![]() |
[size=6]Vlaanderen onafhankelijk[/size]
* Historisch: de staat Vlaanderen heeft nooit bestaan. Wel het graafschap, maar dat was nooit onafhankelijk. Dan kan je even goed de onafhankelijkheid van Brabant bepleiten. * Democratisch: de meerderheid is tegen de Vlaamse onafhankelijkheid * Cultureel: Vlamingen en Walen verschillen enkel in taal. We zijn allemaal Belgen [size=6]Groot-Nederland[/size] * Historisch: deze staat heeft nooit bestaan. De Zeventien Provinciën omvatten ook nog Wallonië en Luik, en enkele gebieden die nu Frankrijk zijn. * Democratisch: hooguit een fractie, neem 1%, wil dit * Cultureel: Vlamingen en Nederlanders spreken dezelfde taal, en daar blijft het ook bij. Wat zou het resultaat zijn? Frieten uit de muur :lol: [size=6]Verenigd Koninkrijk der Nederlanden[/size] * Historisch: dit gebied omvatte ten tijde van de Habsburgers ook nog Luik en enkele Franse streken. De staat die men beoogt bestond slechts 15 jaar, omdat ze instabiel was. * Democratisch: wie wil dit nu? * Cultureel: zie vorige. Wat moet dat dan niet zijn voor de Walen en Luxemburgers, die zelfs geen Nederlands spreken Waarop legitimeren de vlaamsnationalisten dan hun droomstaten? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het hier volledig mee eens. Maar ik stel u voor eens een duchtig woordje hierover te gaan klappen met uw baas. Stel hem eens de vraag of hij de Belgische SZ wil splitsen of een deel ervan. Als zijn antwoord neen is, dan zal ik u geloven, als zijn antwoord ja of een beetje of wat dan ook is, dan is dat de bevestiging van het feit dat hij een separatist is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
W.B............................................... .................................................. .................................................. ............
|
Citaat:
Laf, zwak, en bovendien idioot. Stem op BUB, de partij van het lage allooi... Ik zou nog liever voor een vlaamsnationalist stemmen dan voor dat neppartijtje, zo ver hebben jullie me gedreven in jullie initiatief voor "alle Belgen"!!! |
Citaat:
Waarop legitimeerden de Macedoniërs hun staat? Nooit in de geschiedenis bestond er een onafhankelijke Macedonische staat zoals we die nu kennen. Waarop legitimeerden de Noren hun staat? Nooit in de geschiedenis bestond er een onafhankelijke Noorse staat zoals we die nu kennen. |
Citaat:
Vraag de Italianen of ze hun Italië willen hebben, hetzelfde (tenzij een paar ettefretters in het noorden). Vraag de Macedoniërs of ze hun Macedonië willen: zeker weten. Vraag de Noren of ze Noorwegen willen, en je hebt ook prijs. Vraag de Vlamingen of ze Vlaanderen willen, en het antwoord is België. Ik heb wel duidelijk vermeld dat er andere motieven kunnen bestaan dan historische. Zijn er die ook bij de vlaamsnationalisten? |
Citaat:
Er is, dunkt me, het belangrijkste motief van het goed bestuur. Tot nu toe is het gebleken dat dergelijke vorm van bestuur niet bereikt kan worden binnen de Belgische staat. Andere oplossingen dringen zich op. |
Citaat:
Trouwens, België is Canada niet. Ons Volk is levenskrachtig, en zal nooit zijn eigen Vaderland vernietigen. Face it, flaminganten, na 90 jaar Vlaams-nationale propaganda is de band tussen de Belgen nog niet gebroken, integendeel! Jaar na jaar beseffen meer en meer mensen dat ze al 30 jaar lang in de luren gelegd worden door Vlaams-nationale staatsontbinders en andere oplichters. Bidt, beste flaminganten, dat jullie België kunnen doen barsten voor deze evolutie zich ook in de politiek zal doen voelen! :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is het verschil nog met het soort redevoeringen van Hitler in den tijd? En dan maar zagen op de nazistische praat van de Flaminganten. Patriot, dit bericht is juist een voorbeeld van platte politieke volkspraat, ga nu nog voor de Belgisce driekleur staan en het feest is compleet. Moest ik niet weten dat je dit bericht vandaag had gepost zou ik denken dat het uit de jaren 30 of zo kwam. Gaan jullie proberen met dit soort praat de verkiezingen te winnen dan wens ik jullie nog veel goede moed!! :roll: |
Citaat:
U bent zo paranoide dat u in iedereen een vijand ziet. Ga maar na: iedereen die geen BUB is, is verdacht: Superstaaf, ikzelf, Ward Beysen,... Achter iedere hoek ziet u een vlaamsnationalist, en u wentelt zich in dat masochisme. U doet maar, de BUB en zijn zielige bestaan blijft daarmee toch maar enkel wereldberoemd op dit ene forum. Bravo! |
Citaat:
Dit soort hoogdravend gebral Met Grote Hoofdletters hoort eerder thuis in de toespraken van een Ceauscescu of een Hitler dan uit de mond van de Nationaal Politiek Secretaris van een (ik citeer) "jonge, progressieve en democratische centrumpartij"... Probeer het zo eens: In 1917 riep de Raad van Vlaanderen een onafhankelijk Vlaanderen uit, wat echter een initiatief was dat niet veel steun vond bij de brede bevolking. Zie je, zo is het toch ook duidelijk wat je wil zeggen? |
Citaat:
Tevens wens ik er u toch aan te herinneren dat het LA nauwelijks groter is dan de B.U.B. hoewel ze 100 keer meer middelen gebruiken. Dat wil ook wel iets zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De stelling van El Cid is gewoon idioot.
Het Vlaanderen dat ik onafhankelijk wil zien, is het Vlaanderen van nu, het Vlaams Gewest. Er is helemaal geen nood aan een historisch Vlaanderen! Ik begrijp niet waarom de Bubbels en El Cid voortdurend naar het verleden terugkeren... Momenteel is er een duidelijk omschreven Vlaams Gewest. Dat moet onafhankelijk worden. Het is zielig om te blijven steken in het verleden, beste Belgicisten. Dat soort argumenten slaat op niks. |
Citaat:
Anderzijds zou het inderdaad leuk zijn om van Wallonië een groot pretpark te maken waar de Vlamingen iets aan hebben. :wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be