![]() |
de mooiste zin
Heb je al eens gehad tijdens het lezen van een boek of iets anders dat je zegt, wat een mooie, intelligente of grappige zin?
post hem hier... de mijne:...op haar t-shirt stond 'here i am', een overbodige boodschap als je het mij vraagt... Bernlef (buiten is het maandag) |
"Verrekt", dachten ze beiden, en ze kusten engelen in hun mooiste dromen sinds hun kindertijd.
-the Revenant |
Wip rustig en zonder zorgen, al wie niet klaarkomt doet dat morgen !
|
Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?
Hoe lang nog, Catilina, gaat gij ons geduld nog op de proef stellen? Uit één van Cicero's vele donderpreken tegen staatsvijand nummer één van die tijd, de samenzweerder Catilina. Heb ik altijd een heel mooi begin van een redevoering gevonden... |
Toen ik de prijs van de sla zag, kreeg ik een krop in de keel.
|
"Human action originates change. As far as there is human action there is no stability, but ceaseless alteration."
:-D |
If we can dream it, we can do it.
|
Hoe zouden gekken moe kunnen worden.
A first sign of the beginning of understanding is the wish to die. |
"De namen der gekken, vindt men op alle plekken." :-D
|
Forces of opposition cannot coexist
without losing character so they take turns. |
To realize form is to allow its innate character.
Wise government is not imposed. |
"I woke, she fled, and day brought back my night."
Edgar Allen Poe |
Citaat:
|
Ooit sloot een sollicitant zijn inleidende brief op onderstaande manier af; een zin die ik ben gaan gebruiken in brieven aan zakelijke relaties die ik niet kan uitstaan:
"Inmiddels wil ik finaliseren met u de absolute verzekering te betuigen van mijn oprechte hoogachting" Schitterend gewoon...oh ja, die kerel werkt nog bij ons! |
Ooit moeten lezen voor school, ja. De oorspronkelijk Latijnse tekst lees ik uiteraard niet op m'n eentje door. De vertaling daarentegen heb ik wel volledig gelezen.
Wat bedoel je eigenlijk met je opmerking, Tantist? |
de vloek van de Vlaamse soldaten aan het IJzerfront: "Belgiek, ontplof!" en vertaalt dat voor sommige Kamerleden in het Frans als "La Belgique: qu'elle crève!"
|
eentje om misschien even over te denken:
"een ideologie is niet verantwoordelijk voor de mensen die erachter staan." is dat zo? |
"Vergeef me deze lasterlijke taal uit mijn ongewijde mond"; "IK", Jan Cremer.
|
"One, two, three, four"
-The Ramones- |
Prostituees moeten tegen een stootje kunnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be