Stefanie |
14 november 2003 23:28 |
Citaat:
(ik neem het filmpje anderzijds niet te au serieux, vandaar dat ik het onder Koetjes en Kalfjes plaats)
|
Niet ernstig? Dat stukje met die vrachtwagen doet mij denken aan die illegale Chinezen in Dover die omgekomen zijn. En dan dat vliegtuig. Ik heb eens een reportage gezien over een Afrikaan die onder of in het landingsstel van een vliegtuig kroop. Hij was wel onderdoeld. Hij probeerde het een twee keer en toen kwam hij om. Ook twee andere Afrikanen hebben dat geprobeerd, maar die zijn omgekomen tijdens de reis. En dan die hst... Ik heb in dat verslag van een tijd geleden, toen dat asielzoekerscentrum in Sangatte nog open was, gehoord dat sommigen te voet door die tunnel trokken en de hst heeft daar zo'n paar keer stilgelegen wegens de illegalen. En dan die winkelstraat, dat doet mij denken aan Borgerhout en Schaarbeek. En als die paarsen zo voort doen, gelijk nu Laurette Oncelinx met haar moslimfundamentalisten...
Dat van die kameel vind ik wel grof, maar als zo'n allochtoon een huwelijkspartner uit Marrokko haalt, is dat volgens mij geen huwelijk uit liefde. Maar het is wel grof. Allez, ik denk dat het naar huwelijksmigratie verwijst. Die hartjes...
|