Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wat ligt er in 2106 tussen Nederland en Frankrijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=66472)

Tantist 2 november 2006 19:42

Wat ligt er in 2106 tussen Nederland en Frankrijk?

Dat vroeg Jan Leyers zich ooit eens af in een talkshow... Aan u om te antwoorden...

Tantist 2 november 2006 19:45

Dus niet wat jij wil, maar wat jij denkt... En nee BUB'ers, dat is niet hetzelfde...

liberalist_NL 2 november 2006 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2130447)
Dat vroeg Jan Leyers zich ooit eens af in een talkshow... Aan u om te antwoorden...

Ik denk dat de spanningen in België zo groot worden dat na loop van tijd het Nederlandse leger zal ingrijpen en het Belgische volk voor aansluiting bij Nederland zou kiezen (meer stabiliteit). Wel met een grote autonomie dan, per provincie en niet per gewest.

Patriot! 2 november 2006 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2130510)
Ik denk dat de spanningen in België zo groot worden dat na loop van tijd het Nederlandse leger zal ingrijpen en het Belgische volk voor aansluiting bij Nederland zou kiezen (meer stabiliteit). Wel met een grote autonomie dan, per provincie en niet per gewest.

Spanningen in België zo groot dat er een leger moet ingrijpen? :lol:
Het Nederlandse leger gaat ingrijpen? :lol: :lol: :lol:

Ik vrees dat uw oordelingsvermogen een beetje is aangetast door de uitspraken van onze Vlaams-nationale vrienden hier, die uw beeld van België volledig vormen. ;)

Een tip: kom eens naar hier en kijk eens hoe het er hier écht aan toe gaat. Tel ook de flaminganten die je tegenkomt. ;)

liberalist_NL 2 november 2006 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130718)

Ik vrees dat uw oordelingsvermogen een beetje is aangetast door de uitspraken van onze Vlaams-nationale vrienden hier, die uw beeld van België volledig vormen. ;)

Een tip: kom eens naar hier en kijk eens hoe het er hier écht aan toe gaat. Tel ook de flaminganten die je tegenkomt. ;)

Ik begrijp wat u bedoelt. Echter, ik had het niet over wat ik wilde, maar wat ik verwachtte. Bij de oktoberrevolutie 1917, kwamen de Bolsjewieken aan de macht, zelfs terwijl zij nauwelijks het grootste deel van de bevolking vertegenwoordigde. Zeker als we het hier hebben over een periode van 100 jaar, denk ik dat de kans zeer groot is dat er een dergelijk iets gebeurt. En geloof mij, ik ben vorige week nog in België geweest, ik heb er niet veel vlaams-nationalisten gehoord. Maar ze zijn er wel, en in significante aantallen.

liberalist_NL 2 november 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130718)

Zelfs als er een ander leger ingrijpt, is de kans dat de Belgen (dus ook de Walen) in een mogelijk referendum, voor het stabiele Nederland kiezen, groot.

Patriot! 2 november 2006 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2130734)
Ik begrijp wat u bedoelt. Echter, ik had het niet over wat ik wilde, maar wat ik verwachtte. Bij de oktoberrevolutie 1917, kwamen de Bolsjewieken aan de macht, zelfs terwijl zij nauwelijks het grootste deel van de bevolking vertegenwoordigde. Zeker als we het hier hebben over een periode van 100 jaar, denk ik dat de kans zeer groot is dat er een dergelijk iets gebeurt. En geloof mij, ik ben vorige week nog in België geweest, ik heb er niet veel vlaams-nationalisten gehoord. Maar ze zijn er wel, en in significante aantallen.

U vergelijkt België anno 2006, een baken van democratie en één van de rijkste landen ter wereld, met een schitterende sociale zekerheid, betaalbare gezondheidszorg voor iedereen en een levensverwachting die hoger ligt dan de meeste andere Europese landen met Rusland anno 1917? 8O

liberalist_NL 2 november 2006 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130780)
U vergelijkt België anno 2006, een baken van democratie en één van de rijkste landen ter wereld, met een schitterende sociale zekerheid, betaalbare gezondheidszorg voor iedereen en een levensverwachting die hoger ligt dan de meeste andere Europese landen met Rusland anno 1917? 8O

Zal ik het dan vergelijken met Zimbabwe, het rijkste land in heel Afrika, dat nu in de goot ligt, door een machtsovername van een stel nationalisten?

Patriot! 2 november 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2130783)
Zal ik het dan vergelijken met Zimbabwe, het rijkste land in heel Afrika, dat nu in de goot ligt, door een machtsovername van een stel nationalisten?

U hoeft een West-Europees land met een beschaving van meer dan 2000 jaar helemaal niet te vergelijken met een Afrikaanse bananenrepubliek. Wie denkt u wel dat u bent, Hollander, om ons zo te komen beledigen op ons eigen forum? :evil:

liberalist_NL 2 november 2006 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130811)
U hoeft een West-Europees land met een beschaving van meer dan 2000 jaar helemaal niet te vergelijken met een Afrikaanse bananenrepubliek. Wie denkt u wel dat u bent, Hollander, om ons zo te komen beledigen op ons eigen forum? :evil:

Ik beledig hier niemand, sterker nog, ik ben aardig enthousiast over België, ik kom er nl. regelmatig. Maar zegt u nou zelf, een klein coupje kan aardig uit de hand lopen, kijkt u maar naar het verleden. Als iemand mij vraagt of België over 100 jaar nog bestaat, dan denk ik realistisch en zeg; Neen.
Oja nog even toevoegen: ik ben geen Hollander. Apeldoorn ligt niet in Noord of Zuid-Holland.

Patriot! 2 november 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2130814)
Ik beledig hier niemand, sterker nog, ik ben aardig enthousiast over België, ik kom er nl. regelmatig. Maar zegt u nou zelf, een klein coupje kan aardig uit de hand lopen, kijkt u maar naar het verleden. Als iemand mij vraagt of België over 100 jaar nog bestaat, dan denk ik realistisch en zeg; Neen.

Ik denk niet dat kan, België heeft in 180 jaar geen 'kleine coupjes' gehad, en we hebben wel wat woeliger tijden beleefd als deze :roll:

Dan acht ik de kans groter in Holland, waar mensen met andere meningen gewoon worden neergeknald, waar een pedofielenpartij bestaat en Kamerleden hun eigen ministers niet eens kennen.

Patriot! 2 november 2006 21:31

Allez, Néderland dan. :roll:

liberalist_NL 2 november 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130817)
Ik denk niet dat kan, België heeft in 180 jaar geen 'kleine coupjes' gehad, en we hebben wel wat woeliger tijden beleefd als deze :roll:

Dan acht ik de kans groter in Holland, waar mensen met andere meningen gewoon worden neergeknald, waar een pedofielenpartij bestaat en Kamerleden hun eigen ministers niet eens kennen.

Dat komt omdat Vlaanderen in verhouding tot Wallonië er nog nooit zo goed heeft voorgestaan. Toch, ik hoop dat België blijft bestaan. Het bestaansrecht daar twijfel ik echter aan. Als ik hoor hoeveel kleine organisatietjes in België zitten die de staat omver willen werpen, begin ik te twijfelen aan de stabiliteit en veiligheid van de Belgische staat. Ook op politiek gebied beginnen jullie partijen beetje bij beetje België af te bouwen. Vind u het heel gek dat Nederlanders aan het bestaansrecht van een land twijfelen als bijna een derde van de bevolking op het Vlaams Belang stemt?

Over dat laatste: Het was een moslimextremist, ik geloof dat in België niet van die mensen zijn die moslims uit de tent proberen te lokken (de Winter misschien, maar die lijkt me goed bewaakt).

Over die kamerleden: Heeft u het over dhr. Lazrak? Dat is een grappig verhaal ja. Maar laat me nu niet beginnen over dhr. Zuiplap Daerden, want die is 10x zo bespottelijk!

Patriot! 2 november 2006 21:54

Daerden is een icoon ;)

En 1/3 stemt VB??? :| Hoe komt dat ik daar niks van weet dan? :O

liberalist_NL 2 november 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2130872)
Daerden is een icoon ;)

En 1/3 stemt VB??? :| Hoe komt dat ik daar niks van weet dan? :O

Excuseer, een kwart. Ik ben van nature nogal overdrijver.:-P
Maar dat maakt het nog niet minder erg.

:rofl: Haha, dus die moet het beeld van de PS vertegenwoordigen? Ik ben vorige week nog in Wallonië geweest bij mijn oom, en hij schaamde zich rot voor die man.

Jaani_Dushman 2 november 2006 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2130734)
Bij de oktoberrevolutie 1917, kwamen de Bolsjewieken aan de macht, [...] , denk ik dat de kans zeer groot is dat er een dergelijk iets gebeurt.

U bent wel zéér optimistisch! :-D

Jaani_Dushman 2 november 2006 22:15

Ik zou natuurlijk hopen dat er tegen 2016, tussen Frankrijk en Nederland twee staten liggen: Vlaanderen en Wallonië. Ik vrees echter dat het nog een stuk langer dan 2016 zal duren eerder we België volledig om zeep gekregen hebben.

Chilles 2 november 2006 22:19

In feite ligt Vlaanderen en Wallonië er al, enkel wordt het tijd dat de lijm tussen hen eens loslaat.

John Stufflebeam 2 november 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat ligt er in 2106 tussen Nederland en Frankrijk?

Tussen de provincies Nedeland en Flanklijk liggen de provincies Vlandelen en Walonie.

Deze provincies (sheng) hebben beperkte autonomie. Vrijwel alle belangrijke beslissingen worden door de nationale regering in Peking genomen.

DenHollander1981 2 november 2006 23:26

Dat Belgie over een eeuw nog bestaat lijkt me uitgesloten. Wat er echter gebeurt met Vlaanderen vraag ik me af. Wallonie kan niet op eigen benen staan en Frankrijk zal blij zijn om haar gloire op te poetsen, al is het met een failliet stuk land. Vlaanderen zal echter de keuze moeten maken. Eenheid in het Nederlandse taalgebied of onafhankelijkheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be