Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een huisvrouw spreekt... Luistert er ook iemand? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68780)

Turkje 20 november 2006 10:52

Een huisvrouw spreekt... Luistert er ook iemand?

Vorige week massaal in het nieuws: de Vlaamse huisvrouw die op de klimaatconferentie in Naïrobi de zogenaamde "voltallige vergadering" mag toespreken.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit de zoveelste stunt-op-rij is van een partij en een minister die terzake toch niets weten te vertellen en, hun verkiezingscampagne indachtig, dan maar trachten de goegemeente aan hun zijde te krijgen door wat "gewone mensen" op te laten draven in de media.

Doch, de feiten zijn nu wat ze zijn: de huisvrouw heeft gesproken. Zou er ook iemand geluisterd hebben? Wat zou de impact van zo'n huisvrouw zijn op een leger officiële ambtenaren die knekelhard in hun diplomatische jargon gevangen zitten? Ik vermoed dat die in realiteit zeer gering is. En dat minister Tobback, goed wetende dat er toch geen kat geïnteresseerd is in de visie van een prutsland als België, dan maar besloten heeft dat het nog beter is om nationaal te scoren (op een internationale klimaatconferentie), als je toch internationaal niets betekent. Zo verworden dergelijke conferenties tot verdere uithangborden van nationale campagnes, wat direct het beste te denken geeft over de bezorgdheid van al die politici over "onze toekomst".

Kan iemand mij van mijn cynische visie afhelpen?

Enter 20 november 2006 10:54

Jammer genoeg niet. De nagel op de kop. :cry:

Morduk 20 november 2006 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2177585)

Helaas, waarschijnlijk heeft deze conferentie meer bijgedragen aan de vervuiling dan wat anders :? .

Misschien eens het nut van dergelijke politieke conferenties in vraag stellen. Conferenties zijn eigenlijk een goed platform om naar elkaar te wijzen en te roepen 'ziedewel, die heeft ook nog niks gedaan'.

En zo sussen we elkaars geweten.

rookie 20 november 2006 11:31

Volgens waarnemers was het eerder een safarieconferentie dan een klimaatconferentie (bron VRT radio1 +/-7:15)

eno2 20 november 2006 11:37

Citaat:

Vorige week massaal in het nieuws: de Vlaamse huisvrouw die op de klimaatconferentie in Naïrobi de zogenaamde "voltallige vergadering" mag toespreken.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit de zoveelste stunt-op-rij is van een partij en een minister die terzake toch niets weten te vertellen en, hun verkiezingscampagne indachtig, dan maar trachten de goegemeente aan hun zijde te krijgen door wat "gewone mensen" op te laten draven in de media.

Doch, de feiten zijn nu wat ze zijn: de huisvrouw heeft gesproken. Zou er ook iemand geluisterd hebben? Wat zou de impact van zo'n huisvrouw zijn op een leger officiële ambtenaren die knekelhard in hun diplomatische jargon gevangen zitten? Ik vermoed dat die in realiteit zeer gering is. En dat minister Tobback, goed wetende dat er toch geen kat geïnteresseerd is in de visie van een prutsland als België, dan maar besloten heeft dat het nog beter is om nationaal te scoren (op een internationale klimaatconferentie), als je toch internationaal niets betekent. Zo verworden dergelijke conferenties tot verdere uithangborden van nationale campagnes, wat direct het beste te denken geeft over de bezorgdheid van al die politici over "onze toekomst".

Wet je soms ook wat ze gezegd heeft en wat vind je ervan?
of interesseert je dat niet?
Maar ja, als je al denkt dat dit item onder binnenlandse politiek hoort...

Chipie 20 november 2006 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2177691)
of interesseert je dat niet?

Als die door Bruno Tobback misbruikt wordt, hoort dit idd thuis onder binnenlandse politiek... ;-)

Jan van den Berghe 20 november 2006 11:48

Uiteindelijk heeft die dame daar niets nieuws gezegd. Gewoon de zoveelste jammerklacht. Me dunkt dat Tobback die nummertje liet opvoeren voor binnenlands eerder dan buitenlands gebruik. Hierdoor wordt duidelijk waar een bepaalde generatie politici uit een welbepaalde partij mee bezig is: imago-opbouw. Geen inhoudelijk werk, maar gewoon proberen te scoren met opvallende zaken die evenwel niet leiden tot beter bestuurswerk.

eno2 20 november 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2177720)
Uiteindelijk heeft die dame daar niets nieuws gezegd. Gewoon de zoveelste jammerklacht. Me dunkt dat Tobback die nummertje liet opvoeren voor binnenlands eerder dan buitenlands gebruik. Hierdoor wordt duidelijk waar een bepaalde generatie politici uit een welbepaalde partij mee bezig is: imago-opbouw. Geen inhoudelijk werk, maar gewoon proberen te scoren met opvallende zaken die evenwel niet leiden tot beter bestuurswerk.

Wat had ze ook aan nieuws moeten vertellen? Een CO2-vrij keukenrecept?
Kofi Anan heeft daarentegen wél iets nieuws gezegd.
We kunnen de CO2-negationisten in het vervolg gemakshalve negeren.
Out of time, out of arguments, enz...

Turkje 20 november 2006 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2177691)

Ze zei o.a. "voor alle ouders ter wereld te spreken", wat van haar zowat de machtigste politica ter wereld maakt. Damn right dat ik dus zeer goed oplette op wat ze heeft gezegd ! :twisted:

Citaat:

of interesseert je dat niet?^
Neen, net daarom start ik er een topic over op. Ik doe dat namelijk vaker, beginnen over zaken die me geen reet interesseren.

Citaat:

De link met binnenlandse politiek wordt duidelijk gemaakt in mijn openingspost. Alleen moet je daarvoor nog moeite willen doen om iets te lezen hé eno2.

MARE 20 november 2006 12:02

Citaat:

Wat een zever Turk. Verwacht je nu dat er hier een discussie volgt? Me dunkt dat er andere prioriteiten zijn. Er zal niemand jou van je cynische visie kunnen afbrengen, want zo is het nu eenmaal. Het was een show. Punt. Meer valt daar niet over te zeggen. Ik zou het overigens appreciëren Turk, als je dat onderschrift verwijderd, gezien je het totaal uit de context gerukt is. Als je wil lastig doen tav mij wil ik gerust afspreken met je en dan regelen we ons geschil als mannen. Of je doet gewoon verder met je onderschrift als een laf mietje. Stoort mij niet hoor. Vergeef me dan wel als ik systematisch op dezelfde wijze zal terugslaan.

Turkje 20 november 2006 12:18

@ Mare

Blijkbaar wegen bepaalde uitspraken zo zwaar, dat ze enkel kunnen goedgemaakt worden door te dreigen met fysiek geweld. Want echte mannen, die kloppen er gewoon op. Nietwaar?

MARE 20 november 2006 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2177804)
@ Mare

Blijkbaar wegen bepaalde uitspraken zo zwaar, dat ze enkel kunnen goedgemaakt worden door te dreigen met fysiek geweld. Want echte mannen, die kloppen er gewoon op. Nietwaar?

Tssss. Inderdaad, een echte vent die is nie vies van een knokpartijtje. Waarom niet? Overigens dreig ik niet met geweld. Ik maakte enkel een voorstel. Waarom post u dat onderschrift? Ken u zelf. Kan u dat psychologisch verklaren? En uw onderschrift bevestigen?

eno2 20 november 2006 12:37

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2177743)
Ze zei o.a. "voor alle ouders ter wereld te spreken", wat van haar zowat de machtigste politica ter wereld maakt. Damn right dat ik dus zeer goed oplette op wat ze heeft gezegd ! :twisted:

Alléz ze spreekt voor mij, dan moet ik het zelf niet zeggen.

Citaat:

Neen, net daarom start ik er een topic over op. Ik doe dat namelijk vaker, beginnen over zaken die me geen reet interesseren.

Het interesseert je, maar geografisch verschoven. Je maakt van een wereld -issue een lokaal-partijpolitieke.

Turkje 20 november 2006 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2177832)
Tssss. Inderdaad, een echte vent die is nie vies van een knokpartijtje. Waarom niet?

Omdat wat jij verstaat onder "een echte vent" eigenlijk een mondelijk imbeciele vrouw is?

Citaat:

Overigens dreig ik niet met geweld. Ik maakte enkel een voorstel.
Krabbelt "een echte vent" ook zo snel terug als jij?

Citaat:

Waarom post u dat onderschrift? Ken u zelf. Kan u dat psychologisch verklaren? En uw onderschrift bevestigen?
1. Ik hoef mijn onderschrift niet te bevestigen. Het is immers uw uitspraak.

2. Psychologisch kan u dat verklaren door het feit dat ik een grote minachting heb voor dergelijke uitspraken, en dat ik dat wil tonen aan het hele forum.

Ik stel overigens voor om dit soort nonsens verder in PM te behandelen, mocht u daar nog goesting voor hebben.

MARE 20 november 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2177878)
Omdat wat jij verstaat onder "een echte vent" eigenlijk een mondelijk imbeciele vrouw is?

Krabbelt "een echte vent" ook zo snel terug als jij?

1. Ik hoef mijn onderschrift niet te bevestigen. Het is immers uw uitspraak.

2. Psychologisch kan u dat verklaren door het feit dat ik een grote minachting heb voor dergelijke uitspraken, en dat ik dat wil tonen aan het hele forum.

Ik stel overigens voor om dit soort nonsens verder in PM te behandelen, mocht u daar nog goesting voor hebben.

*knip*

Persoonlijke aanvallen en dreigen met geweld doe je niet.

mvg,
Arnold.

Herr Flick 20 november 2006 13:42

Citaat:

Nee,

MARE 20 november 2006 13:46

Citaat:

De pot verwijt de ketel

MARE 20 november 2006 14:06

Citaat:

Ik schijt op iedereen die het niet met mij eens is. Allen ik vertel de correcte waarheid

Zyp 20 november 2006 14:29

tiens, ik dacht dat ik al een hele tijd aan het posten was op een discussie forum... blijkt een klop forum te zijn...

"maar hij is begonnen met terugslaan meneer"...

-12y/o u 2?

largo_w 20 november 2006 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2177936)
*knip*

MARE ik moet turkje toch wel even gelijk (dat is dan wel het enige waar hij hier gelijk heeft hoor...) geven dat het feit dat je altijd op (fysieke) aggresie teruggrijpt weldegelijk een teken van zwakte is.

Waarom die aggressieve toon? (het is niet de eerste keer)
Omdat je sterker bent(fysisch)? Dus ben je meer?
En NEEN een echte man houdt niet van een aardig partijtje motten!

Ik vecht niet graag! Ik schrijf wel graag!
Maar wees gerust dat als er mij iemand bedreigd hij er niet goed van zal zijn (al zal ik dat niet GRAAG doen).

Wat er verkeerd is met fysische strijd is dat het een strijd is!

Dus ik zou zeggen zweer die aggressieve toon toch af; het heeft geen zin dat weet u evengoed als ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be