![]() |
Euro of toch maar Belgische frank?
De euro als munteenheid is door vrijwel iedereen aanvaard.
Toch constateer ik dat grotere bedragen bij het merendeel van de bevolking toch nog omgerekend worden naar de oude munteenheid. Wat is jullie opinie hierover? |
Belgische frank.
Niet omwille van de omrekening. Ik denk al volledig in euro's en moet quasi nooit meer omrekenen (tenzij bij ongebruikelijke bedragen). Hte probleem met de euro is, dat de nationale staat geen controle meer heeft over het monaitair beleid. We zijn volledig afhankelijk van een stel technocraten in Frankurt. |
Citaat:
Voor mijn part mag de Belgische frank morgen terug ingevoerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs in Frankrijk kon ik vroeger ook met onze franken boodschappen doen dus in die zin was de intrede van de euro nutteloos. |
|
Ja, we hebben ze al hè? De enige echte reden die ik zie om de munt te veranderen zou een breuk met Europa zijn, maar die zie ik er nog niet zo één twee drie aankomen.
|
Euro is toch handig. Hoef nu geen vreemde munten meer te wisselen als we even naar andere Euro-landen reizen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zeg eens eerlijk, hoe vaak gaat u in een buitenlandse winkel, hoe vaak in een binnenlandse? Het aantal mensen dat frequent naar het buitenland gaat is al bij al vrij klein. Daartegenover staat wel dat we geen enkele controle meer hebben op het monetair beleid. En dat heeft effectief een impact op uw bezoekjes aan onze binnenlandse winkels. |
Ik ben het beu om op café te horen : met de euro is alles duurder geworden .
Geef mij toch maar de frank . Maar dan hoor je : ik heb geen rotte frank . zucht . Afschaffen , allebei ! |
|
|
Citaat:
|
Graag invoering van een Dietsche rijksmark ! :-)
|
Liever Euro dan Frank. Met de invoering van de Euro is er een belgisch symbool teloorgegaan. Zoiets kunnen we alleen maar toejuichen.
|
Ik heb ook liever de euro omwille van dezelfde redenen als VM.
De frank was iets dat we gemeen hadden met de Walen, een symbool van belzieke eenheid. Hoewel ook ik meestal nog in franken nadenk, ben ik blij dat we met de euro verlost zijn van dit stuk belzieke symboliek. |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer Europa meer bevoegdheden krijgt, en Vlaanderen eveneens, wordt belgique zowel langs boven als langs onder uitgekleedt. U bent volgens mij enkel om ideologische redenen, en niet om objectieve, tegen Europa. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be