Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Guido Demoor VS Jacques Georgin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68583)

Tantist 18 november 2006 15:33

Guido Demoor VS Jacques Georgin

Even teruggraven in de geschiedenis...

Op 11 september (!!!) 1970 viel een commando van de VMO FDF-affichenplakker Jacques Georgin aan in de laan die later zijn naam zou krijgen. Hij kreeg een hartaanval en stierf hierdoor. Hierbij betrokken was VB parlementslid Roeland Van Walleghem. Er werden veroordelingen uitgesproken voor onvrijwillige doodslag.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53727

Guido Demoor wordt in 2006 in Antwerpen ineengeslagen door een groep "jongeren". Hij overleed aan een hersenvliesbloeding door het vlucht- en vechtsyndroom. Wat zegt een van de advocaten van die jongeren: "De kans is nihil dat iemand hier zal worden veroordeeld voor zelfs maar onvrijwillige doodslag".

Wat ik mij dan afvraag... ;-)
Zal Guido Demoor ook een laan krijgen vernoemd naar hem?

Zwartengeel 18 november 2006 16:57

Het wordt hoogstwaarschijnlijk de straat waar Bazilfunk woont.

circe 18 november 2006 17:06

Ik stel voor dat het "Astridplein" voortaan het "Guido Demoor"plein gaat heten.

Niet enkel zijn we dan van die koninklijke familie af, maar een plein vlak voor het Centraal Station is als eerbetoon aan een Thalysbestuurder mooi meegenomen.

Lijkt nogal utopisch hé!

Voodoo Child 18 november 2006 17:06

moest er een rechts bewind zijn in dit land, ja

Jazeker 18 november 2006 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2173871)
Het wordt hoogstwaarschijnlijk de straat waar Bazilfunk woont.

:lol:

schaduwrijk 18 november 2006 17:23

ach die man zullen we snel vergeten...

Tantist 18 november 2006 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk (Bericht 2173909)
ach die man zullen we snel vergeten...

Tenzij er een straat naar hem vernoemd wordt ;-)

Spijtig dat die allochtonen geen Vlaams-nationalisten zijn, dan zou het iets sneller gaan.

Misschien een ideetje voor Pieter van Boxel? ;-)

Public energy 18 november 2006 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2173885)

Niet enkel zijn we dan van die koninklijke familie af, maar een plein vlak voor het Centraal Station is als eerbetoon aan een Thalysbestuurder mooi meegenomen.

Lijkt nogal utopisch hé!

Nu we toch aan het fantaseren zijn, kunnen we dan niet ineens dat gedrocht van een astrid plaza park hotel vervangen door een monument ter ere van Guido Demoor?

circe 18 november 2006 18:01

Astrid Plaza is geen gedrocht hoor pipo! Ik ben daar al verschillende keren (beroepshalve) binnengeweest en dat is echt prachtig!

Tantist 18 november 2006 20:15

En voor we het vergeten, want blijkbaar werkt subtiliteit hier niet op politics.be, hoe komt het dat bij de ene er wel sprake is van onvrijwillige doodslag en bij de andere niet?

evilbu 18 november 2006 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2174285)
En voor we het vergeten, want blijkbaar werkt subtiliteit hier niet op politics.be, hoe komt het dat bij de ene er wel sprake is van onvrijwillige doodslag en bij de andere niet?

Sommigen proberen dat incident in 1970 te minimaliseren, maar als het juist is dat ze "tafelpoten" bij zich hadden vraag ik me toch af wat hun bedoeling was. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

filosoof 18 november 2006 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2174312)
Sommigen proberen dat incident in 1970 te minimaliseren, maar als het juist is dat ze "tafelpoten" bij zich hadden vraag ik me toch af wat hun bedoeling was. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

Misschien een rondetafelconferentie organizeren?
Of hadden ze die poten nodig om niet om te vallen?
Waar jij nu problemen in ziet, Jefke loopt toch ook rond met tafelpoten?
Zag jij al eens een Vlaming die géén tafelpoot bijheeft?
btw, hoeveel tafelpoten hadden die jongens op die bus?

Kay_ 18 november 2006 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2173698)
Even teruggraven in de geschiedenis...

Op 11 september (!!!) 1970 viel een commando van de VMO FDF-affichenplakker Jacques Georgin aan in de laan die later zijn naam zou krijgen. Hij kreeg een hartaanval en stierf hierdoor. Hierbij betrokken was VB parlementslid Roeland Van Walleghem. Er werden veroordelingen uitgesproken voor onvrijwillige doodslag.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53727

Guido Demoor wordt in 2006 in Antwerpen ineengeslagen door een groep "jongeren". Hij overleed aan een hersenvliesbloeding door het vlucht- en vechtsyndroom. Wat zegt een van de advocaten van die jongeren: "De kans is nihil dat iemand hier zal worden veroordeeld voor zelfs maar onvrijwillige doodslag".

Wat ik mij dan afvraag... ;-)
Zal Guido Demoor ook een laan krijgen vernoemd naar hem?

Natuurlijk zegt zijn advocaat dat :roll:
Er is nog altijd GEEN UITSPRAAK, als die er is mag u deze thread nog eens maken. Nu is het allemaal een beetje voorbarig om vergelijkingen te maken, toch?

Boadicea 18 november 2006 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2173885)

Lijkt nogal utopisch hé!

Goed voorstel.

driewerf 19 november 2006 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2174312)

tafelpoten, behoort tot onze cultuur en telt dus niet.

Nicolas 19 november 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 2173886)
moest er een rechts bewind zijn in dit land, ja

wat er hopelijk nooit komt

Zwartengeel 19 november 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas (Bericht 2175674)
wat er hopelijk nooit komt

Wat is er dan zo verkeerd aan een 'rechts' bewind? (ik heb het niet over 'extreemrechts', tussen haakjes)

Nicolas 19 november 2006 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Public energy (Bericht 2173997)
Nu we toch aan het fantaseren zijn, kunnen we dan niet ineens dat gedrocht van een astrid plaza park hotel vervangen door een monument ter ere van Guido Demoor?

waaraan heeft deze man Demoor zoveel aandacht verdiend ?
monument of straat zeker niet

het enige dat je kan zeggen is dat hij symbool staat voor :
1/de mensen die zich druk maken om niets,
2/ de mensen die niets begrijpen van mensen die anders zijn,
3/ voor de risico's die we in onze maatschappij lopen, een treinbestuurder die elk moment kon doodvallen.

Nicolas 19 november 2006 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2174285)

omdat in het eerste geval de VMOers als doel hadden om iemand aan te vallen ( doelgericht agressie naar persoon niet doelgericht de dood)
en in het tweede geval er hoogstens kan gesproken worden over een conflict waarbij betrokkene zelf uitlokkende factor was van geweld ( geen doelgerichte agressie van jongeren en ook niet doelgericht de dood)

Nicolas 19 november 2006 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2175692)
Wat is er dan zo verkeerd aan een 'rechts' bewind? (ik heb het niet over 'extreemrechts', tussen haakjes)

rechts staat voor behoudsgezind met alle gevolgen van dien dat problemen niet worden opgelost door vooruit te denken maar waar teruggekeerd wordt naar vroegere principes

links staat voor progressief denken en oplossingen zoeken met de feiten zoals ze zijn

voorbeeld aanpak van migratie en integratie van culturen
rechts geeft enkel aandacht aan verstevigen van grenzen en mensen buitenhouden, strikte regels opleggen ( cfr Verdonk Nederland : er mag enkel nederlands op straat gesproken worden, discussie hoofddoek, ...)
Links zijn antwoord is komen tot meer overleg tussen de verschillende partijen en denken aan de problemen die moeten opgelost worden.
100 jaar geleden had men het ook onmogelijk gevonden dat arbeiders de plaats kregen die ze nu hebben, rechts zag toen ook niet zitten, progressief links wel.
Op dezelfde wijze moeten we de migrantenproblematiek aanpakken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be