![]() |
Klassieke muziek - topic
Beste vrienden, geachte kunstminnaars,
Omdat het niet altijd loeiharde techno of schreeuwerige rock moet zijn, vooral op deze zonnige zaterdagochtend: deze klassieke muziek-topic. Hier kunt u de betere muziekjes, die u persoonlijk adoreert, of toch het vermelden waard zijn, vermelden! Bovendien heb ik nog een extra vraag. Rusland is gekend voor haar mannenkoren. U kent het wel, de laat-romantieke koren die zingen over moedertje Rusland... Iemand die daar enkele goede coördinaten van kent (componist, muziekstuk,...?) Om deze topic te begeleiden leg ik alvast een heerlijke Cantate van Bach op! |
1 Bijlage(n)
eventjes voor alle duidelijkheid : bach is romantiek niet klassiek
classisme komt voor de romantiek , klassieke muziek is niet "oude muziek" maar muziek uit de classisitische tijd . Dus als u onder klassieke muziek verstaat romantiek , classisme , barok etc.... dan kunt u beter de naam van de draad veranderen. persoonlijk vind ik de romantiek een geweldige tijd niet alleen ind e muziek maar ook in de schilderkunst : Bijlage 15944 mijn persoonlijke favoriet uit de romantiek caspar friedrich |
wat zegt u allemaal?
klassieke muziek, zoals in de naam van deze draad, is de algemene verzamelterm. even verder vermeld ik (hoog)romantiek, een stroming binnen onder meer de (klassieke)muziek en bach is geen romantiek, maar pure barok. |
Citaat:
Citaat:
http://www.amazon.com/Best-Red-Army-Choir/dp/B000066RMJ |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.klara.be/html/top75.shtml |
De muziek uit de film 'Barry Lyndon'.
George Gershwin. 'Peter en de Wolf' van Tsjaikovski. De Vlaamse polyfonisten. JS Bach. Voor zover ik er iets van af weet. |
Citaat:
niet te onderschatten dus. |
Citaat:
|
dies irae - mozart
symfonie nr 5 - beethoven rondo alla turca - mozart canon in D - pachelbel hongaarse dans - brahms fortune plango vulnera - orff nocturne - chopin |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be