![]() |
BOYCOT PEKING 2008 VOERT ACTIE TEGEN BEZOEK JIA ZHIBANG
Deze ochtend bracht Jia Zhibang, gouverneur van de Chinese provincie Shaanxi, een bezoek aan de Universiteit van Antwerpen. Bij het binnengaan in het Rekenhuis Scribani, op de campus van de vroegere UFSIA, werd hij welkom geheten door actievoerders van Boycot Peking. Affiches werden opengetrokken en de gouverneur werd in zijn eigen taal aangepakt over de concentratiekampen in zijn provincie. Tevens kreeg hij een lijvig document over die concentratiekampen. De visite van de heer Jia kwam op uitnodiging van de Bestendige Deputatie van de Provincie Antwerpen. Verder zijn er onder andere bezoeken gepland aan het gemeentehuis van Turnhout, het provinciebestuur van Antwerpen, de Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde, Janssen Pharmaceutica en Solvay. BP2008 beloofde verder de heer Jia en zijn gastheren vijf dagen lang op de voet volgen om de schendingen van de mensenrechten in China, de bezetting van Tibet, en de oneerlijke Chinese concurrentie aan te klagen. Meer info over Jia Zhibang kan je lezen in de muurkrant die de voorbije nacht werd aangeplakt in de omgeving van de UFSIA. http://www.nsv.be/images/muurkrant.pdf |
Ik doe mee aan de boycot van de OS in Peking. ik ga zeker niet. ze zullen ander atleten moeten sturen in mijn discipline
ondanks het feit dat ik WereldKampioen, OlympischKampioen en alle records bezit in de discipline draadtrekken ga ik niet. 't is mij gewoon te ver en 'k hem te veel last van jetlag als ik naar 't oosten ga |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be