Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tips om nooit ziek te worden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=66565)

La Chunga 3 november 2006 14:23

Tips om nooit ziek te worden.

Ik haat het de dokter te moeten bezoeken en pillen slikken vind ik maar niets. Er zijn vele manieren om te voorkomen dat je ziek wordt zonder spuitjes of chemische preparaten.

Zelf neem ik dagelijks een twintigtal druppels Echinacea Purpurea-tinctuur in een glas water (smaakt slecht, maar in éénmaal uitdrinken) en dat houdt een lichamelijke weerstand op een hoog peil. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik laatst een verkoudheid had.

Andere tips?

Keats 3 november 2006 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2132353)
Ik haat het de dokter te moeten bezoeken en pillen slikken vind ik maar niets. Er zijn vele manieren om te voorkomen dat je ziek wordt zonder spuitjes of chemische preparaten.

Zelf neem ik dagelijks een twintigtal druppels Echinacea Purpurea-tinctuur in een glas water (smaakt slecht, maar in éénmaal uitdrinken) en dat houdt een lichamelijke weerstand op een hoog peil. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik laatst een verkoudheid had.

Andere tips?

Ik heb er geen want ik word wel vaak ziek...

Starkan 3 november 2006 19:00

sjaaltje dragen
vocht in huis weren
minimum 2 deftige maaltijden per dag
appeltje eten tussendoor
voldoende drinken
minimum 1xper dag te voet of per fiets buiten komen
genoeg slapen
minimum half uur sociaal contact/dag (niet professioneel)

zou je moeten behoeden van ziekte, tenzij je er aanleg voor zou hebben.

Tantist 3 november 2006 19:11

Citaat:

Andere tips?

Word medicus... Dat is even door de zure appel bijten, maar eenmaal je immuun bent, blijf je gezond...

Mitgard 3 november 2006 19:21

en waarom zouden we nooit ziek mogen worden?

satiper 3 november 2006 20:10

One apple a day keeps the docter away :-)

Anderzijds heb ik van urbanus onthouden dat

"Wie zijn kruis krabt met een riek, belandt vaak in de kliniek"

Het ene doen, het andere laten kan dus helpen ;-)

cor 3 november 2006 21:04

Doctor, doctor, I've only got 59 seconds to live.
Wait a minute please.

Metternich 3 november 2006 21:40

Af en toe eens goed ziek zijn, zorgt ervoor dat je afweersysteem op punt blijft staan.

Tantist 3 november 2006 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2133168)
en waarom zouden we nooit ziek mogen worden?

Dat is juist, dan kun je lekker veel trekken van de sociale zekerheid.

Mitgard 4 november 2006 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2133773)
Dat is juist, dan kun je lekker veel trekken van de sociale zekerheid.

...zegt meneer tandarts, die met zijn zwaar gesubsidieerd beroep dankzij de sociale zekerheid die zijn klanten bijna alles terugbetaalt een dikke auto onder zijn gat kan kopen en een gouden plaatje aan z'n deur kan hangen.

Pieke 4 november 2006 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2134266)
...zegt meneer tandarts, die met zijn zwaar gesubsidieerd beroep dankzij de sociale zekerheid die zijn klanten bijna alles terugbetaalt een dikke auto onder zijn gat kan kopen en een gouden plaatje aan z'n deur kan hangen.

gij zout liever de volle pot betalen?

Mitgard 4 november 2006 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2134407)
gij zout liever de volle pot betalen?

zout lust ik wel op mijn frieten.

ik wil natuurlijk niet liever de volle pot betalen. het stoort mij weliswaar dat onzen tantist graag zijn tanden zet in de sociale zekerheid en een zesde zintuig heeft voor lui zweet en profitariaat.
zulke mensen moeten niet neuten over de sociale zekerheid en wat dat allemaal kost. dankzij die sociale zekerheid komt ook jan modaal bij de minste pijnscheut op visite, klets boem, 55 euro in 't bakske van de tantist.

BigF 4 november 2006 16:48

Tips om op een vooraf vastgelegd tijdstip ziek te worden, dat lijkt mij als werkende mens veeel nuttiger.

Citaat:

zout lust ik wel op mijn frieten
:rofl:

van Maerlant 4 november 2006 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2134266)

Mensen die gestudeerd hebben zijn inderdaad vuile profiteurs van de samenleving.

cor 5 november 2006 09:04

""Tips om op een vooraf vastgelegd tijdstip ziek te worden""

Dan kunnen de dokters hun inkomen plannen, en een kaartje sturen wanneer ge wat moogt hebben en hoeveel het gaat kosten.

Flippend Rund 5 november 2006 09:36

Per dag minstens 1 degelijke warme maaltijd. Niet te vaak troep vreten, zuinig zijn met vlees.

Goed luisteren naar je lichaam.

Alleen naar dokters gaan als het echt nodig is. De ganse sfeer die rond de geneeskunde hangt is al genoeg om je ziek te maken.

Uzelf niet opvreten over abstracte zaken zoals "allochtonen", "transfers", of "erelonen van tandartsen". Enkel wat rondom u staat is echt, de rest bestaat enkel in uw gedachten.

Mitgard 5 november 2006 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2136308)
Mensen die gestudeerd hebben zijn inderdaad vuile profiteurs van de samenleving.

vaak wel.
mattheus-effect heet dat.
dat weet ik, want ik heb ook gestudeerd.

van Maerlant 5 november 2006 11:38

Schaam u, verrader van de arbeidersklasse!

baseballpolitieker 19 april 2007 22:18

Tips... Ik ben bijna nooit ziek, gewoon geen mietje zijn zou ik zeggen!
Alhoewel, uw jas weggooien zou al een mooi begin zijn...

BigF 19 april 2007 22:40

Citaat:

Andere tips?

ik neem (bijna) nooit medicijnen, ik ga al evenveel naar de dokter

soms ben ik wel eens een paar dagen 'ziek', maar mits effe tanden bijten ben je daar even snel door als wanneer je wel medicijnen zou genomen hebben.

De laatste keer dat ik medicijnen nam was in de zomer van 2003 (denk ik, 't was iig die gloeiend hete) omdat mijn enkel zodanig ontstoken was dat de dokter op een bepaald moment het woord amputatie gebruikte.
Geloof me, dan slik je alles wat die man in de witte jas je voorschrijft...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be