![]() |
Laat ons eerlijk zijn, de oorlog in Irak was gerechtvaardigd.
Echter, we hebben er goed aan gedaan om de Amerikaanse bezetters dwars te liggen. Het is goed dat België niet slaafs doet was Uncle Sam zegt. Helaas deden we dat wel na de oorlog... het kruipen van Louis Michel en Verafstoot zijn legendarisch... Daarom pleit ik voor een BELGISCH buitenlands beleid! Niet Amerikaans, niet Frans, MAAR BELGISCH! We moeten de banden met onze oude kolonies weer aanknopen, en weer aanspraak maken op de ons ontstolen gebieden. Later kan België uit de NAVO en de EU stappen. België kan overleven zonder de Amerikaanse bezetter! Uiteraard moet de strijd tegen de Islam verdergezet worden, en dit kunnen we best doen met onze bondgenoten, maar niet onder hen. België moet zelfstandig aanvallen kunnen starten tegen Islamistische regimes, eventueel met de hulp onzer bondgenoten, maar niet onder Amerikaanse leiding! |
Reality check: ons buitenlands beleid wordt EUROPEES.
|
Citaat:
|
Citaat:
Om mij maar mee te laten slepen. |
Benelux, België en Nederland zullen elkaar moeten blijven steunen, die vrijage met Chirac van België was echt niet kies.
|
In essentie kan ik hier wel mee akkoord gaan: België moet geen enkel ander land volgen, maar slechts haar eigen beleid bepalen. Uiteraard binnen de EU, maar toch NIET Amerikaans, NIET Frans, NIET Nederlands,... enkel Belgisch. Het is best mogelijk dat er een meningsverschil is tussen België en de EU. Dan moet volgens mij het Belgisch belang primeren...
|
Belgisch mijn botten. Wanneer België moet beslissen of er wapens worden geleverd naar Nepal, dan gaat men die bevoegdheid federalizeren, omdat de Walen en de Vlamingen elks een eigen belang hebben die omgekeerd evenredig staan.
En zo gaat ook geschieden met meer en meer dossiers over buitenlands beleid. Je kunt nagaan. Binnen een federaal land als België kunnen Vlaanderen en Wallonië niet overeenkomen over een niet te grote levering van revolvers. Binnen een samenwerkingsverbond zoals Benelux kunnen België en Nederland niet overeenkomen over het al dan niet verbaal steunen van de V.S. in Irak. En jullie geloven nog in een homogene buitenlands beleid voor Europa? Dream on. Wie in ieder geval in zijn vuist lacht is George W. Bush. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste is het geen strijd tegen de Islam maar een strijd tegen het terrorisme ... En als de ETA of de Noord-Ieren weer aanslagen op onschuldige burgers plegen, op kleutertuinen en ziekenhuizen, dan zal ook tegen hen heel hard opgetreden moeten worden ... dus niks te maken met Moslim of niet-moslim. Ten tweede zie ik Belgie niet "zelfstandig aanvallen kunnen starten" ... reality-check ?? Halloooo? Iemand thuis ? |
Buitenlands beleid ? Ik ken heel wat Amerikanen en het zijn meestal ietwat naieve maar heel idealistische kerels die in tegenstelling tot de Belgen nog wat over hebben voor hun land. Democratie is daar geen ijdel begrip, tenminste toch voor de man in de straat. Tijdens recente bezoeken in Amerika heb ik me echt geschaamd voor wat onze beleidsmensen kwamen uitkramen op TV en er de nadruk opgelegd dat wat onze leiders zeggen allerminst gesteund werd door het gros van de bevolking.
Ik denk dat dat mijn uitleg aan geloofskracht zal winnen in de toekomst als ik zal verwijzen naar de houding van onze regering in het migrantenstemrecht: 80% van de bevolking tegen maar toch komt het erdoor. Of van Belgische democratie gesproken !!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]Kwestie van dit naar mijn gevoel ridicule topic een andere wending te geven. Ik hoop dat Antoon eerst antwoordt en dan pas deze kleine lettertjes leest. Zoniet, doe wat ik je vraag, Antoon, en laat dit niet in scheldpartijtje #3x³+5x-2 waarbij x de taille van een sumoworstelaar in mm voorstelt, uitdraaien.[/size] |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Start daar de maand van de vissen niet? Het is zoals je ziet weeral astrologisch te verklaren. Blijkbaar gaat er in die periode iets erg belangrijks gebeuren in je leven en wil je voor dat gebeurt alle lopende zaken afgehandeld zien. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be