![]() |
Hoofddoekdebat Duitsland ontspoort
Een Duitse afgevaardigde van Turkse komaf moet voor haar leven vrezen omdat ze moslimvrouwen in de Bondsrepubliek heeft opgeroepen hun hoofddoekjes af te leggen. De 35-jarige Ekin Deligöz van de Groenen kreeg persoonlijke bescherming na een reeks bedreigingen met moord en geweld.
Politici van regeringspartijen veroordeelden de dreigementen aan het adres van een lid van de oppositie, meldden Duitse media dinsdag. Verenigingen van moslims en de Groenen besloten tot overleg over de situatie. In een interview midden oktober had Deligöz het hoofddoek bekritiseerd als symbool van de vrouwenonderdrukking. Turkse kranten bestempelden de parlementarïer daarop als Turkse nazi en schande voor de mensheid. De affaire komt op een moment dat ook elders in Europa (hooggeplaatste) politici vraagtekens plaatsen bij het gebruik van hoofddoekjes in de westerse samenleving, zoals in Groot-Brittannië door ex-minister Jack Straw. Zij vinden dat een hoofddoek de integratie belemmert. Bron: ANP |
Erg dat een vrouw, die andere moslima's vanonder de verdrukking van de hoofddoek wil halen, nu moet vrezen voor haar leven.
|
Je ziet hier dus duidelijk dat men in Turkije nog niets geleerd heeft - het is uitgesloten dat dit land ooit nog kan toetreden tot de EU - de culturen liggen nog te ver uit elkaar - misschien in het jaar 3000!
Overigens, ik heb niets tegen hoofddoekjes, vind het eigenlijk wel charmant - maar vrijheid is vrijheid! |
Hans Teeuwen:
Die Noord-Afrikanen zeggen dat alle Nederlandse vrouwen hoeren zijn. En groot gelijk hebben ze. Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet gaan denken: nu doe ik even een doek om m'n hoofd en dan ben ik geen hoer meer. Neen, dan ben je een hoer met een doek om je kop. |
Kleine correctie: Jack Straw had het over de sluier (= boerka) in Groot-Britannië en helemaal niet over de hoofddoek.
|
Citaat:
|
Zou het gebruik van een maanddoek geen compromis kunnen vormen?
|
Hoofddoeken zijn en blijven voor mij het equivalent van een SS uniform. Je doet er niemand kwaad mee om het te dragen, maar ik weet wat hun ideologie is.
Raar genoeg ben ik racist als ik de SS ideologie accepteer en ben ik racist als ik de hooddoek ideologie niet accepteer. |
Citaat:
|
Citaat:
In Turkije is men strenger wat het dragen van een hoofddoek betreft dan in West-Europa, begrijpe wie begrijpe kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Straw's veil (= boerka) comments spark anger... Merk op: "Later Mr Straw, who has defended the right for women to wear headscarves, asked BBC Radio Lancashire: "Would those people who do wear the veil think about the implications for community relations?" En onder de foto: "Mr Straw says covering faces makes good community relations difficult." |
Citaat:
Lees de openingspost eens? :roll: |
Citaat:
|
Een hoofddoek is een symbool van een bepaalde godsdienstbeleving zoals ook een kipa dat is. Een boerka daarintegen is een duidelijk element om vrouwen te beroven van hun persoonlijke vrijheden.
![]() Bovenstaande een hoofddoek Onderstaande een boerka of Hijab(terecht verboden in vele landen) ![]() |
Een hoofddoekdraagster die geschminkt is zoals op bovenstaande foto is volgens haar 'godsdienst' wel goed bezig?????? Hypocriete boel. Het gaat hem vooral om het Westen te provoceren, niet meer, niet minder.
Algemeen verbod op hoofddoeken! |
Citaat:
Schitterend systeem... 8-) |
Durf nog eens te beweren dat er binnenkort geen godsdientvrijheid meer is.
|
*durft*
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be