![]() |
De ziekenfondspremie is enorm gestegen.
De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent
gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro per maand. Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. |
Re: De ziekenfondspremie is enorm gestegen.
"Observer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > per maand. > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > 20 euro / m is belachelijk laag. Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. vrgr David |
"Observer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > per maand. > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > Woensdag is de enige dag in de vier jaar dat je er zelf iets aan doen kan, doe het. |
Observer schreef:
> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > per maand. > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > de verbruiker betaald nu,einde aan het solidariteits principe. |
dre schreef: > Observer schreef: > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > > per maand. > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > > > > > de verbruiker betaald nu, einde aan het solidariteits principe. Nou, mijn zorgpremie is anders flink gedaald, hoor. |
Observer schreef: > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > per maand. > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. Het Ziekenfonds bestaat sinds kort niet meer. En is dus geschiedenis. |
david dirkse schreef op 18-11-2006 :
> "Observer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ... >> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> per maand. >> Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. >> >> > 20 euro / m is belachelijk laag. > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > vrgr > David Met jou imkomen had ik daar geen problemen mee! |
david dirkse schreef: > "Observer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ... > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > > per maand. > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > > > > 20 euro / m is belachelijk laag. > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > vrgr > David Juist door al die inkomensafhnakelijke regelingen wordt versluierd wat de modale man allemaal niet moet betalen aan het klootjesvolk dat denkt dat geld als water uit d ekraan komt! |
Swiebertje schreef: > Swiebertje schreef: > > > Observer schreef: > > > > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > > > per maand. > > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > > > Het Ziekenfonds bestaat sinds kort niet meer. En is dus geschiedenis. Het Ziekenfonds was een Duitse instelling uit de Tweede Wereldoorlog. Net als de Kinderbijslag. Mijn moeder lag tijdens de oorlog twee weken in het ziekenhuis. Over de eerste week kreeg zij niets terug, maar over de tweede week - juist na de invoering - wel. De Kinderbijslag is na de oorlog met graagte overgenomen door de christen-democraten en de sociaal-democraten. Thans is in Nederland slechts D66 tegen kinderbijslag, overigens pas na het tweede kind. In 1948 kwam Drees met de mededeling dat men niet langer alleen kinderbijslag kreeg voor het derde en volgende kind, maar ook voor de eerste twee. In Zwitserland ken men geen kinderbijslag, maar dat is dan ook nooit door de nazi's bezet geweest. |
> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent
> gestegen, dat is pas belangrijk. Meer algemeen, de zorgkosten zijn in alle westerse landen gestegen. UIteindelijk betalen we dit, dus ga jij dit extra betaken. Of via de belastingen, of via bezuinigingen op andere leuke dingen of via de premie. Bij ons alle van alle 3 een beetje. Overigens heeft Hoogervorst die stijging voo rhet eerst in 10 jaar weten te stuiten. Daarvoor steeg het kostenniveau elk jaar met zo'n 3x de welvaartsgroei. Nu stijgen ze ongeveer gelijk. En ook met SP als minister van gezondheidzorg zulen de premies nog steeds doorstijgen. |
"david dirkse" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] t.nl... > > "Observer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ... >> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> per maand. >> Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. >> >> > 20 euro / m is belachelijk laag. > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. En hij betaalde helemaal geen 20 euro, maar ook nog eens ruim 8% van zijn arbeidswaarde per maand via inkomensafhankelijke premie. (En nog eens AWBZ pemie van zo'n 13%.) Dat is ook waarom velen zo boos werden. Nu werd duidelijk wat je betaalde. Daarvoor was he schimmig en dachtet men dat men maar 20 euro betaalde. Immers dat wa shet deel waar een expliciete acceptgiro op de mat viel. De rest werd gewoon nooit uitgekeerd op je bankrekening en van je loon afgehouden of zelfs nog boven je bruto loon reeds ingehouden. |
Re: De kinderbijslag is enorm gestegen.
..Peter schreef: > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > gestegen, dat is pas belangrijk. > > Meer algemeen, de zorgkosten zijn in alle westerse landen gestegen. > UIteindelijk betalen we dit, dus ga jij dit extra betaken. Of via de > belastingen, of via bezuinigingen op andere leuke dingen of via de premie. > Bij ons alle van alle 3 een beetje. > > Overigens heeft Hoogervorst die stijging voo rhet eerst in 10 jaar weten te > stuiten. Daarvoor steeg het kostenniveau elk jaar met zo'n 3x de > welvaartsgroei. Nu stijgen ze ongeveer gelijk. > > En ook met SP als minister van gezondheidzorg zulen de premies nog steeds > doorstijgen. Ook de komende jaren zal de Kinderbijslag bij de meest politieke partijen weer flink stijgen. |
"david dirkse" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > > "Observer" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ... >> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> per maand. >> Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. >> >> > 20 euro / m is belachelijk laag. > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > vrgr > David Nou dan kon je het zeker betalen, en nu heb je mucho voordeel dus dus wederom subsidiering van de rijken, dank voor je voorbeeld. |
"Swiebertje" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > > Observer schreef: > >> De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> per maand. >> Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > Het Ziekenfonds bestaat sinds kort niet meer. En is dus geschiedenis. Wat mij betreft amg dat bij ene links kabinet DIRECT worden teruggedraaid, net zoals zovele "liberaliseringen" en "privatiseringen", chavez heeft het tenminste door. |
"Reinout van Montelbaan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > > Swiebertje schreef: > >> Swiebertje schreef: >> >> > Observer schreef: >> > >> > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> > > per maand. >> > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. >> > >> > Het Ziekenfonds bestaat sinds kort niet meer. En is dus geschiedenis. > > Het Ziekenfonds was een Duitse instelling uit de Tweede Wereldoorlog. > Net als de Kinderbijslag. > Mijn moeder lag tijdens de oorlog twee weken in het ziekenhuis. Over de > eerste week kreeg zij niets terug, maar over de tweede week - juist na > de invoering - wel. > De Kinderbijslag is na de oorlog met graagte overgenomen door de > christen-democraten en de sociaal-democraten. Thans is in Nederland > slechts D66 tegen kinderbijslag, overigens pas na het tweede kind. Ik zou op dit punt dus D'66 moeten kiezen, want na het tweede kind (behalve bij geboorte meerling, bij de tweede worp) moet het maar eens afgelopen zijn. |
> > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > > > per maand. > > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > > > > > > > 20 euro / m is belachelijk laag. > > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > > vrgr > > David > > Juist door al die inkomensafhnakelijke regelingen wordt versluierd wat > de modale man allemaal niet moet betalen aan het klootjesvolk dat denkt > dat geld als water uit d ekraan komt! > Juist door mensen zoals jij zijn er kinderen die zonder lunchpakket naar school gestuurd worden, omdat jij zo nodig in een huis moet wonen met uitzicht op zee. |
"Erik" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent >> > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro >> > > per maand. >> > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. >> > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers >> > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half >> > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. >> > > >> > > >> > 20 euro / m is belachelijk laag. >> > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. >> > vrgr >> > David >> >> Juist door al die inkomensafhnakelijke regelingen wordt versluierd wat >> de modale man allemaal niet moet betalen aan het klootjesvolk dat denkt >> dat geld als water uit d ekraan komt! >> > > Juist door mensen zoals jij zijn er kinderen die zonder lunchpakket naar > school gestuurd worden, omdat jij zo nodig in een huis moet wonen met > uitzicht op zee. > fout: een villa bouwen / inrichten levert veel werkgelegenheid op. Als het geld maar stroomt is er geen armoede. Voor elke rijke 5 armen minder, zo werkt dat. vrgr david |
> >> > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > >> > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > >> > > per maand. > >> > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > >> > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > >> > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > >> > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > >> > > > >> > > > >> > 20 euro / m is belachelijk laag. > >> > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > >> > vrgr > >> > David > >> > >> Juist door al die inkomensafhnakelijke regelingen wordt versluierd wat > >> de modale man allemaal niet moet betalen aan het klootjesvolk dat denkt > >> dat geld als water uit d ekraan komt! > >> > > > > Juist door mensen zoals jij zijn er kinderen die zonder lunchpakket naar > > school gestuurd worden, omdat jij zo nodig in een huis moet wonen met > > uitzicht op zee. > > > fout: een villa bouwen / inrichten levert veel werkgelegenheid op. > Als het geld maar stroomt is er geen armoede. > Voor elke rijke 5 armen minder, zo werkt dat. > vrgr > david > > Alleen graan verbouwen levert volle mondjes op. |
Erik schreef: > > > > De ziekenfondspremie is de afgelopen vier jaar met 500 procent > > > > gestegen, dat is pas belangrijk. In 2002 betaalden we 20 euro > > > > per maand. > > > > Verder vind ik dat de overheid een monster is geworden. > > > > De bestaande politiek is bezig met zichzelf, de belangen van burgers > > > > interesseert ze niet meer. Mensen zijn in de war, ze hebben een half > > > > jaar lang zorgverzekeringen moeten vergelijken. > > > > > > > > > > > 20 euro / m is belachelijk laag. > > > Ik betaalde (particulier) 2300 per jaar , dus nog exclusief echtgenote. > > > vrgr > > > David > > > > Juist door al die inkomensafhnakelijke regelingen wordt versluierd wat > > de modale man allemaal niet moet betalen aan het klootjesvolk dat denkt > > dat geld als water uit d ekraan komt! > > > > Juist door mensen zoals jij zijn er kinderen die zonder lunchpakket naar > school gestuurd worden, omdat jij zo nodig in een huis moet wonen met > uitzicht op zee. Aart heeft dan misschien wel een uitzicht op zee, maar in dat tehuis heeft hij ook pyamadagen. En soms moet hij een hele dag op bed blijven liggen met een luier aan. Dat vindt hij lekker en daarom is hij voor Balkenende. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be