![]() |
de lijn voert quota in voor allochtone en vrouwelijke werknemers
wo 15/11/06 - Vervoersmaatschappij De Lijn voert quota in voor zowel allochtone als vrouwelijke werknemers. Dat schrijft De Standaard.
Nu heeft De Lijn 193 allochtonen in dienst, dat is zo'n 2,9 procent van het totale personeelsbestand. Dat aandeel moet groter zijn, vindt De Lijn, zodat er meer diversiteit is op de werkvloer en het personeelsbestand een betere afspiegeling wordt van de maatschappij. Om dat te bereiken zijn quota noodzakelijk, zegt De Lijn. Het personeelsbeleid moet ook aangepast worden om de quota te bereiken. "Te weinig vrouwen en allochtonen reageren op onze vacatures", zegt directeur Ingrid Lieten. "Daarom moeten we onze manier van jobs aankondigen en mensen in dienst nemen, veranderen. Anders duurt het te lang voor er een evenwicht is." De Lijn is het enige grote overheidsbedrijf dat een quotum invoert. De Post en de NMBS bijvoorbeeld zijn tegen quota voor allochtone en vrouwelijke werknemers. bron vrtnieuws.net Positieve discriminatie is ook discriminatie. |
Schandalig, pure discriminatie.
Straks moet ik een gehandicapte transexuele homofiele islamiet met een bruin huidskleurtje zijn eer ik in aanmerking kom voor een job. |
Quota zijn voor niets nodig. We hebben onze antidiscriminatiewetten, die moeten maar volstaan.
Seffens gaan ze ook nog quota opleggen voor homo's, getuigen van Jehova, brillendragers, linksdragers en andere minderheden.... ;-) Pure regelneverij. |
Misschien moet een afgewezen autochtone mannelijke kandidaat maar eens een proces inspannen tegen de Lijn wegens discriminatie. Er is nu in veel gevallen immers geen enkele manier meer om objectief vast te stellen of hij afgewezen werd wegens onvoldoende gekwalificeerd dan wel wegens "niet vrouw" en/of "verkeerde huidskleur".
|
toekomst ziet er fris uit voor jonge moslima's
zouden de bij De Lijn die quota ook meteen doortrekken tot in het directiecommité ? ... of moeten 'ze' nu ook weer niet overdrijven ?! ps hebben ze bij de Lijn al een hoofddoekenverbod voor chauffeurs/controleurs ? ;-) |
Citaat:
Ronduit racistisch, CGKR Where Are Thou ? Maar ja, voor hun is da geen racisme zeker, want een minderheid kan nie discrimineren of hoe zien ze dat ook alweer... Als ge nu als autochtoon voor buschaufeur soliciteert en ze nemen u nie aan , weete al waar ge moet zijn hé... |
Citaat:
't is natuurlijk wel handig als het personeel dezelfde roots heeft als de gebruikelijke amokmakers, ze kunnen direct in dezelfde taal ingrijpen. |
Rassenwetten? En ik die dacht dat dat niet meer mocht.
|
En ik die dacht dat ge gewoon lid moest zijn van de SP.a om bij De Lijn te werken. :lol:
|
Allé wanneer worden de Rassenwetten van Namen beslist door Paarse Reichs Regime.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die quota vind ik ongepast! |
Citaat:
|
efkens een slecht mopke tussendoor :
die zwarte chauffeur, gaat die dan ook vanachter moeten zitten ? ;-) |
Deze positieve discriminatie is het gevolg van een negatieve discriminatie op de arbeidsmarkt, men tracht recht te trekken wat scheef zit, afwachten of het resultaat heeft. Als men vanuit de overheid de diversiteit benadrukt dan is het normaal dan men dit wil laten doorschijnen in zijn personeelsbestands. Uiteraard zie ik het liever zonder quota gebeuren maar blijkbaar is het op die manier niet mogelijk.
|
Quota's zijn discriminatie, of deze positief of negatief is. Discriminatie blijft discriminatie.
|
Lang leve het politiek correct denken...
|
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...jn/index.shtml
Dit is de link. Tja, wat kan je hierover zeggen? Het aantal allochtonen moet naar 4%. Grappig, moest er gezegd worden dat het aantal autochtonen MINSTENS 96% moet zijn zou het kot waarschijnlijk te klein zijn.:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be