![]() |
LSP-MAS en CAP-UAG
Ik ben geen leek in de klein linkse beweging.
Maar ik heb vernomen dat LSP-MAS in Franstalig België geen deel wenst uit te maken van UAG. Waarom niet? |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens uit de tekst waarnaar jij een link legt, komt onderstaande: LSP/MAS zou dat er allemaal bijnemen indien UAG op enkele uitzonderingen na, meer voorstelde dan een handvol leden van radikaal links, ex-leden van diezelfde organisaties die zich nu “onafhankelijk” verklaren en hopeloze individualisten die eigenlijk een nieuwe klein linkse organisatie willen, maar één met zichzelf aan het hoofd en een basis die zwijgt en luistert. Wat bedoelen jullie daarmee? |
Trouwens Soli-boy, jij verswijst naar een verslag van eind juni. Ondertussen is het eerste CAP-'congres' voorbij. Jullie gingen dat 'congres' afwachten ivm UAG.
Wat is het standpunt nu (na CAP)? |
Geef die mannen wat tijd hé: op 6/11 is er een gezamelijke evaluatie van 2810 en nadien heeft de LSP een congres. Ik lees ook dat in het franstalige landsgedeelte beide organisaties (voorlopig) blijven bestaan.
Ik wacht nog op een tekst die ik eventueel eens zou kunnen laten lezen aan wat collega's over die dag... als er zoiets bestaat, let me know. By the way: de PVDA vernieuwt niet alleen zichzelf maar blijkbaar ook hun krant: ziet er goed uit. |
Citaat:
3. Tussen alle geïnteresseerde inwoners van België, welke taal ze ook spreken, moet zo intensief mogelijk worden samengewerkt. UAG en CAP moeten hun samenwerking onverminderd verder zetten en er naar streven één gezamenlijke efficiënte beweging uit bouwen, die zichzelf naargelang de noodzaak kan uitbreiden.Wij hebben een periode van gemeenschappelijke ervaringen nodig alvorens onze politieke organisatie zich omvormt tot een partij of een beweging blijft, dat zal beslist worden op een toekomstig congres. |
Citaat:
Bij de weg: bij de radicale linkerzijde in Franstalig België zul je wellicht nergens meer jongeren vinden dan bij de MAS. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be