Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   SMS-taal bij examens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=67497)

Jazeker 10 november 2006 18:06

SMS-taal bij examens

Wt n kltrij s dt nu wr?

Citaat:

Studenten in Nieuw-Zeeland mogen sms-taal gebruiken in examens

WELLINGTON - Studenten in Nieuw-Zeeland mogen voortaan sms-taal gebruiken in hun examens.
De beslissing verdeelt studenten en docenten, omdat de sms-taal schade zou kunnen toebrengen aan het Engels, aldus de krant The Press. Het dagblad meldt dat de "New Zealand Qualifications Authority" de studenten nog steeds aanmoedigt correct Engels te gebruiken in examens, maar toch punten zal geven als een antwoord in sms-taal "duidelijk aantoont dat de student de materie begrepen heeft". Bij examens Engels, waarin kandidaten moeten tonen dat ze het Engels beheersen, mogen echter geen afkortingen gebruikt worden. De woordvoerster van de docenten verklaarde dat de beslissing het gevolg is van de dagelijkse realiteit in de klas.

Nynorsk 10 november 2006 18:09

ik let daar ook niet op bij het verbeteren van examens, hoor.

Als een student 'mss' schrijft of 'idd', dan lees ik daar eigenlijk gewoon over.
Ik ga die geen punten gaan aftrekken omdat die zoiets schrijft.
Veel studenten letten daar ook niet op. Er is al zo weinig tijd om het examen af te krijgen. Het is nog steeds de inhoud die telt.

berre 10 november 2006 18:14

in beperkte maten kan dat nog wel als het gaat om min of meer aanvaarde dingen zoals: mss of idd. maar wanneer het de spuitgaten uit komt dan moeten er voorzeker wel punten af getrokken worden. en uiteraard kan dat niet bij examen ndl toegepast worden.

Nynorsk 10 november 2006 18:18

ik heb op mijn examens nog zinnen geschreven waarbij zoveel mogelijk woorden afgekort waren om toch nog alles erop te zetten voor het tijd was.
Als chronische pijnpatiƫnt kan ik geen vier uur na elkaar schrijven zonder ongelooflijk traag te worden.
Dan maar zo eh.

BigF 10 november 2006 19:54

Ik gebruik in verslagen op mijn werk ook regelmatig idd, mss, wslk ed.

Niemand die ik hoor klagen.
Voor mijn part mogen zulke 'woorden' gerust tot de Nederlandse spelling gaan behoren. 't Is gemakkelijk, iedereen verstaat het en het spaart tikken, inkt en eventueel papier.

Praetorian 10 november 2006 20:00

Ik zou een 0 geven voor dergelijke taal, zeker op universitair niveau.

Metternich 10 november 2006 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2153678)
Ik zou een 0 geven voor dergelijke taal, zeker op universitair niveau.

En terecht!

Eduard Khil 13 juni 2014 20:56

tis een schande

Demper 13 juni 2014 20:56

bek dicht

Eduard Khil 13 juni 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7194667)
bek dicht

rustig

Demper 13 juni 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7194675)
rustig

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be