Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   VS bouwen muur langs grens Mexico (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65713)

Bierke 27 oktober 2006 09:25

VS bouwen muur langs grens Mexico

De Amerikaanse president George Bush heeft definitief de wet ondertekend die zorgt voor de bouw van een metershoge muur langs grote delen van de grens met Mexico. De muur zal een lengte hebben van 1100 kilometer en deels uit hekwerk bestaan. De muur wordt gebouwd om illegale Mexicaanse immigranten tegen te gaan. "We hebben de verantwoordelijkheid onze grenzen te beveiligen. We nemen deze verantwoordelijkheid serieus", zei Bush over de nieuwe wet.

Toch is Bush eigenlijk geen voorstander van de muur, maar het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft Bush ertoe gezet de wet te ondertekenen. Conservatieve krachten binnen de Republikeinse partij willen dat Bush harde maatregelen neemt om immigratie tegen te gaan. Bush zelf heeft maanden geprobeerd om de situatie van illegale immigranten in de Verenigde Staten juist te verbeteren.

Het Huis van Afgevaardigden heeft na de goedkeuring van de muur maanden gewacht met het doorsturen van het document naar het Witte Huis. In dit document staat niet hoeveel de bouw van de muur gaat kosten. Analisten in de krant Newsday stellen dat alles expres zo gepland is, zodat het electoraal gewin op kan leveren voor de Republikeinen.

Dennis Hastert, voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, opende de aanval op tegenstemmende Democraten. Hij vindt dat deze "de grenzen wagenwijd open willen zetten" en amnestie willen verlenen aan miljoenen illegalen in de VS.

De VS zijn niet het enige land die een muur bouwen. China bouwt ook een muur om immigranten uit Noord-Korea tegen te gaan.

-------------------------------------

En nu nog een muurtje rond europa aub :D

pinbag 27 oktober 2006 09:53

Belachelijk die muur, er zijn nu al berichten van tunnels. lol

Mexicanen zijn mensen gelijk iedereen, en we weten allen dat waneer "de mens" iets wilt bereiken. Hij alles zal doen om de obstakels te overwinnen.

LeMmOnN 27 oktober 2006 10:46

Tja, slechts 12.000.000 illegalen, waarom niet?!

Edina 27 oktober 2006 10:50

Topic bestond al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=61729

Bierke 27 oktober 2006 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2113570)

nee dat was het plan,en de goedkeuring van het voorstel, nu is het ondertekend :s

illwill 27 oktober 2006 11:10

Zoals vele anti-vs'ers zeggen ivm irak...niet mee bemoeien, hun land hun wetten.

Edina 27 oktober 2006 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2113609)
nee dat was het plan,en de goedkeuring van het voorstel, nu is het ondertekend :s

Het is hier geen nieuwsforum, maar een discussieforum en de discussie zal dan ook over hetzelfde gaan. Geen noodzaak dus om een nieuwe topic te openen. Ik ga hier in ieder geval niet opnieuw mijn standpunt over het hek schrijven. Dat vind je al in de andere topic.

MARE 27 oktober 2006 15:56

Waar worden die muren van gemaakt en wie levert? Ik wil er in investeren. Binnenkort schieten die muren als paddestoelen uit de grond in ieder ontwikkeld land.

MARE 27 oktober 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2113443)

Mexicanen zijn mensen gelijk iedereen, en we weten allen dat waneer "de mens" iets wilt bereiken. Hij alles zal doen om de obstakels te overwinnen.

Als die Mexicanen blijven proberen, wat ze zullen doen, dan is het vervolg al niet moeilijk te voorspellen. Een mijnenveld en rubberen kogels en even later schieten ze op scherp. Er zal mee doorgegaan worden tot het ophoudt. De VS of de EU kunnen immers niet alle onrecht in de wereld op hun schouders nemen of het wordt hun eigen ondergang. Ik wil graag nog kinderen op deze wereld zetten die hier een toekomst gegund zijn. Ik vind in elk geval dat ze al hard hun best doen/gedaan hebben. Ken jij nog landen waar men zo open staat tav andere culturen?

Edina 27 oktober 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2114321)
Als die Mexicanen blijven proberen, wat ze zullen doen, dan is het vervolg al niet moeilijk te voorspellen. Een mijnenveld en rubberen kogels en even later schieten ze op scherp. Er zal mee doorgegaan worden tot het ophoudt. De VS of de EU kunnen immers niet alle onrecht in de wereld op hun schouders nemen of het wordt hun eigen ondergang. Ik wil graag nog kinderen op deze wereld zetten die hier een toekomst gegund zijn. Ik vind in elk geval dat ze al hard hun best doen/gedaan hebben. Ken jij nog landen waar men zo open staat tav andere culturen?

Alsof het ooit zal ophouden zolang de ongelijkheid tussen noord en zuid blijft bestaan!!!

pinbag 27 oktober 2006 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2114321)
Ken jij nog landen waar men zo open staat tav andere culturen?

Nee, maar ik ken wel een "partij" die contraproductief is aan het open zijn voor culturen. ;-)

MARE 27 oktober 2006 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2114435)
Alsof het ooit zal ophouden zolang de ongelijkheid tussen noord en zuid blijft bestaan!!!

Is dat de schuld of verantwoordelijkheid van de VS of EU?
Ongelijkheid zal er overigens altijd zijn. Kan dat wel proberen te minimaliseren, maar zal desalniettemin blijven bestaan. Gelijkheid is utopie. Vertel me eens wat je moet doen om de economie en welvaart van elk land in de wereld gelijk te krijgen. Wordt daarenboven ook sterk in overdreven.

MARE 27 oktober 2006 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2114957)
Nee, maar ik ken wel een "partij" die contraproductief is aan het open zijn voor culturen. ;-)

Misschien té open geweest?

pinbag 28 oktober 2006 01:04

Geen idee ze hebben altijd cheap labour gewild.

En het was al ergens in studies van eind jaren 80 die aanwezen dat de USA aan het splitten was.

Een deel Canada gericht en een deel Z-Amerika. (lees latino)

Verder vind ik het heel goed, dat een tijd geleden al die illegale arbeiders(1) (slaven), een masale staking hebben gedaan.

Het heeft gigantisch veel reacties uitgelokt.

Ma bon ze moeten het zelf maar uitzoeken, want Europa ondergaat iets vergelijkbaars.

Kpax 28 oktober 2006 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2114435)

noord wacht al zo lang totdat zuid eindelijk eens wat aan die ongelijkheid doet.

Fozzie 28 oktober 2006 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2113443)

Zelfs zonder tunnels valt die muur gemakkelijk te omzeilen, gewoon met een klein bootje of zelfs een luchtmatras langs de kust (je kan zelfs nog kiezen welke kust, Oost of West). Of gaan ze die muur door trekken tot de internationale wateren?

Fozzie 28 oktober 2006 03:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2113380)
China bouwt ook een muur om immigranten uit Noord-Korea tegen te gaan.

Hun vorige poging (die van 10.000 li) heeft de Mongolen anders ook niet echt buiten gehouden. Misschien is die muur bij Noord-Korea gewoon een toeristische attractie? Ik hoop dat ze er dan wel eerder uit ziet als die andere Chinese muur, dan die lelijke betonnen gevallen in Palestina of op de grens van Mexico en de USA. Het oog wil ook wat ;-)

Starkan 28 oktober 2006 03:58

off topic :
Er bestaat een film over de problematiek daar. Een echte aanrader : The Three Burials of Melquiades Estrada (2005) (van de scenarist van Amores Perros)

kelt 28 oktober 2006 07:47

Er zal in ieder geval weer veel werk zijn voor Mexicaanse bouwarbeiders,Mexicaanse leveranciers van beton,ijzerwaren ed...enz....:lol:

Kpax 28 oktober 2006 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 2115635)
Zelfs zonder tunnels valt die muur gemakkelijk te omzeilen, gewoon met een klein bootje of zelfs een luchtmatras langs de kust (je kan zelfs nog kiezen welke kust, Oost of West). Of gaan ze die muur door trekken tot de internationale wateren?

De muur heeft ook niet echt als doel immigratie onmogelijk te maken. Die migratie zal altijd bestaatn.
De VS economie heeft die mexicaanse migranten immers hard nodig, en de mexicaanse migranten hebben de VS economie hard nodig.

Bush heeft echter recentelijk met een pennetrek een paar milioen illegalen gelegaliseerd. En nu moet hij ook iets voor zijn andere kiezers doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be