Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Welke bondgenoot kiest u? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=66350)

Boadicea 1 november 2006 20:58

Welke bondgenoot kiest u?

Stel: er breekt op één of andere manier een totale burgeroorlog uit in dit land en iedereen staat met getrokken messen tegenover elkaar.
Er zijn drie partijen in de oorlog betrokken: Vlamingen, Walen en moslimmigranten. Je moet 1 van hen als bondgenoot kiezen tegen de andere. Wat doe je dan?

Nogmaals: dit in louter een hypothese. Misschien kunnen we zo ook te weten komen hoe Vlaams Nationalisten werkelijk denken, moest het er op aan komen.

Tina 1 november 2006 21:00

Maar allez, onnozel wicht, dat hangt toch volledig van de situatie af?

Heftruck 1 november 2006 21:00

Ik zou in ieder geval niet denken in simpele termen als "dé Vlamingen", "dé Walen" en "dé immigranten". :roll:

job 1 november 2006 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2127345)
Stel: er breekt op één of andere manier een totale burgeroorlog uit in dit land en iedereen staat met getrokken messen tegenover elkaar.
Er zijn drie partijen in de oorlog betrokken: Vlamingen, Walen en moslimmigranten. Je moet 1 van hen als bondgenoot kiezen tegen de andere. Wat doe je dan?

Nogmaals: dit in louter een hypothese. Misschien kunnen we zo ook te weten komen hoe Vlaams Nationalisten werkelijk denken, moest het er op aan komen.

Je stelling rammelt, want zeer veel van die moslimmigranten zijn ondertussen verworden tot Waal of Vlaming. 8-)

Vorenus 1 november 2006 21:03

De Vlaams-Nationalistische zijde

Patriot! 1 november 2006 21:04

De Vlamingen en de Walen zullen uiteraard altijd elkaar kiezen als bondgenoten tegen eender welke buiten- of binnenlandse vijand.

Cyrano 1 november 2006 21:04

Uit lijfsbehoud zou ik de moslimmigranten kiezen. Dit zo snel mogelijk opdat de Walen het anders zeker zouden doen. Vlamingen en Walen samen zouden het niet tegen de derde partij halen.

De vlaamsnationalisten zullen traditioneel de verkeerde partij kiezen, wie dat later ook zou zijn.

Wat zou de vierde partij, de Belgen, doen ? Wapens verkopen.

Mijn keuze is totaal hypothetisch en zonder garantie.

Boadicea 1 november 2006 21:04

Sorry, de poll kwam er niet door.

Boadicea 1 november 2006 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2127351)
Je stelling rammelt, want zeer veel van die moslimmigranten zijn ondertussen verworden tot Waal of Vlaming. 8-)

Ik spreek hier wel over hun relgieuze ideologie, niet over hun nationaliteit.

job 1 november 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2127361)
De Vlamingen en de Walen zullen uiteraard altijd elkaar kiezen als bondgenoten tegen eender welke buiten- of binnenlandse vijand.

Tja als ik zo jouw reden lees, kan er enkel voor de moslims gekozen worden, want de Walen zijn in een burgeroorlog de binnenlandse vijand !

Patriot! 1 november 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2127391)
Tja als ik zo jouw reden lees, kan er enkel voor de moslims gekozen worden, want de Walen zijn in een burgeroorlog de binnenlandse vijand !

Hoezo?

Boadicea 1 november 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2127350)
Ik zou in ieder geval niet denken in simpele termen als "dé Vlamingen", "dé Walen" en "dé immigranten". :roll:

Tja, situaties zijn altijd complexer in realiteit dan op papier.

job 1 november 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2127393)
Hoezo?

Moet ik er echt een tekeninkske bijmaken ? :lol: :lol:

Boadicea 1 november 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2127391)

Volgens jouw redenering zijn de moslims ook binnenlands vijand. Het zal dan ook een burgeroorlog worden, vrees ik.

Boadicea 1 november 2006 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2127362)
Uit lijfsbehoud zou ik de moslimmigranten kiezen. Dit zo snel mogelijk opdat de Walen het anders zeker zouden doen. Vlamingen en Walen samen zouden het niet tegen de derde partij halen.

De vlaamsnationalisten zullen traditioneel de verkeerde partij kiezen, wie dat later ook zou zijn.

Wat zou de vierde partij, de Belgen, doen ? Wapens verkopen.

Mijn keuze is totaal hypothetisch en zonder garantie.

Vlamingen en Walen samen, dat ik Belgen. Ik wou enkel zien wie men hier (als Vlaming) als de grootste bedreiging voor ons land en cultuur aanziet: de Walen, met wie we nog een stuk gemeenschappelijke geschiedenis hebben, of agressors van buitenaf (hier hypothetisch moslims, gezien de huidige terreurdreigingen).

another brick 1 november 2006 21:12

Dan vraag ik asiel aan!:-):-)
Nee, natuurlijk vecht ik dan als Vlaming met mes en vork tegen de 'vijand';:roll:

job 1 november 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2127396)
Volgens jouw redenering zijn de moslims ook binnenlands vijand. Het zal dan ook een burgeroorlog worden, vrees ik.

Neen, net niet. Wel volgens Patriot (lees zijn antwoord hierboven).
Ik kies liever nederlandstalige moslims als bondgenoot als franstalige imperialisten.:roll:

liberalist_NL 1 november 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2127345)

Er tussenuit knijpen.

Jantje 1 november 2006 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2127363)
Sorry, de poll kwam er niet door.

Wel indien het hier tot een burgeroorlog zou komen, dan zou ik maken dat ik de grens over ben en daar de uitslag rustig afwachten.
Want die uitslag is nu reeds bekent.
De Vlamingen , De Walen, De Moslimrebellen en alle andere krijgen flink op hun bek.
Wabt je vergeet één partij die dan zijn kans schoon zou zien op een vaste basis op het Europese te krijgen en dit zelfs op vraag van onze eigen regering.

Dus ik zou voor geen van de partijen kiezen en rustig wachten tot zij allemaal hebben begrepen dat ze de grootste fout hebben gemaakt die ze konden maken en samen de nieuwe overheerser te lijf gaan en terug buiten gooien, dan zou ik pas partij kiezen en wel voor mijn eigen klote land. Hoe ondankbaar het ook is, het blijft toch mijn klote land.

Zwartengeel 1 november 2006 21:14

Ik zou me voordoen als Verdraagzame Belg, om zo te kunnen infiltreren bij de vijand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be