Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wordt de VLD rood? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=67167)

Tashunka 8 november 2006 10:39

Wordt de VLD rood?

Somers kondigt aan dat de VLD een progressieve en sociale partij (waar hoor ik dat nog?) moet worden.
Politiek uit het hart en een herverdeling via belastingen?

40% van de VLD (de rechtervleugel) wordt opzijgezet. Waarom? Een open sollicitatie voor nog een termijntje Paars?

Vorenus 8 november 2006 10:41

Dacht eerder voor een job bij de SPa

Bierke 8 november 2006 10:47

Ward Beysen draait zich om in z'n graf :'(

labyrinth 8 november 2006 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 2146048)
Somers kondigt aan dat de VLD een progressieve en sociale partij (waar hoor ik dat nog?) moet worden.

40% van de VLD (de rechtervleugel) wordt opzijgezet. Waarom? Een open sollicitatie voor nog een termijntje Paars?

Omdat ze het licht gezien hebben en dat ze de belangen van de burgers belangrijker vinden dan de belangen van één partij.

Tashunka 8 november 2006 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2146083)

Niet alleen Ward Beysen. Ik vraag me af wat de rechter vleugel hiervan vindt.

labyrinth 8 november 2006 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2146083)

Altijd op dezelfde zijde liggen is niet gezond. ;-)

Jarno 8 november 2006 11:10

De VLD is altijd al een Pest Voor Vlaanderen geweest...

LeMmOnN 8 november 2006 11:13

Citaat:

Blauw in de oppositie
Rood in de regering

180graden draaien is toch normaal zeker om "postjes" te behouden

Bierke 8 november 2006 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 2146152)
Blauw in de oppositie
Rood in de regering

180graden draaien is toch normaal zeker om "postjes" te behouden

echt om ziek van te worden dat wij dan zogezegd onze burgerplicht moeten vervullen om op die zakken te stemmen...

Hexy 8 november 2006 12:04

Worden ???

m.i. zijn ze al een tijdje rood.

Je kan de analogie met groen! maken: groen aan de buitenkant, rood vanbinnen. Hedendaagse VLD was blauw, en tot verrassing van velen, is ook rood vanbinnen.

Een mens kan niet begrijpen waarom een rechtgeaarde liberaal nog voor die bende zou stemmen: huidige VLD is puur populisme...

(en te bedenken dat ik ooit bestuurslid van een LVZ-afdeling was :( )

solidarnosc 8 november 2006 12:18

De waarheid is concreet. De VLD noemt het Generatiepact een progressieve maatregel en verdedigt dit. Het Vlaams Belang (soms niet soms wel). Als we eerlijk zijn dan noemen we het Vlaams Belang linkser dan de VLD. Ik vermoed dat dit niet zal gebeuren. Blauw van buiten rood van binnen ofte rood van buiten en blauw van binnen . Wat zal het vandaag zijn? ;)

Jarno 8 november 2006 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2146352)
De waarheid is concreet. De VLD noemt het Generatiepact een progressieve maatregel en verdedigt dit. Het Vlaams Belang (soms niet soms wel). Als we eerlijk zijn dan noemen we het Vlaams Belang linkser dan de VLD. Ik vermoed dat dit niet zal gebeuren. Blauw van buiten rood van binnen ofte rood van buiten en blauw van binnen . Wat zal het vandaag zijn? ;)

En wat bedoelt u juist met dit ongestructureerd en onduidelijk bericht?

BitterSweet 8 november 2006 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2146090)
Omdat ze het licht gezien hebben en dat ze de belangen van de burgers belangrijker vinden dan de belangen van één partij.

T'zal meer een dwaalichtje zijn,t'is gemakkelijk nu he ze schuiven alle schuld van de laatste 7 jaren op Dedecker zijne nek.
En onderwijl zegt Slangen nu aan Somers wat hij moet zeggen.
Wat een succesje In Gent toch kan doen he,allee nog ne keer Freya!

driewerf 8 november 2006 13:15

Citaat:

Wordt de VLD rood?

Dat laatste lijkt me toch niet waarschijnlijk. De SP.a is afgebleekt tot op z'n minst zeer vaal roos. Dat de VLD centrumgewijs iets donkerder roos wordt dan de SP.a zal ere wel niet inzitten. Het toont alleen maar aan dat het meer en meer drummen wordt in het neoliberale retorische centrum.

largo_w 8 november 2006 13:26

Wordt de vld TE rood?

>>>>>JA<<<<<<

labyrinth 8 november 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 2146480)
T'zal meer een dwaalichtje zijn,t'is gemakkelijk nu he ze schuiven alle schuld van de laatste 7 jaren op Dedecker zijne nek.
En onderwijl zegt Slangen nu aan Somers wat hij moet zeggen.
Wat een succesje In Gent toch kan doen he,allee nog ne keer Freya!

Het is een feit dat een partij verdelen geen winst oplevert. Delen is nooit vermenigvuldigen geweest. En bovendien kan men liberaal zijn zonder daarom alleen voor het eigen belang te gaan. Men kan ook liberaal zijn om de anderen te dienen. Neem nu een bakker, die bakt zijn eigen broodjes door brood te verschaffen aan anderen..... een nobel liberaal standpunt. Dat is beter dan de eigen ruiten stuk te slaan en dat is nu net wat Dedecker het liefst deed met de ruiten van de partij en bijgevolg ook met zijn eigen vensterstjes........:-D

Fieseler 8 november 2006 16:03

ik was dolgelukkig om de capitulatie van Somers te horen...
Op naar een tweepartijenstelsel.
VLD wordt samen met rood paars ter linker zijde
VB + Vlott wordt rechter zijde
Groen verdwijnt uiteraard volledig

Maar wat met de Tjeven...zullen zij onder druk van het oprukkende islamisme eindelijk kleur moeten bekennen en hun eigen mensen boven het antieke roomse middenveld verkiezen?

Voorlopig zullen zij uiteraard hand- en spandiensten aan paars verlenen om toch nog mar een tijdje aan de vleespotten te likken...
Maar wat daarna?....

Infanterie 8 november 2006 16:06

Wie interesseert het nog wat? De VLD da's over and out. Laat ons naar belangrijker dingen kijken a.u.b. :roll:

Sinistra 8 november 2006 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2146090)

Je beseft dat het ontbreken van een recht conservatief alternatief extreem-rechts op termijn enkel groter zal maken.

labyrinth 8 november 2006 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2147028)
ik was dolgelukkig om de capitulatie van Somers te horen...
Op naar een tweepartijenstelsel.
VLD wordt samen met rood paars ter linker zijde
VB + Vlott wordt rechter zijde
Groen verdwijnt uiteraard volledig

Maar wat met de Tjeven...zullen zij onder druk van het oprukkende islamisme eindelijk kleur moeten bekennen en hun eigen mensen boven het antieke roomse middenveld verkiezen?

Voorlopig zullen zij uiteraard hand- en spandiensten aan paars verlenen om toch nog mar een tijdje aan de vleespotten te likken...
Maar wat daarna?....

De vraag is natuurlijk wie God wil zegenen..... alle mensen of alleen het eigen volk ? 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be