Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gereanimeerd na de electrische stoel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=67189)

FISHERMAN 8 november 2006 13:55

Gereanimeerd na de electrische stoel

In Morgen Beter(6nov) gaf Jef Vermassen als argument tegen de doodstraf het verhaal over een executie(elektrische stoel) waarbij een wetenschapper het lijk had opgekocht en gereanimeerd. Aangezien die arme man hier niet mee kon leven heeft hij zich daarna doodgedronken/zelfmoord gepleegd.

Aangezien me dit eerder een verhaal voor een derderangs horrorfilm leek, heb ik meer informatie gezocht. Maar nergens op het internet vind ik hierover iets.
De enigste overlevende van een elektrische stoel is, volgens mijn kleine zoektocht, Willie Francis. Bovendien was er hier helemaal geen wetenschapper bij betrokken en werd hij enige tijd later (succesvol) terechtgesteld.
Is er misschien iemand die hierover(indien Vermassen het toch bij het rechte eind heeft) meer informatie heeft.

Of probeert Vermassen de kijkers iets wijs te maken.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ht/index.shtml (uitzending van 06 november ietsje na de 16de minuut)

StevenNr1 8 november 2006 14:25

Klinkt zeer ongeloofwaardig alleszins.

FISHERMAN 8 november 2006 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2146685)
Klinkt zeer ongeloofwaardig alleszins.

Daar ben ik het mee eens, maar deontologisch gezien mag je van een advocaat toch verwachten dat hij geen verhaaltjes uit zijn duim zuigt(wat hij hier volgens mij dus wel doet, maar ik wilde zekerheid).

DaBlacky 8 november 2006 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2146983)
Daar ben ik het mee eens, maar deontologisch gezien mag je van een advocaat toch verwachten dat hij geen verhaaltjes uit zijn duim zuigt(wat hij hier volgens mij dus wel doet, maar ik wilde zekerheid).

Volgens mij zuigt hij niet uit zijn duim, maar hij heeft gewoon iets horen waaien wat hij voor waar heeft aangenomen. Ook niet correct, maar toch niet meteen een bewuste leugen.

Het zou trouwens de eerste advocaat zijn die niet liegt, he ;)

Metternich 8 november 2006 16:25

Ben bijna zeker dat het uit zijn duim gezogen is. Binnen het uur na het uitvallen van alle lichaamsfuncties begint het ontbindingsproces. Ik betwijfel dus ten zeerste dat die wetenschapper die man nog tot leven heeft kunnen wekken.

Derk de Tweede 8 november 2006 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2147105)
Ben bijna zeker dat het uit zijn duim gezogen is. Binnen het uur na het uitvallen van alle lichaamsfuncties begint het ontbindingsproces. Ik betwijfel dus ten zeerste dat die wetenschapper die man nog tot leven heeft kunnen wekken.

Tenzij de beste man onder het ijs lag.

Metternich 8 november 2006 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2147180)
Tenzij de beste man onder het ijs lag.

Doet er niet toe, dood is dood. Ingevroren mensen kunnen alleen gereanimeerd worden als ze levend ingevroren zijn (heb het eergisteren nog gehoord op National Geographic Channel).

Jaani_Dushman 8 november 2006 19:55

Citaat:

Jef Vermassen is gewoon een aandachtshoer.

Kim 8 november 2006 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2147748)

Maar wel een verdomd rijke met een goed draaiende zaak! :-D

Mitgard 8 november 2006 21:48

elk argument tégen de doodstraf is een goed argument.

van Maerlant 8 november 2006 22:01

Nee. Alleen goede argumenten ertegen zijn iets waard. Slechte geven de voorstanders gewoon munitie :?

Bijter 8 november 2006 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2147748)

En gij zijt maar een gewone hoer ?

Jazeker 8 november 2006 23:11

Ik zou zo denken dat de hersenen na een paar minuutjes zonder zuurstof er de brui aan geven. Lijkt me toch een indianenverhaaltje.

Bovenbuur 9 november 2006 10:18

Ik heb het verhaal eerder gehoord. Hij zou het lijk heel snel mee hebben kunnen nemen en al in de auto een shot suiker en adrenaline hebben toegediend ofzo. De man werd wakker, vluchtte (hoewel dit officieel niet nodig was, hij was doodverklaard en de straf dus voltrokken, hadden ze vast wel iets op gevonden) maar kwam inderdaad jammerlijk om zijn einde, was toch wel een psychische schok. De autoriteiten verklaarden het door te zeggen dat de man te vroeg dood was verklaard, wat best mogelijk is, gezien lichaamsprocessen heel langzaam en onhoorbaar kunnen zijn en je zelfs na een hartstilstand weer overeind kunt komen. Als je de lijken gewoon laat liggen lopen ze tot nu toe in ieder geval niet weg.

MaXiMuS 9 november 2006 16:31

klinkt toch wel heel erg sterk, dat verhaal

dood is dood, mij dunkt

Jaani_Dushman 9 november 2006 22:40

Er is zelfs een verhaal over een Kroatische monnik die erin slaagt weg te vluchten ná zijn vierendeling door de Turken in 1518.

Dan is dat verhaaltje van Vermassen toch maar klein bier...

BigF 10 november 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2151272)
Er is zelfs een verhaal over een Kroatische monnik die erin slaagt weg te vluchten ná zijn vierendeling door de Turken in 1518.

"De veroordeelde ging er, met zijn benen onder zijn arm, vandoor"
:-D

Tantist 10 november 2006 15:54

Citaat:

Daar ben ik het mee eens, maar deontologisch gezien mag je van een advocaat toch verwachten dat hij geen verhaaltjes uit zijn duim zuigt

:rofl:

De meeste doen niets anders...

Tantist 10 november 2006 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2146603)
In Morgen Beter(6nov) gaf Jef Vermassen als argument tegen de doodstraf het verhaal over een executie(elektrische stoel) waarbij een wetenschapper het lijk had opgekocht en gereanimeerd. Aangezien die arme man hier niet mee kon leven heeft hij zich daarna doodgedronken/zelfmoord gepleegd.

Aangezien me dit eerder een verhaal voor een derderangs horrorfilm leek, heb ik meer informatie gezocht. Maar nergens op het internet vind ik hierover iets.
De enigste overlevende van een elektrische stoel is, volgens mijn kleine zoektocht, Willie Francis. Bovendien was er hier helemaal geen wetenschapper bij betrokken en werd hij enige tijd later (succesvol) terechtgesteld.
Is er misschien iemand die hierover(indien Vermassen het toch bij het rechte eind heeft) meer informatie heeft.

Of probeert Vermassen de kijkers iets wijs te maken.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ht/index.shtml (uitzending van 06 november ietsje na de 16de minuut)

Schrijf dat maar op je buik: Vermassen kletst wel meer uit zijn nek. Hij heeft gelijk met zijn standpunt tegen de doodstraf, maar als je dat zo moet verdedigen...

Proletariër 10 november 2006 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2147317)
Doet er niet toe, dood is dood. Ingevroren mensen kunnen alleen gereanimeerd worden als ze levend ingevroren zijn (heb het eergisteren nog gehoord op National Geographic Channel).

Het menselijk lichaam bestaat voor een belangrijk deel uit water. Bij bevriezing zet het water in het lichaam uit en brengt onherstelbare schade aan aan de celstructuren. (ook van NGC ;) )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be