![]() |
Een huisvrouw spreekt... Luistert er ook iemand?
Vorige week massaal in het nieuws: de Vlaamse huisvrouw die op de klimaatconferentie in Naïrobi de zogenaamde "voltallige vergadering" mag toespreken.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit de zoveelste stunt-op-rij is van een partij en een minister die terzake toch niets weten te vertellen en, hun verkiezingscampagne indachtig, dan maar trachten de goegemeente aan hun zijde te krijgen door wat "gewone mensen" op te laten draven in de media. Doch, de feiten zijn nu wat ze zijn: de huisvrouw heeft gesproken. Zou er ook iemand geluisterd hebben? Wat zou de impact van zo'n huisvrouw zijn op een leger officiële ambtenaren die knekelhard in hun diplomatische jargon gevangen zitten? Ik vermoed dat die in realiteit zeer gering is. En dat minister Tobback, goed wetende dat er toch geen kat geïnteresseerd is in de visie van een prutsland als België, dan maar besloten heeft dat het nog beter is om nationaal te scoren (op een internationale klimaatconferentie), als je toch internationaal niets betekent. Zo verworden dergelijke conferenties tot verdere uithangborden van nationale campagnes, wat direct het beste te denken geeft over de bezorgdheid van al die politici over "onze toekomst". Kan iemand mij van mijn cynische visie afhelpen? |
Jammer genoeg niet. De nagel op de kop. :cry:
|
Citaat:
Misschien eens het nut van dergelijke politieke conferenties in vraag stellen. Conferenties zijn eigenlijk een goed platform om naar elkaar te wijzen en te roepen 'ziedewel, die heeft ook nog niks gedaan'. En zo sussen we elkaars geweten. |
Volgens waarnemers was het eerder een safarieconferentie dan een klimaatconferentie (bron VRT radio1 +/-7:15)
|
Citaat:
of interesseert je dat niet? Maar ja, als je al denkt dat dit item onder binnenlandse politiek hoort... |
Citaat:
|
Uiteindelijk heeft die dame daar niets nieuws gezegd. Gewoon de zoveelste jammerklacht. Me dunkt dat Tobback die nummertje liet opvoeren voor binnenlands eerder dan buitenlands gebruik. Hierdoor wordt duidelijk waar een bepaalde generatie politici uit een welbepaalde partij mee bezig is: imago-opbouw. Geen inhoudelijk werk, maar gewoon proberen te scoren met opvallende zaken die evenwel niet leiden tot beter bestuurswerk.
|
Citaat:
Kofi Anan heeft daarentegen wél iets nieuws gezegd. We kunnen de CO2-negationisten in het vervolg gemakshalve negeren. Out of time, out of arguments, enz... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
@ Mare
Blijkbaar wegen bepaalde uitspraken zo zwaar, dat ze enkel kunnen goedgemaakt worden door te dreigen met fysiek geweld. Want echte mannen, die kloppen er gewoon op. Nietwaar? |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Het interesseert je, maar geografisch verschoven. Je maakt van een wereld -issue een lokaal-partijpolitieke. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Psychologisch kan u dat verklaren door het feit dat ik een grote minachting heb voor dergelijke uitspraken, en dat ik dat wil tonen aan het hele forum. Ik stel overigens voor om dit soort nonsens verder in PM te behandelen, mocht u daar nog goesting voor hebben. |
Citaat:
Persoonlijke aanvallen en dreigen met geweld doe je niet. mvg, Arnold. |
Citaat:
Nee, |
Citaat:
|
Citaat:
|
tiens, ik dacht dat ik al een hele tijd aan het posten was op een discussie forum... blijkt een klop forum te zijn...
"maar hij is begonnen met terugslaan meneer"... -12y/o u 2? |
Citaat:
Waarom die aggressieve toon? (het is niet de eerste keer) Omdat je sterker bent(fysisch)? Dus ben je meer? En NEEN een echte man houdt niet van een aardig partijtje motten! Ik vecht niet graag! Ik schrijf wel graag! Maar wees gerust dat als er mij iemand bedreigd hij er niet goed van zal zijn (al zal ik dat niet GRAAG doen). Wat er verkeerd is met fysische strijd is dat het een strijd is! Dus ik zou zeggen zweer die aggressieve toon toch af; het heeft geen zin dat weet u evengoed als ik... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be