![]() |
Patriot Act in actie: agent gebruikt tazer-gun 5x op Amerikaanse student
Zieheer een 7 minuten durend filmpje van een aantal agenten die een tazer-gun gebruiken op een Amerikaanse student van Iranese origine:
(Bekijk het filmpje en lees de links hieronder gegeven alvorens een reactie te plaatsen..) Iranian-American Student Abused By UCLA UCPD With Tazer Gun Citaat:
Citaat:
|
Hoort dit niet thuis in K&K?
Met als titel 'hoe laat je een moslim gillen als een varken'.....:twisted: |
Nu serieus...
Ik zie het zo.... Er komt een persoon aan bij de bib na 23u(pasje verplicht dus), en heeft z'n pasje niet bij. Hij gaat niet naar huis om z'n pasje te halen, nee....hij begint wat boel te maken. Vervolgens komt de politie op't toneel en gedraagt hij zich verbaal agressief en is weerspannig. Dus imo krijgt hij z'n verdiende loon en daar heeft hij zelf voor gekozen. Die flikken hebben ook wel wat anders te doen en gaan dus hun tijd niet verspelen aan zo'n idiootje. ff tazen en afvoeren (snel oplossen dus).....zo zou ik het ook doen. Ik vond die flikken zelfs nog veel geduld hebben met hem. En dan heeft die Iraniër nog veel geluk dat ie dat in de US doet....In z'n thuisland zou het sneller en -vooral- 'anders' opgelost zijn. |
Citaat:
Vijf (!) getrainde politieagenten kunnen met hun gemak zo een studentje overmeesteren en boeien. Politie is er om geweld te voorkomen niet om het uit te lokken of te creeëren. Enkel in het ergste geval dient hij geweld te gebruiken, niet dus als je met 5 tegen 1 staat. |
Citaat:
Btw, als er 5 agenten opgevlogen waren zonder die tazer, hadden we dezelfde post hier gekregen eh....Alleen ging hij dan wsl over de geweldadigheid van de US police. Nogmaals, iemand die weerspannig is afvoeren gaat niet zonder een minimum aan geweld.... |
Citaat:
Citaat:
Die kerel was gehandboeid, sloeg niet, stampte niet, hij verzette zich wel tegen het onnodig toedienen van electrische schokken. Dat kereltje woog misschien de helft van één flik, als één flik hem gewoon over zijn schouder had gegooid dan was het zo opgelost geweest. Als ze er in slagen om hem te boeien zullen ze er toch wel in slagen hem mee te nemen??? Citaat:
|
Ik begrijp totaal niet wat dit incidentje met de Patriot Act te maken heeft.
Politie-agenten in de VS gebruiken al jaren Tasers, lang voor er ook maar sprake was van 9/11 of de Patriot act. Ik heb het zelf al een aantal keer gezien op COPS, een serie over wegenpolitie in de VS : als de persoon die gecheckt wordt weerspannig is en herhaaldelijk niet ingaat op dringende bevelen : een taser-stoot in zijn lijf. Je kan daar voor of tegen zijn, het is met zekerheid efficient. Het lijkt erop dat Heftruk hier het wedervaren van die 'arme' iraniër wil gebruiken als bewijsmateriaal dat de VS afglijdt naar een politiestaat. Dat is dus absolute nonsens. :? |
Citaat:
Onnodig geweld noem ik dat :roll: |
Citaat:
Ik geef die agenten hier toch het voordeel van de twijfel. Uiteindelijk was het toch een publieke ruimte en je gaat niet iemand taseren voor de lol als er 200 getuigen zitten te kijken. |
Citaat:
En de man was gehandboeid en stond 1 tegen 5, dat zegt genoeg. |
Parcifal en Zorlac, hebben jullie enig idee wat een taser met je doet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Jamaar, hij heeft dat ook gedaan!" |
Citaat:
|
Voor een bibliotheekbezoek zo lastig doen. Regels zijn regels.
En als de politie erbij komt, gewoon luisteren en meewerken, dan word je niet getazerd, bijeengemept of opgehangen. In mijn hele leven heb ik nog geen enkele keer aggresief behandeld door de politie. Misschien omdat ik niet aggresief doe, zelfs al weet ik dat ik in mijn recht ben. Nu begrijp ik die jongen een beetje hoor. Als je in iran opgepakt word, zelfs onschuldig, dan is het beter je dood te vechten dan mee te gaan. Zelfs al ga je niet dood aan een gevangenisbezoek daar, dan wens je het wel, op zijn minst voor de tijd die je er bent. Ik weet niet hoe erg het in de VS is op dat vlak, maar lief zal het ook niet zijn. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
nu niet voor t een of t ander, maar voor zover het goed te zien en verstaan was op dat filmpje, geven ze hem eerst zo'n stroomstoot en bevelen hem dan om op te staan, en al bijna direct kreeg hij die tweede stroomstoot.
Mag een mens nog efkes recupereren misschien. Ik vind het ongepast van de agenten in kwestie. Echt ongelooflijk :roll: Moesten ze zoiets ooit met mijn zoon doen :mad: :mad: |
Citaat:
En waarom zouden die flikken hun tijd verspelen, of het risico lopen op oa. lichamelijke schade, omwille van een studentje dat de (logische) regels niet wil volgen? |
Citaat:
Maar die tazers hebben dringend een tune-up nodig lijkt mij. Want zelfs na 1 shot gaat ie nog niet mee. :-) Opnieuw, na het eerste shot kon ie gewoon meegaan eh. Hij was in fout, en hij wist het. En dan nog weerspannig blijven en zitten lullen over vrijheden en the patriot act....Typisch :roll: He deserved it.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be