Derk de Tweede |
2 november 2006 12:52 |
Dildo's in de supermarkt.
AMSTERDAM - Dirx, de drogisterijketen van Dirk van den Broek, breidt zijn assortiment vandaag uit met een groot arsenaal aan seksartikelen. Gemiddeld wordt vier meter schapruimte ingeruimd voor glijmiddelen, dildo's, stimulatoren en massageoliën. Ze nemen daarmee evenveel plek in als homeopathische producten of tandenborstels.
Het initiatief voor deze opmerkelijke assortimentsuitbreiding is afkomstig van de vrouwelijke inkopers van de drogist. "Zij merkten dat er vraag naar is. Moderne vrouwen willen niet naar de seksshop, omdat dat wat ranzigs heeft", verklaart Dirx-woordvoerder Rik Groen. "De producten staan op ooghoogte, dus kleine kinderen worden er dus niet mee geconfronteerd." Wie uitleg wil hebben, kan daarvoor bij de caissières terecht: die zijn bijgeschoold en vinden het nu "de normaalste zaak van de wereld om vibrerende condooms te verkopen", aldus Groen.
einde citaat.
En nou maar hopen dat die dildo's niet massaal door voetbalhooligans worden gekocht, want dat is de nieuwe rage bij hen: Dildowerpen.
|