![]() |
Vlaanderen bij Nederland: praktisch niet haalbaar?
Hoi.
Ik las laatst een stukje over het ABP (Nederlandse algemene pensioenfonds), erg interessant. Vervolgens borrelde bij mij de volgende vraag op: Hoe gaan we dit soort dingen oplossen als Vlaanderen ooit bij Nederland land? Gaat Vlaanderen dan pensioenen uitbetaald krijgen die al die jaren door Nederlanders betaald zijn? Je kunt je voorstellen dat dit maar een klein voorbeeld is. Mijn vraag aan jullie is dan ook: Welke andere problemen zullen we tegenkomen in de praktijk die aanhechting van Vlaanderen bij Nederland zullen vermoeilijken? Liefst met oplossingen erbij! Denk bijvoorbeeld aan sociale voorzieningen, woningbouw, milieuregels, integratie, normen & waarden etc... |
|
in een periode van 20 jaar zal de wetgeving worden geharmoniseerd. Het beste van beide werelden moeten bij elkaar komen, zoals het Vlaamse onderwijssysteem en het Nederlandse pensioensysteem.
|
en dan de "uitzuigende profiteurs" van Wallonië vervangen door de minachtende betweters en zelfs tienmaal meer inhalige kaaskoppen zeker...
de onozelheid van sommigen op dit forum kent geen grenzen... trouwens dat onbegrijpelijk wauweltaaltje dat die correspondenten van NL origine in het buitenland op onze VRT nieuwsuitzendingen uitkramen, is al even onverstaanbaar voor de meeste Vlamingen als het Frans... wat bezielt die onnozelaars die dergelijke dingen als een fusie tussen NL en Vl voorstellen...??? |
Citaat:
|
Even ervan uitgegaan dat er een fusie komt (voor de of vraag zijn al wel eens discussies geopend), dan zijn er inderdaad wel een aantal dingen die niet op elkaar afgesteld zijn. Deze moeten inderdaad bij elkaar gebracht worden door eerst in inderdaad in beide delen de eigen regeling te houden, een nieuwe regeling uit te zoeken en dan via overgangstrajecten het te laten overlopen. Dit kan voor een hoop bureaucratie zorgen, maar het is wel zo eerlijk. Een starter zou op deze manier direct in het nieuwe systeem kunnen beginnen, een gepensioneerde behoudt zijn rechten, en iemand die al gespaard heeft in een aantal regelingen kan misschien een soort van omrekening krijgen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het vaak gezegd, maar ik denk dat best het bestaande model binnen het Koninkrijk der Nederlanden, met verschillende autonome landen die alleen op een aantal kernpunten samenwerken, gebruikt kan worden om Vlaanderen en Nederland langzaam naar elkaar toe te laten groeien.
|
Citaat:
Buiten enkele woordjes (en dan nog) hebben wij NIETS gemeenschappelijks. Vlaanderen zou pas echt onrecht aangedaan worden indien het bij Olland zou gaan. Neen bedankt!;-) |
Vlaanderen bij Nederland voegen zou mijn inziens veel beter dan een "Vlaams republikse".
Maar aangezien nogal wat van mijn mede-Vlamingen een typische keuterboerkensmentaliteit hebben, lijkt zo'n plan mij niet echt succesvol. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig ligt Crisnée in la Wallonie, Terre de l'Avenir. Niks van aantrekken dus. |
Citaat:
En zelfs in een unitaire staat... Denk je nu echt dat we in Vlaanderen niet aan pensioensparen doen? Kortom: ik zie de problemen echt niet in. Het zijn er dan ook geen... |
Citaat:
Lees jij dit maar eens en huiver: http://www.refdag.nl/oud/for/010613for01.html Dat arrogante toontje in je bericht moet je gebrek aan degelijke argumenten verdoezelen zeker? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be