Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   de zotte VRT en Israel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=66119)

driewerf 30 oktober 2006 22:51

de zotte VRT en Israel

Daarnet radiobericht gehoord op Radio 1: extreem rechts is nu officieel toegetrteden tot de Israelische regering?
Nu pas na hoeveel jaar Sharon? De slachter van Sabra en Chatilla, van Jenin, Tulquarem en Kalikilia?
Hoe extreem-rechts moet je pas zijn om voor de vRT als extreem-rechts te worden betiteld?

Friedman 30 oktober 2006 22:58

nochtans niet zo hard hoor anders...

misschien ligt het aan hun journalisten, die er helemaal niets van bakken.

Gun 30 oktober 2006 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2122544)
Daarnet radiobericht gehoord op Radio 1: extreem rechts is nu officieel toegetrteden tot de Israelische regering?
Nu pas na hoeveel jaar Sharon? De slachter van Sabra en Chatilla, van Jenin, Tulquarem en Kalikilia?
Hoe extreem-rechts moet je pas zijn om voor de vRT als extreem-rechts te worden betiteld?

Misschien om te vermijden dat ze zelf in het (extreem) linkse kant worden gestopt;-)

Gorefest 30 oktober 2006 23:07

Citaat:

Daar heb ik een goei antwoord op (gehoord in een interview met Dedecker): als je zelf extreem-links bent, dan lijkt rechts zo ver weg van je te staan dat het rap verward wordt met extreem-rechts. ;-)

Raven 30 oktober 2006 23:09

Wat weet jij, als Vlaming, nu af van het Midden-Oosten? Al heb ik, begrijpelijk, helemaal geen sympathie voor Sharon, Extreem rechts is absoluut niet waar die gast voor staat en getuigt alleen maar uw kortzichtigheid.

Sharon's politiek is trouwens niet te gieten in zulke formaten. Hij was ook absoluut geen zionist of gelovige jood. Zijn politiek was vooral gebaseerd op wat hij dacht dat het beste was voor Israël op lange termijn, en hij was absoluut niet bang om dat met ijzeren hand te realiseren. (kunnen de belgen nog van leren).

Dat hij daarom steun kreeg van de joodse fanatici en zionisten was een neveneffect.

driewerf 30 oktober 2006 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2122586)
Wat weet jij, als Vlaming, nu af van het Midden-Oosten? Al heb ik, begrijpelijk, helemaal geen sympathie voor Sharon, Extreem rechts is absoluut niet waar die gast voor staat en getuigt alleen maar uw kortzichtigheid.

Sharon's politiek is trouwens niet te gieten in zulke formaten. Hij was ook absoluut geen zionist of gelovige jood. Zijn politiek was vooral gebaseerd op wat hij dacht dat het beste was voor Israël op lange termijn, en hij was absoluut niet bang om dat met ijzeren hand te realiseren. (kunnen de belgen nog van leren).

Dat hij daarom steun kreeg van de joodse fanatici en zionisten was een neveneffect.

Juist, ja, een man die in zijn jeugd bij de Haghana zat, die later brigade-commandant werd etc etc, gen fervente zionist? Plus zionist qua ça, tu meurt.:roll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_sharon

_Yahya_ 31 oktober 2006 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2122586)

Ben je zeker??

of op deze woorden gebaseerd?

[ Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kamelen tot de ezelen toe.] :-P

(Torah: 1 Samuël 15)

OF

[Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. ]

(Deuteronomium 20:10-18)

MVG

Yahya

PAJOT 31 oktober 2006 07:30

Citaat:

Hoe extreem-rechts moet je pas zijn om voor de vRT als extreem-rechts te worden betiteld ?
m.a.w. Sharon is dus een naziïnfiltrant die Israël in een totale Krieg wil storten om het joodse volk te elimineren.

Is het dat Driewerf ? Of weet jij zaken die wij niet weten ?

k9 31 oktober 2006 08:49

Citaat:

Je moet veroordeeld zijn voordat je als slachter kan beschouwd worden. Je weet wel het hele onschuldig tot het tegendeel bewezen?Sharon was dus geen slachter en zijn partij was niet extreem rechts, gevolg geen extreem rechts in de regering.

djimi 31 oktober 2006 08:58

Ik heb een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een 'waarnemingsmissie' in Palestina, speciaal voor mensen die in het onderwijs werkzaam zijn. De missie zou doorgaan rond Pasen 2007, en ik moet toegeven dat ik er over nadenk daaraan mee te doen.

De bedoeling van deze missie is dat de deelnemers aan den lijve ondervinden wat het betekent in een bezet land te leven, en tegelijk ook het verschil te leren kennen tussen wat 'de media' vertellen en wat de situatie werkelijk inhoudt.

Ik ben benieuwd.

Paulus 31 oktober 2006 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2122959)
Ik heb een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een 'waarnemingsmissie' in Palestina, speciaal voor mensen die in het onderwijs werkzaam zijn. De missie zou doorgaan rond Pasen 2007, en ik moet toegeven dat ik er over nadenk daaraan mee te doen.

De bedoeling van deze missie is dat de deelnemers aan den lijve ondervinden wat het betekent in een bezet land te leven, en tegelijk ook het verschil te leren kennen tussen wat 'de media' vertellen en wat de situatie werkelijk inhoudt.

Ik ben benieuwd.

Doen djimi, zo 'n kans krijg je niet elke dag!
Het wordt een ervaring die je 'rijker' zal maken. Ik wou dat ik in je plaats was. Voor hoe lang is dat?

Paulus.

Geertje 31 oktober 2006 10:40

Citaat:

De VRT : :lol::lol::lol:

Gisteren nog eens naar het nieuws gekeken. Het niveau was weer onstellend laag. De onderwerpen van de Braziliaanse verkiezingen en de milieurapporten vanuit Groot-Brittanië waren weer lachwekkend.

Voor de verkiezingen moest de kameraad absoluut met een massa bloemen overstelpt worden terwijl er 0,0 randtekening gemaakt werd. Bij het milieurapport werd gewoon enkele nietszeggende zinnetjes vermeld, alweer zonder enige kanttekening.

Je vraagt je af wat voor een idioten er bij de VRT-nieuwsdienst werken. Enkel de propaganda aflezen, daar zijn ze nog toe in staat, maar kritisch staan tegenover het nieuws, dat zit er duidelijk niet in.

Martine Tanghe zou eigenlijk beter kinderverhaaltjes gaan vertellen. Dan zit ze terug op haar niveau.

Gun 31 oktober 2006 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2122959)

Ik ben benieuwd.

Go 4 it!

IlluSionS667 31 oktober 2006 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2122952)
Je moet veroordeeld zijn voordat je als slachter kan beschouwd worden. Je weet wel het hele onschuldig tot het tegendeel bewezen?

Bij dezen kunnen we stellen dat Stalin, Hitler, Pol Pot en Mao geen van allen als slachters mogen gedefinieerd worden. Geen van allen is tenslotte veroordeeld door een rechtbank. :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2122952)
Sharon was dus geen slachter en zijn partij was niet extreem rechts, gevolg geen extreem rechts in de regering.

"Extreem-rechts" is een veelgebruikte betekenisloze propaganda-term geworden. We zouden het beter laten vallen.

In Vlaanderen wordt bijvoorbeeld zowat elke oprechte Vlaams-Nationalistische of conservatieve organisatie als "extreem-rechts" beschouwd door de media. In Israel moeten ze al eisen dat alle Palestijnen hun burgerrechten verliezen om extreem-rechts genoemd te worden. Dit is weeral een zoveelste dubbele standaard.

Ik wil hierbij trouwens vermelden dat heel wat ideeën die vandaar "extreem-rechts" bestempeld worden enkele decennia geleden de standaard waren.

Jazeker 31 oktober 2006 11:27

De VRT, met een Siegrid Spruyt die steevast weigert de beursberichten correct voor te lezen omdat dat maar vies kapitalistisch is. Wat kan je beginnen met zulke bende?

k9 31 oktober 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2123119)
Bij dezen kunnen we stellen dat Stalin, Hitler, Pol Pot en Mao geen van allen als slachters mogen gedefinieerd worden. Geen van allen is tenslotte veroordeeld door een rechtbank.

Tiens heb ik neurenberg dan gedroomd?, pol pot is berrecht, tot levenslang huisarrest veroordeeld en later gedood. Stalin en Mao zijn geen van beide in democratische landen aan de macht geweest en daar is er dus geen rechtstaat.
Citaat:

"Extreem-rechts" is een veelgebruikte betekenisloze propaganda-term geworden. We zouden het beter laten vallen.

Tja, een beetje wel, alhoewel het in veel gevallen wel terrecht is. Voor sharon is dat echter niet zo.
Citaat:

In Vlaanderen wordt bijvoorbeeld zowat elke oprechte Vlaams-Nationalistische of conservatieve organisatie als "extreem-rechts" beschouwd door de media.
Onzin, de VU of NVA werden niet als extreem rechts beschouwd.Het VB terrecht wel.

driewerf 31 oktober 2006 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2123159)
De VRT, met een Siegrid Spruyt die steevast weigert de beursberichten correct voor te lezen omdat dat maar vies kapitalistisch is. Wat kan je beginnen met zulke bende?

Sharon als democraat afschilderen?

driewerf 31 oktober 2006 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2123203)
Tiens heb ik neurenberg dan gedroomd?

AH werd nooit voor Nürenberg berecht hoor.

IlluSionS667 31 oktober 2006 13:22

Citaat:

Tiens heb ik neurenberg dan gedroomd?

Hitler is nooit berecht geweest op Nuremberg. Die was toen al dood, net zoals Himmler en Goebbels. De enige van de NSDAP partijtop die op het Nuremberg showproces is berecht geweest, was Göring.

Citaat:

pol pot is berrecht

Oeps. Daar heb je gelijk in. Mijn fout.

Citaat:

Stalin en Mao zijn geen van beide in democratische landen aan de macht geweest en daar is er dus geen rechtstaat.

Wat is dat nu weer voor onzin? Een "democratische" staat is geen voorwaarde voor een rechtstaat of omgekeerd. In een "democratische" staat kunnen evenzeer showprocessen plaatsvinden (vb. Nuremberg) en omgekeerd.

Citaat:

Tja, een beetje wel, alhoewel het in veel gevallen wel terrecht is.

Ik betwijfel het ten zeerste of organisaties als de VNJ en de NSV (allebei zogenaamde "extreem-rechtse" organisaties in Vlaanderen) radicaler zijn dan Likud en Kadima, al moet ik zeggen dat ik hun programma's onvoldoende ken om de vergelijking te maken.

Citaat:

Onzin, de VU of NVA werden niet als extreem rechts beschouwd.Het VB terrecht wel.

De N-VA is dan ook geen oprechte Vlaams-Nationalistische organisatie. Ze likken namelijk veel te sterk de hielen van het establishment en spreken nog amper over Vlaamse onafhankelijkheid.

Wat betreft het VB, zie ik niet in wat hen zo extreem maakt. Ze zijn pro-democratisch en vrij liberaal. Wat is daar zo extreem aan? Gewoon omdat ze de Vlaamse volkseigenheid en haar cultuur in ere houden, zijn ze extreem? :roll:

k9 31 oktober 2006 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2123410)
AH werd nooit voor Nürenberg berecht hoor.

Nee tiens die was al dood. Zijn regime en zijn mederwerkers wel .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be