Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse ? verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6663)

stijn 4 november 2003 01:02

Naar aanloop van de verkiezingen in juni 2004, vraag ik me af wat de verschillende "Vlaamse" partijen zoal uit hun hoed zullen toveren.

Paars heeft de Vlaamse regering immers (bewust) laten verworden tot een theekransje van incompetenten, stagiair-politici en profiteurs.
De Vlaamse bevoegdheden werden afgebouwd of niet behoorlijk benut.

Deze belgicistische politici zullen echter een min of meer "Vlaams" verhaal moeten brengen in de volgende kiescampagne.

1. Regionalisering van verkeerswezen.
De Walen zijn die Vlaamse betutteling over veilig verkeer beu.
Langs Vlaamse kant had men het belang van verkeersveiligheid
bijna tot in het absurde opgeklopt en daar wil men nu electoraal
mee scoren.
Men zal dan ook nog vóór de regionale verkiezingen het
verkeerswezen splitsen.
De "Vlaamse" politici kunnen dit dan voordoen als een
communautaire overwinning, terwijl de Walen in feite maar wat
blij zijn... (met dank aan G. Annemans)

2. Bert Anciaux zal zich zedelijk verplicht voelen om met een
oplossing te komen voor de nachtvluchten. Ongetwijfeld zal deze
"oplossing" amper een verbetering inhouden voor de Vlaming,
maar dat mag geen probleem zijn. De "bevriende" pers zal een
minister van het kartel niet vlug aan de schandpaal nagelen.
Onze persjongens stellen het wel voor alsof het een goed plan
is.

Beide dossiers zijn ook echte SPA-Spirit-stokpaardjes. Zij kunnen dan ongetwijfeld ook op enige flexibiliteit rekenen van de PS.
Wallonië zal actief meehelpen om de Vlamingen een rad voor de ogen te draaien...

nog iemand ideeën??

ancapa 4 november 2003 07:34

ze kunnen alleen maar beterschap beloven... het kan niet slechter :oops:

errie- vlaming 4 november 2003 08:36

de paarse regering kan en mag toch niet de macht krijgen in ons vlaanderen. Wanneer de man van België eens zal inzien dat ons paars bestuurssysteem incompetent en bedriegelijk omgaat met hun verantwoordelijkheden en hun beloften? Ik hoop in juni, want het is belangrijk dat er eindelijk eens iets gedaan wordt aan de incompetentie. Wanneer en hoe dit zal gebeuren is nog onduidelijk. Maar meestal draait alles toch op hetzelfde uit. De mensen zijn blind voor de waarheden en al bij al blijkt alles gelijk aan hoe het was.

Wanneer stopt deze kakafonie eens?

Laat het me weten

percloride 5 november 2003 09:52

van al wat men ons in het verleden beloofd heeft, en waarvan ook een deel is gerealiseerd, zoals een eigen Vlaamse regering, Vlaamse bevoegdheden, enz, begint men nu stilaan vast te stellen dat dit niets maar dan ook niets inhoud. Belgie blijft de macht houden en zal niet dulden dat er enige zelfstandigheid komt voor Vlaanderen. Dat wat in een ander, zelfs niet Europees land als normaal wordt beschouwd - eigen beschikkingsrecht - is in Belgie onmogelijk, de macht zit in het zuiden , het is daar dat beslissingen genomen worden in samenspraak met het Hof, dat begint nu ieder kind die zijn lagere studies aanvangt te begrijpen, alleen Vlaamse politiekers snappen er geen bal van of willen het niet begrijpen en spelen het spelletje mee. Dit is volgens mij een vorm van land- en volksverraad waar men tijdens de repressie na W.O II de kogel voor kreeg. Wat toen op Belgisch niveau mogelijk was moet heden ten dage ook op Vlaams niveau toepasbaar zijn, maar ik vrees dat er dan weinig Vlaamse politieker zullen overblijven !

Hans1 6 november 2003 23:56

Dat lijkt me dus een prima evolutie. Nu nog de Vlaamse regering en het Vlaams parlement afschaffen en België weer unitair maken. We zullen daar héél wat geld mee besparen.

thePiano 6 november 2003 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ze kunnen alleen maar beterschap beloven... het kan niet slechter :oops:

Als het beter zal gaan, gaat het inderdaad slechter voor het Vlaams Blok, wat wil je nu? Dat het beter gaat of nog slechter, ik denk dat ik het antwoord al weet 8)

jef 7 november 2003 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat lijkt me dus een prima evolutie. Nu nog de Vlaamse regering en het Vlaams parlement afschaffen en België weer unitair maken. We zullen daar héél wat geld mee besparen.

Dat dan weer naar Walonie kan vloeien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be