geval in zijn vuist lacht is George W. Bush. :wink:

Patriot! 29 oktober 2003 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wie in ieder geval in zijn vuist lacht is George W. Bush. :wink:

DAT is wel duidelijk ja :roll:

Pascal L. 29 oktober 2003 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Uiteraard moet de strijd tegen de Islam verdergezet worden, en dit kunnen we best doen met onze bondgenoten, maar niet onder hen. België moet zelfstandig aanvallen kunnen starten tegen Islamistische regimes, eventueel met de hulp onzer bondgenoten, maar niet onder Amerikaanse leiding!

Hahahaha ... merci, 'k heb goed gelachen ...

Ten eerste is het geen strijd tegen de Islam maar een strijd tegen het terrorisme ... En als de ETA of de Noord-Ieren weer aanslagen op onschuldige burgers plegen, op kleutertuinen en ziekenhuizen, dan zal ook tegen hen heel hard opgetreden moeten worden ... dus niks te maken met Moslim of niet-moslim.

Ten tweede zie ik Belgie niet "zelfstandig aanvallen kunnen starten" ... reality-check ?? Halloooo? Iemand thuis ?

Confucius 29 oktober 2003 21:40

Buitenlands beleid ? Ik ken heel wat Amerikanen en het zijn meestal ietwat naieve maar heel idealistische kerels die in tegenstelling tot de Belgen nog wat over hebben voor hun land. Democratie is daar geen ijdel begrip, tenminste toch voor de man in de straat. Tijdens recente bezoeken in Amerika heb ik me echt geschaamd voor wat onze beleidsmensen kwamen uitkramen op TV en er de nadruk opgelegd dat wat onze leiders zeggen allerminst gesteund werd door het gros van de bevolking.
Ik denk dat dat mijn uitleg aan geloofskracht zal winnen in de toekomst als ik zal verwijzen naar de houding van onze regering in het migrantenstemrecht: 80% van de bevolking tegen maar toch komt het erdoor. Of van Belgische democratie gesproken !!!

Patriot! 29 oktober 2003 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Buitenlands beleid ? Ik ken heel wat Amerikanen en het zijn meestal ietwat naieve maar heel idealistische kerels die in tegenstelling tot de Belgen nog wat over hebben voor hun land. Democratie is daar geen ijdel begrip, tenminste toch voor de man in de straat. Tijdens recente bezoeken in Amerika heb ik me echt geschaamd voor wat onze beleidsmensen kwamen uitkramen op TV en er de nadruk opgelegd dat wat onze leiders zeggen allerminst gesteund werd door het gros van de bevolking.
Ik denk dat dat mijn uitleg aan geloofskracht zal winnen in de toekomst als ik zal verwijzen naar de houding van onze regering in het migrantenstemrecht: 80% van de bevolking tegen maar toch komt het erdoor. Of van Belgische democratie gesproken !!!

Inderdaad, de Belgen zouden patriotistischer mogen zijn, en de beleidsmensen moeten luisteren naar het Belgische Volk! GEEN MIGRANTENSTEMRECHT!!!

Aangebrande Phönix 29 oktober 2003 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius

Inderdaad, de Belgen zouden patriotistischer mogen zijn, en de beleidsmensen moeten luisteren naar het Belgische Volk! GEEN MIGRANTENSTEMRECHT!!!

Het systeem is nu eenmaal zo dat de partijen beslissen wat er gebeurt, indien de burger het daar grondig oneens is met het beleid, moet ie misschien opteren voor een aanpassing van het systeem. Misschien eens naar een Alpenland gaan kijken?

Antoon 29 oktober 2003 22:01

Citaat:

Of dat de Walen patriottisch zijn of niet, kan mij geen moer schelen. Zolang de Vlamingen maar blijven streven naar hun onafhankelijkheid, de Vlaamse Leeuw zingend uit volle borst.

Patriot! 29 oktober 2003 22:05

Citaat:

Citaat:

Of dat de Walen patriottisch zijn of niet, kan mij geen moer schelen. Zolang de Vlamingen maar blijven streven naar hun onafhankelijkheid, de Vlaamse Leeuw zingend uit volle borst.

Nu begrijp ik uw aanhankelijkheid aan Bush! U bent de dorpsgek! :lol: :lol: :lol: :lol:

Aangebrande Phönix 29 oktober 2003 22:14

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Nu begrijp ik uw aanhankelijkheid aan Bush! U bent de dorpsgek! :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar welk dorp? Waar woon je, Antoon?

[size=1]Kwestie van dit naar mijn gevoel ridicule topic een andere wending te geven. Ik hoop dat Antoon eerst antwoordt en dan pas deze kleine lettertjes leest. Zoniet, doe wat ik je vraag, Antoon, en laat dit niet in scheldpartijtje #3x³+5x-2 waarbij x de taille van een sumoworstelaar in mm voorstelt, uitdraaien.[/size]

Antoon 29 oktober 2003 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Waar woon je, Antoon?

Hoboken

Citaat:

[size=1]Kwestie van dit naar mijn gevoel ridicule topic een andere wending te geven. Ik hoop dat Antoon eerst antwoordt en dan pas deze kleine lettertjes leest. Zoniet, doe wat ik je vraag, Antoon, en laat dit niet in scheldpartijtje #3x³+5x-2 waarbij x de taille van een sumoworstelaar in mm voorstelt, uitdraaien. [/size]
[size=1]Maak je geen zorgen beste vriend. Noch Patriot, noch zijn minderbegaafde helden uit de franskiljonse kastelen van Laeken zijn het waard om te reageren.[/size]

Aangebrande Phönix 29 oktober 2003 22:53

Citaat:

[size=1]Maak je geen zorgen beste vriend. Noch Patriot, noch zijn minderbegaafde helden uit de franskiljonse kastelen van Laeken zijn het waard om te reageren.[/size]

[size=n: n € (is een element van) |N, 2<n<4]Ach, zoals ik al eerder eens heb gezegd,... Allé, dat denk ik toch. Het kan even goed zijn dat ik dénk dat ik het heb gezegd maar in feite helemaal niet (komt door al die geestesziektes). Enfin, bon. Hetgeen ik eerder al zei: Je kan het niet laten van te reageren, ligt niet in je aard. Je zal zien, ooit overwint het je. Misschien niet nu, misschien niet morgen, maar toch zeker voor 21 februari volgend jaar. Anders had je toch nooit aan jouw aantal berichten geraakt. Niet dat dat per definitie slecht is, het is alleen soms vermoeiend, vooral voor jezelf. <zucht> I'm blabbing, aren't I?[/size]

Antoon 29 oktober 2003 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:

[size=n: n € (is een element van) |N, 2<n<4]Ach, zoals ik al eerder eens heb gezegd,... Allé, dat denk ik toch. Het kan even goed zijn dat ik dénk dat ik het heb gezegd maar in feite helemaal niet (komt door al die geestesziektes). Enfin, bon. Hetgeen ik eerder al zei: Je kan het niet laten van te reageren, ligt niet in je aard. Je zal zien, ooit overwint het je. Misschien niet nu, misschien niet morgen, maar toch zeker voor 21 februari volgend jaar. Anders had je toch nooit aan jouw aantal berichten geraakt. Niet dat dat per definitie slecht is, het is alleen soms vermoeiend, vooral voor jezelf. <zucht> I'm blabbing, aren't I?[/size]

Waarom 21 februari als ik mag vragen?

Aangebrande Phönix 29 oktober 2003 23:03

Citaat:

Waarom 21 februari als ik mag vragen?

Omdat het de meest random datum is die in deze ziekelijke geest opkwam de eerste tienden van een seconde dat ie het vorige woord intypte.

Start daar de maand van de vissen niet? Het is zoals je ziet weeral astrologisch te verklaren. Blijkbaar gaat er in die periode iets erg belangrijks gebeuren in je leven en wil je voor dat gebeurt alle lopende zaken afgehandeld zien.

Pelgrim 30 oktober 2003 10:11

Citaat:

"We moeten de banden met onze oude kolonies weer aanknopen, en weer aanspraak maken op de ons ontstolen gebieden. "
Terug naar de gloriejaren van leopol deux? Racist! Imperialist!

Citaat:

"Later kan België uit de NAVO en de EU stappen. België kan overleven zonder de Amerikaanse bezetter!"
Ja, als we congo terug kunnen uitzuigen zou da geen probleem moeten zijn.

Citaat:

"Uiteraard moet de strijd tegen de Islam verdergezet worden"
Ga u maar al als vrijwilliger aangeven bij het leger. Zoals bij de britten vroeger: met trommel en trompet en en de tricolor moogt gij vanvoor lopen.

Citaat:

"België moet zelfstandig aanvallen kunnen starten tegen Islamistische regimes"
Hoe da? Ah ja. U gaat zich als vrijwilliger opgeven. Fijn, ik wil zelfs uw bootreis naar Marokko betalen. Ik werk wel maar halftijds dus het zal enkel de heenreis zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be