Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   17 allochtonen molesteren jonge vrouw op Brusselse metro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=67975)

proxy 14 november 2006 13:23

17 allochtonen molesteren jonge vrouw op Brusselse metro

Citaat:

Vrouw aangevallen door groep jongeren

di 14/11/06 - Op de metro in Brussel heeft een groep van zeventien jongeren een 27-jarige vrouw aangevallen. Het slachtoffer werd geïntimideerd en geslagen.

De jongeren zijn allemaal tussen 13 en 17 jaar oud. Ze stapten op in het station Het Rad in Anderlecht en begonnen meteen amok te maken.
Ze vernielden een venster en een deur. Daarna begonnen ze de vrouw lastig te vallen. Eerst pakten ze haar tennisracket af, daarna werd ze ook geslagen en betast.
In het volgende station konden negen veiligheidsagenten van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB de jongens oppakken. De politie heeft hen meegenomen. Sommige jongeren zijn ter beschikking gesteld van het jeugdparket.

Bron: vrtnieuws.net

Man man, waar zal dit eindigen ? :evil:

Het is al langer bekend dat de "jongeren" heer en meester zijn in de Brusselse metro. De veiligheidsagenten geven dit zelfs graag toe:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...na13122003_003

Onlangs werd er een rapport gepubliceerd waarin blijkt dat Brussel een van de minst veilige is van Europa. En zelfs indien er een echte agent per wagon aanwezig is zullen de "jongeren" toch maar blijven doen wat ze willen door onze veel te lakse aanpak op justitiebeleid.

Arm belgië...

MARE 14 november 2006 14:13

Pfff. Dat ze mij maar eens komen betasten. Ik wacht erop. Ze zullen het wel geweten hebben. Waarom kiezen ze toch nooit eens een eerlijke prooi uit? Zoals mij. C'mon pigs, make my day.

Veerle23 14 november 2006 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2162814)
Pfff. Dat ze mij maar eens komen betasten. Ik wacht erop. Ze zullen het wel geweten hebben. Waarom kiezen ze toch nooit eens een eerlijke prooi uit? Zoals mij. C'mon pigs, make my day.

als ze met 17zijn zal je daar weinig tegen kunnen doen denk ik. En zelfs al geef je er enen met je tennisracket een klap op zijn hoofd. Dan heb je nog veel kans dat je zelf mag gaan zitten voor slagen en verwondingen.

Anna List 14 november 2006 14:36

Jezus ... waar moet dat heen in Europa ...

iemand zin om mee naar Nieuw Zeeland te trekken ?

omaplop 14 november 2006 14:36

Weinig kans, vooral als ze "eerst" aan de daders vragen of het slachtoffer iets misdaan heeft!! (eigen ervaring)

ynneb 14 november 2006 14:50

criminele jongeren is helaas niet enkel een grootstad probleem meer, het probleem breidt ook uit naar de "veilige" provinciestadjes.

Ik ben ongeveer een week geleden nog "overvallen" door 2 jonge criminelen om 20.00 uur 's avonds in het centrum van een "veilig" provinciestadje in de Kempen ...

Ze hadden het op mijn portefeuille gemunt, gelukkig werd ik snel ontzet door passanten die onverwacht opdoken, waarop de jongeren de vlucht namen (na me eerst nog te hebben toegeroepen dat ze de volgende keer mijn keel zouden oversnijden)

De enige manier om dit in te dijken is zeer streng op te treden tegen deze "kleine" criminaliteit (die zeer snel kan uitgroeien naar grote criminaliteit indien ze onbestraft blijft)
De politie onderschat vaak echter dit soort criminaliteit en de impact op het slachtoffer : in mijn geval heb ik wel een aangifte gedaan bij de politie, maar die heeft enkel (voor zover ik weet ) een bericht rondgestuurd naar de patrouilles, zonder echter een officieel PV op te stellen.

dus volgens de officiele overheidstatistieken is er niets gebeurd ? Sindsdien voel ik mij niet gerust wanneer mijn kinderen (opgroeiende tieners) 's avonds alleen in de stad rondlopen ...

Bierke 14 november 2006 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2162868)
Jezus ... waar moet dat heen in Europa ...

iemand zin om mee naar Nieuw Zeeland te trekken ?

Lol geef die glazen bol hier ik was daar ook over aan het denken, maar blijkbaar draait het daar ook niet goed... mss toch dan Zuid Mongolië ;)

Effe ontopic:
Zoals Mare wacht ik ook op zo'n bende zeikerds, alhoewel 17 wel veel is, dus de eerste zullen het helaas niet overleven, en dan komen de goedsnieuwspraters en het CGKR weer op je dak zitten... kansarme losers

Coekie 14 november 2006 15:07

Citaat:

Het is al langer bekend dat de "jongeren" heer en meester zijn in de Brusselse metro. De veiligheidsagenten geven dit zelfs graag toe:
Niet dat er geen probleem is op het openbaar vervoer in Brussel maar in dit geval hebben de veiligheidsagenten de aanvallers wel kunnen arresteren.

Coekie

Bijter 14 november 2006 15:12

Tja, als je zo een groep van 17 ziet afkomen....Gewoon rustig je gazetje lezen en niet in de ogen kijken. En toch proberen de leider te herkennen (ge weet wel hoe dat moet). Als het die is die je gazetje komt ambeteren : aanpakken (als ge kunt èh). Als het nen andere is : rustig proberen blijven.

Als je de leider kan aanpakken is het ok. In het andere geval misschien ook maar minder kans op overleven als dan de rest van 16 op je afstormt.

Je moet op de één of andere manier respect afdwingen. Da's de enige manier.

dereien 14 november 2006 15:15

Citaat:
Op de metro in Brussel heeft een groep van zeventien jongeren een 27-jarige vrouw aangevallen. Het slachtoffer werd geïntimideerd en geslagen.

De jongeren zijn allemaal tussen 13 en 17 jaar oud. De politie heeft hen meegenomen. Sommige jongeren zijn ter beschikking gesteld van het jeugdparket.

Geen nood, ze hebben al een ticket gekregen om naar de EK-kwalificatiematch van woensdag in het Koning Boudewijnstadion tegen Polen te gaan.

Bierke 14 november 2006 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 2162961)
Tja, als je zo een groep van 17 ziet afkomen....Gewoon rustig je gazetje lezen en niet in de ogen kijken. En toch proberen de leider te herkennen (ge weet wel hoe dat moet). Als het die is die je gazetje komt ambeteren : aanpakken (als ge kunt èh). Als het nen andere is : rustig proberen blijven.

Als je de leider kan aanpakken is het ok. In het andere geval misschien ook maar minder kans op overleven als dan de rest van 16 op je afstormt.

denk niet dat die nu nog één leider hebben zo'n bendes.. maar meerdere leiders en hetzelfde gedachtengoed, vergelijk het met een roedel jakhalzen.

Metal Tom 14 november 2006 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dereien (Bericht 2162964)
Geen nood, ze hebben al een ticket gekregen om naar de EK-kwalificatiematch van woensdag in het Koning Boudewijnstadion tegen Polen te gaan.

Ik dacht dat folteren in België verboden was ;-)

metten 14 november 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy (Bericht 2162681)

Onlangs werd er een rapport gepubliceerd waarin blijkt dat Brussel een van de minst veilige is van Europa. En zelfs indien er een echte agent per wagon aanwezig is zullen de "jongeren" toch maar blijven doen wat ze willen door onze veel te lakse aanpak op justitiebeleid.

Arm belgië...

Mannekes van 13 jaar die een volwassen vrouw slaan...

metten 14 november 2006 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 2162961)

Als de leider een pak rammel krijgt en zich moet onderwerpen druipt de rest gewoon af!

metten 14 november 2006 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 (Bericht 2162836)
als ze met 17zijn zal je daar weinig tegen kunnen doen denk ik. En zelfs al geef je er enen met je tennisracket een klap op zijn hoofd. Dan heb je nog veel kans dat je zelf mag gaan zitten voor slagen en verwondingen.

De Belgische wetten zijn heel ingewikkeld en het Belgisch gerecht is onberekenbaar. Waarom denk je dat omstaanders niet tussenbeide komen als er zich zoiets voordoet als een geval van agressie. Als je de agressor verwondt sta je zelf voor de rechter om uw prijs in ontvangst te nemen!

largo_w 14 november 2006 15:46

Citaat:

Arm belgië...

thank you belgium...

Ik heb nu een vraag stel zo een vrouw die wordt aangevallen haalt een blaffer naar boven en begint te dreigen en schiet 'per ongeluk' één dezer heilige boontjes neer wat gebeurt er dan? (De juristen onder ons?)

Bijter 14 november 2006 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 2162989)
De Belgische wetten zijn heel ingewikkeld en het Belgisch gerecht is onberekenbaar. Waarom denk je dat omstaanders niet tussenbeide komen als er zich zoiets voordoet als een geval van agressie. Als je de agressor verwondt sta je zelf voor de rechter om uw prijs in ontvangst te nemen!

Is DAT de reden ? Nee makker, op zo'n moment denk je ofwel veel te goed na (je bent bang, sommigen noemen het laf) of je denkt niet na en je grijpt in....Wetten afwegen da's voor die gasten die wapens hebben, die geen angst hoeven te hebben....

Bijter 14 november 2006 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2162977)
denk niet dat die nu nog één leider hebben zo'n bendes.. maar meerdere leiders en hetzelfde gedachtengoed, vergelijk het met een roedel jakhalzen.

Er is altijd een leider.

Boadicea 14 november 2006 15:55

Citaat:

Arm belgië...

Hier de tekst uit het artikel:

Citaat:

,,Veiligheid in metro moet wijken voor rentabiliteit''
Agenten van interventieploegen Brussels openbaar metro luiden alarmbel
,,Bob-campagnes, acties tegen rijden zonder verzekering. Er gaat geen dag voorbij of ministers stelen in de media de show met veiligheid. Maar aan de veiligheid van gebruikers van openbaar vervoer hebben zij geen boodschap. Het resultaat is ernaar. Wij moeten met blote handen de strijd aanbinden met gewapende bendes, die terreur zaaien in trams en bussen en metrostations.'' De agenten van de interventieploegen van de Maatschappij voor intercommunaal vervoer van Brussel (MIVB) vragen meer beveiliging, voor zichzelf en in het belang van de reizigers.

Wetenschappelijk studies bewijzen het: van alle gebruikers van openbaar vervoer voelen de metroreizigers zich het minst veilig tijdens hun verplaatsingen. De voorbije jaren is het aantal klachten over geweld op gebruikers van openbaar vervoer in Brussel toegenomen. ,,Wij zouden maar al te graag deze trend ombuigen'', zeggen agenten van de interventieploegen van de MIVB. ,,Maar wij krijgen er de middelen niet voor, en worden geleid door mensen, die geen ervaring met beveiliging. Zo komt onze huidige chef komt van het Rode Kruis''.

De interventieploegen van de MIVB rukken als eerste uit telkens zich in een tram, bus of metrostel een probleem voordoet. ,,Wij hebben ook een opleiding genoten om de trajecten van de verschillende verbindingen en de plaats van de 2.500 haltes van de MIVB te kennen. Dat kan je niet van de politie verlangen. Maar terwijl de politiemannen een vuurwapen, een bus traangas en handboeien in hun gordel dragen om zich te verdedigen, worden wij totaal ongewapend op pad gestuurd. Onze dienst heeft dan ook de hoogste graad aan werkongevallen binnen de MIVB'', zeggen de MIVB-agenten.

Jongerenbendes grootste probleem
Jongerenbendes vormen volgens hen het grootste probleem: ,,Zij beseffen dat wij met heel beperkte middelen optreden. Dus komen zij in almaar grotere groepen naar metrostations afgezakt om ons te verjagen. Zij schuwen daarbij geen enkele vorm van geweld. Als wij bijvoorbeeld in de metrostations in Sint-Jans-Molenbeek opdagen, zeggen zij ons ongegeneerd dat wij beter ophoepelen. Doen wij dat niet, dan trommelen zij met de gsm tientallen vrienden op en terwijl onze wagen buiten kort en klein wordt geslagen, moeten wij rennen voor ons leven.''

,,Onze leiding verkiest de struisvogelpolitiek boven een reële aanpak van de groeiende onveiligheid'', betreuren zij. ,,Als wij ons niet veilig voelen bij een interventie, dan moeten wij eerder rechtsomkeert maken dan een incident creëren, is de richtlijn. Want als er een incident is, is de kans groot dat de uurschema's in het honderd lopen. En dan daalt de dotatie van het gewest voor de exploitatiesnelheid. De veiligheid van de reizigers moet wijken voor commerciële prioriteiten. Waar is het begrip openbare dienst gebleven'', vragen de agenten zich af. Zij vragen niet veel om hun taak beter te kunnen uitvoeren: een bus traangas om belagers af te houden en een deskundige leiding, bijvoorbeeld van de metropolitie.

Waar ze vandaag de motivatie nog vandaan halen om door te bijten? ,,De dankbaarheid in de ogen van een reiziger, die wij uit de klauwen van belagers gered hebben, vergeet je nooit''.

En hoe gaan we de vogelvrije gebruikers van het openbaar vervoer verdedigen?

lantjes 14 november 2006 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2163062)
thank you belgium...

Ik heb nu een vraag stel zo een vrouw die wordt aangevallen haalt een blaffer naar boven en begint te dreigen en schiet 'per ongeluk' één dezer heilige boontjes neer wat gebeurt er dan? (De juristen onder ons?)

-2 marchen voor verdraagzaamheid, eventueel een concertje
-rellen in migrantenwijken, auto' en bussen in de fik steken.
-De vrouw in kwestie, als ze al aan de rest kan ontsnappen, vervolgen voor moord en een gigantische schadevergoeding voor de familie van de overleden jongere.
-Een nog strengere wapenwet, enkel nog wapens voor criminelen en flikken. (of is dat hetzelfde?)
-Extra individuele begeleiding voor probleemjongeren.

Iets in die richting?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be