![]() |
De Nieuwe Mens
Ik ga hier af en toe proberen een schets te geven van het soort mens dat ons binnnenkort te wachten staat.
Geen verheffend tafereel, maar we moeten realistisch zijn. 1 De Nieuwe Mens zal geen vis meer eten, niet zoals ik uit overtuiging, maar omdat er geen vis meer over is in voldoende hoeveelheden voor massaconsumptie. Voor katholieken is dat evenwel niet erg, die moeten alleen maar de vrijdag geen vis meer eten. 2 De Nieuwe Mens zal geen auto meer rijden, niet uit overtuiging, zoals ik, maar omdat dit even dodelijke als dodelijk vervuilende privé-voertuig uit zelfbehoud zal opgegeven zijn. 3 De Nieuwe Mens zal in de winter geen frigo meer gebruiken, niet uit ecologische overwegingen zolas ik, en niet omdat een frigo in de winter al helemaal overbodig is, maar omdat het houden van een frigo een crimineel consumptie-patroon zal geworden zijn. 4 De Nieuwe Mens steekt geen bossen meer in brand, niet omwille van ziijn bomenliefde, zoals ik, maar omdat alle bossen zullen verdwenen zijn ten gunste van het vruchtbare landbouwareaal. Tussenconclusie: De Nieuwe Mens is niet, zoals ik , een hoogspiritueel evolutietype, maar een verloederde klootzak in de eindtijd. |
De nieuwe mens zal geen rekening met andere meer houden, niet uit egoïsme zoals nu. Maar omdat er nog weining mensen zullen zijn door onze vervuilingen.
|
komen er wel nog nieuwe mensen...
|
*dreigend muziekje*
:roll: |
Citaat:
1. De mens zal nog evenveel vis eten als nu, ofwel omdat men iets doet tegen de overbevissing, ofwel omdat men massaal vis gaat kweken in gevangenschap, zoals men dat nu al doet voor zowat elk ander eetbaar dier (en al verschillende vissoorten). 2. De mens zal nog evenveel met de auto rijden, omdat er een niet-vervuilende energiebron gevonden is, en ongevallen door elektronica voorkomen kunnen worden. 3. het gebruik van frigo zal op middellange termijn toenemen, omdat het gebruik hiervan minder energie kost dan in de winter zomer-voedsel uit zuiderse landen importeren of elke dag naar de winkel gaan. Als de energieproblematiek verholpen is, zal deze enkel gebruikt worden door mensen die eigen groenten willen bewaren, omdat er dagelijks voedsel naar keuze aan huis gebracht kan worden. 4. De mens steekt geen bossen in brand, niet omdat ze er niet meer zijn, maar omdat kappen meer opbrengt. De gekapte bossen zullen ook niet voor landbouw gebruikt worden, maar opnieuw aangeplant worden voor houtproductie (zoals het in europa al enige tijd is). Tussenconclusie: De mens is geen gefrustreerde doemdenker zoals eno2, maar een creatief en probleemoplossend wezen, dat zich aanpast aan zijn omgeving, of de omgeving aanpast aan zichzelf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
""De Nieuwe Mens zal in de winter geen frigo meer gebruiken""
Kent ge het toppunt van marketing? Centrale verwarming verkopen aan een eskimo; dan kunt ge hem daarna een frigo verkopen. |
""De mens is geen gefrustreerde doemdenker zoals eno2""
Maar gij zijt ni zo plezant. |
Citaat:
In vlaanderen steekt de Vlaming al geen bossen meer in brand. Je moet maar eens naar een groenkaart kijken: Er komen alleen nog hier en daar groene puntjes op voor, geen groene vlekken. Omdat het probleem (de technische vooruitgang) de oplossing moet zijn, spreekt het vanzelf dat de oplossing(de technische vooruitgang) het probleem zal blijven - alleen een beetje verschoven. Zolang we maar niets aan de grond van de zaak veranderen. De creatieve milieu-terroristen dreigen echter door de gefrustreerde doemdenkers overspoeld te worden... Er is nog (een kleine) hoop.... |
Citaat:
Gecomprimeerd, maar toch. |
Zolang 't maar geen gebakken lucht is!
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga hier af en toe proberen een schets te geven van het soort mens dat ons binnnenkort te wachten staat.
Geen verheffend tafereel, maar we moeten realistisch zijn. 1 De Nieuwe Mens zal geen vis meer eten, niet zoals ik uit overtuiging, maar omdat er geen vis meer over is in voldoende hoeveelheden voor massaconsumptie. Voor katholieken is dat evenwel niet erg, die moeten alleen maar de vrijdag geen vis meer eten. 2 De Nieuwe Mens zal geen auto meer rijden, niet uit overtuiging, zoals ik, maar omdat dit even dodelijke als dodelijk vervuilende privé-voertuig uit zelfbehoud zal opgegeven zijn. 3 De Nieuwe Mens zal in de winter geen frigo meer gebruiken, niet uit ecologische overwegingen zolas ik, en niet omdat een frigo in de winter al helemaal overbodig is, maar omdat het houden van een frigo een crimineel consumptie-patroon zal geworden zijn. 4 De Nieuwe Mens steekt geen bossen meer in brand, niet omwille van ziijn bomenliefde, zoals ik, maar omdat alle bossen zullen verdwenen zijn ten gunste van het vruchtbare landbouwareaal. Tussenconclusie: De Nieuwe Mens is niet, zoals ik , een hoogspiritueel evolutietype, maar een verloederde klootzak in de eindtijd. 5 DNM zal multicultureel zijn, niet uit overtuiging, zoals ik, maar uit door gedwongen métissage, door de de instroom van massa's ecologische vluchtelingen uit de zinkende kustgebieden. 6 DNM zal in Nederland en Vlaanderen op woonboten, paalhuizen, en pontonwoningen wonen, niet zoals ik, uit liefde voor de zee, maar omdat de zeespiegel tien meter zal gestegen zijn. 7 DNM zal enig kind zijn, niet zoals ik per toeval, maar door planning om de overbevolking tegen te gaan, daar het lvruchtbare landareaal en ook zijn opbrengst (door de pollutie) sterk zal gereduceerd zijn. Tussenconclusie twee: DNM zal niet, zoals ik, anders gaan leven uit vrije wil, maar gedwongen. De sukkelaar. |
Citaat:
|
De Nieuwe Mens zal eno2 verafgoden en bewonderen.
:roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be