![]() |
Reactie VB over jongeman onder tram
Citaat:
Eerst en vooral heb ik deze thread geopend omdat er dan in de andere thread enkel op het onderwerp zelf kan gereageerd worden. Nu is de vraag, was deze reactie van het VB niet te snel? En kon een strenger beleid op het openbaar vervoer dit voorkomen... |
te snel? dat denk ik niet. ze hadden het plan al een tijdje liggen en hadden enkel een dergelijk voorval nodig om er mee over de brug te komen. hoe sneller op de feiten, hoe meer het in het geheugen zit van de mensen en hoe meer men zal overtuigd zijn van hun gelijk wat betreft de maatregelen die ze willen treffen.
ik ben er tamelijk zeker van dat een strenger beleid dit niet zou kunnen voorkomen. welk beleid kan immers verhinderen dat iemand voor een tram wordt gesmeten. allemaal hekken rondom de tramsporen leggen? hetzelfde kon gebeuren met een bus op straat. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder zie ik een trend, het verkeer wordt alsmaar agressiever en agressiever. Ik merk het dagelijks en betrap mij er zelf soms op. Nog enkele maanden geleden blokkeerde een man van een jaar of 50 mij de weg waarna hij uitstapte en dreigde mij te slaan (waarmee ik toch eens goed moest lachen). En dat allemaal omdat ik geen voorrang had gegeven aan een rondpunt waar ik mij op dat moment ook nog eens voor verontschuldigde. Is die trend niet beter iets wat aangepakt moet worden? Meer sensibilisering? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie liever één gewonde crimineel dan één dood slachtoffer. Ik zie zelfs liever één dode crimineel dan één dood slachtoffer. Het gaat hier om elementaire rechten, het recht dat anderen indien ongevraagd met hun fikken van mensen moeten afblijven. De consequenties zijn dan voor de overtreder. Op de Rooseveltplaats lopen vele mensen. Sommigen daarvan moeten gisteren de gebeurtenis gezien hebben. Niemand kon ingrijpen. Natuurlijk niet, geen zinnig mens zou dat onbeschermd doen. Maar tenslotte, waarom draagt de politie vuurwapens? |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals je zelf zegt op de Rooseveltplaats lopen vele mensen, ooit al gehoord van "collateral damage" het zou je maar overkomen dat zo'n gek een geweer trekt en jou per ongeluk raakt. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bus = verkeer Tram = verkeer Verkeersagressie = Agressie op de openbare weg |
Citaat:
Dat gebruik van hun vuurwapen is aan stricte reglementering onderhevig en wordt na een gebruik ervan deftig onderzocht, zowel door de eigen dienst als eventueel het parket. Bovendien leven wij in een maatschappij waarin het "eigenrecht" afdwingen verboden is en u dat recht dient af te dwingen via een rechtbank. niets houdt u echter tegen uzelf te verdedigen (of anderen) ingeval van nood mits het geweld dat u gebruikt proportioneel blijft. Als u denkt dat met vrije toegang tot vuurwapens de situatie betert, moet u vooral naar de states gaan en kijken hoe veilig het daar is.... ooit al van "gated communities" gehoord ... Bovendien had u met uw wapen deze moord zeer waarschijnlijk geeneens kunnen voorkomen, of het moest zijn dat uw punt enkel is dat u geilt van de gedachte op straat gewapend te kunnen rondlopen en daarmee een minderheidwaardigheidscomplex hoopt te vervangen in een dirt harry/Eastwood/vigilante/Charles bronson attitude .... Smile punk 8-) (leuke filmpjes trouwens, bijna parodiën) |
Citaat:
In het geval van het slachtoffer: de crimineel is verantwoordelijk. Niet iedereen heeft Gandhi-capaciteiten, m'n beste. Het moet duidelijk zijn dat de verantwoordelijkheid altijd bij de agressor ligt. Indien ik word neergeschoten in mijn arm omdat iemand zich moet verdedigen tegen een verkeersmaniak - wie is er dan in fout? Wie stelt een agressieve handeling? Degene die zijn lichaam verdedigt, of degene die het aanvalt? Wie moet je vooral veel kansen geven - de verdedigende, of de aanvallende partij? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be