Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aljazeera in het Engels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68170)

Mustapha 15 november 2006 19:35

Aljazeera in het Engels

Al Jazeera begint vandaag met haar engelstalige versie.

Ze kunnen een mooie lijstje voorleggen met bekende topjournalisten.
Vanuit alle belangrijke plaatsen op de wereld zullen ze live kunnen gaan.
Overal zal naast de naam BBC, CNN nu ook Al jazeera aanwezig zijn.

Mensen zullen kunnen kiezen tussen een derde grote zender.

Waarom Amerika deze nieuwe zender boycot is weer zeer democratisch. ;-)

Bush krijgt ocharme de ene mep na de andere, ik begin medelijden te krijgen met die vent.

democratsteve 15 november 2006 19:48

Hebben zij ook een Engelstalige website?

Public energy 15 november 2006 19:54

jawel hoor, ik heb hem uitvoerig bezocht tijdens de Libanon-crisis deze zomer. Verrassend evenwichtige verslaggeving:

http://english.aljazeera.net/News

djimi 15 november 2006 21:16

Waarom 'verrassend' ?

longhorn 15 november 2006 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2166747)
Waarom 'verrassend' ?

Omdat persvrijheid in die regio niet vanzelfsprekend is?

djimi 15 november 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 2166754)
Omdat persvrijheid in die regio niet vanzelfsprekend is?

Ah, op die manier. Daar kan ik inkomen.

longhorn 15 november 2006 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2166814)
Ah, op die manier. Daar kan ik inkomen.

Is eigenlijk vatbaar voor interpretatie. FoxNews is nu ook niet bepaald evenwichtig...

djimi 15 november 2006 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 2166816)

FoxNews is nu ook niet bepaald evenwichtig...

Wat u zegt !

GaRnaaLBeeR 15 november 2006 21:59

Op de VRT zijden ze dat de engelstalige site in ieder geval, al minder uitgesproken is dan de arabische

democratsteve 15 november 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Public energy (Bericht 2166460)
jawel hoor, ik heb hem uitvoerig bezocht tijdens de Libanon-crisis deze zomer. Verrassend evenwichtige verslaggeving:

http://english.aljazeera.net/News

Thx.

StevenNr1 15 november 2006 22:53

En wordt die zender ooit opgenomen in het kabelaanbod (als daar ooit CNN en BBC World al terug bij zouden komen hier in Wilrijk...) ?

Nussbaum 16 november 2006 05:28

Ik heb eens een documentary over aljazeera gezien(click) en op mij kwamen de mensen die daar aan het woord kwamen heel normaal over. Ik denk dat zo'n engelstalige arabische zender wel goed is, hopelijk zal het leiden tot meer begrip.

Herr Flick 16 november 2006 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve (Bericht 2166452)
Hebben zij ook een Engelstalige website?

Ja al langer, en ik dacht dat ze al langer Engelstalig op de Satteliet zaten, ook maar ik kan me vergissen, in elk geval zitten ze binnenkort op Astra 19 E .

Daar kon je ze al bekijken in het Arabisch.

Als je trouwens op zoek bent, naar nieuws, kan ik je zeker een schotelke aanraden, Je kan alle duitse zenders gratis bekijken, een hoop franse, spaanse, italiaanse en nu ook het regionaal nieuws in Drenthe mocht u dat interesseren... ;-)

Herr Flick 16 november 2006 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2167013)
En wordt die zender ooit opgenomen in het kabelaanbod (als daar ooit CNN en BBC World al terug bij zouden komen hier in Wilrijk...) ?

Smijt die kabel buiten jong, Dish in uwen hof en kijken maar, ...

StevenNr1 16 november 2006 10:17

Voor Vlaamse zenders op satelliet is er toch maar enkel TV Vlaanderen?

Laya 16 november 2006 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2167721)
Ja al langer, en ik dacht dat ze al langer Engelstalig op de Satteliet zaten, ook maar ik kan me vergissen, in elk geval zitten ze binnenkort op Astra 19 E .

Daar kon je ze al bekijken in het Arabisch.

Als je trouwens op zoek bent, naar nieuws, kan ik je zeker een schotelke aanraden, Je kan alle duitse zenders gratis bekijken, een hoop franse, spaanse, italiaanse en nu ook het regionaal nieuws in Drenthe mocht u dat interesseren... ;-)

Nene, ze zijn pas sinds gisteren engelstalig op satelliet en online... het enige wat sinds maanden te zien was via satelliet was een engelstalig reclamebloc voor Alj. int.

Confucius 16 november 2006 16:58

Heb even gekeken. In hun standpunten verschillen ze praktisch niet van de VRT: anti Amerikaans en anti Israel. Het is waarschijnlijk daar dat Rudi Vranckx zijn mosterd haalde.

kelt 16 november 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha (Bericht 2166422)
Al Jazeera begint vandaag met haar engelstalige versie.

Ze kunnen een mooie lijstje voorleggen met bekende topjournalisten.
Vanuit alle belangrijke plaatsen op de wereld zullen ze live kunnen gaan.
Overal zal naast de naam BBC, CNN nu ook Al jazeera aanwezig zijn.

Mensen zullen kunnen kiezen tussen een derde grote zender.

Waarom Amerika deze nieuwe zender boycot is weer zeer democratisch. ;-)

Bush krijgt ocharme de ene mep na de andere, ik begin medelijden te krijgen met die vent.

Het zal inderdaad een tijdje duren voordat Al-Jazeera overal in die Engelstalige versie op de kabel zit,maar dat komt wel in orde hoor....Dat is normaal...ook hier zien we bepaalde zenders eerst niet,en dan weer wel opgenomen worden in de paketten....De redenen zijn economisch,cultureel en...jawel...politiek..

Mag ik er aan herinneren dat zowat alle landen op de planeet wel ergens restrictie voeren tegen deze of gene zender.Ik weet bijvoorbeeld niet zeker of Al-Jazeera nog lang "met rust " gelaten zal worden in meerdere van die "democratische" landen in het Midden-Oosten en belendende percelen.....streven naar "evenwicht" en "afstandelijkheid" tesamen met een cultureel goed inpassen in een bepaalde regio...daar houden veel regimes helemaal niet van ;-)

Mustapha 16 november 2006 18:59

www.aljazeera.com
is beter dan die andere

D'ARTOIS 16 november 2006 21:21

Volgens mij werkt Al Jazzera vanuit Dubai - ja, ze zijn evenwichtig en geven een uitstekende verslaggeving.
Ik kan niets verkeerd aan ze vinden en ze hebben toegang tot kanalen waar CNN alleen maar van kan dromen.

Dat ze engelstalig gaan, is natuurlijk een normaal verschijnsel - hiermee bereiken ze ook een groep mensen die zich kritisch ten opzichte van CNN of andere nieuwsmakers opstellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be