![]() |
Na VW nu ook bij Opel 1000 banen op het spel
Citaat:
Nu door VW kan dit wel is in een stroomversnelling komen en dan vrees ik het ergste.:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze aan de mensen hun job zitten ligt heel gevoelig bij de mensen. |
Ook niet vergeten de hopen consultants , die zijn aangeworven bij de VDAB om de werklozen te "begeleiden".
|
Oh nee, drama...
:roll: |
Er is nog niets besist over een nachtshift. Het is niet omdat ze in Zürich daar van dromen dat het ook zo moet gebeuren. Anders dan bij VW is er bij GM wél een solidairiteitsverklaring onder de vakbonden. We hebben die 3 shiften nodig voor het nieuwe model. Niemand ziet het zitten om in 2009 verplicht naar de nacht te moeten gaan, als dat model naar a'pen komt. Dat er minder volk gaat werken in Apen is duidelijk, maar dat moet op een verantwoorde manier gebeuren.
|
Is het niet tijd om onze bedrijfsbelastingen / belasting op arbeid te doen dalen met 10 of 20%? We kunnen dat financieren met een volledige afschaffing van alle subsidies (want dat is alleen maar politieke touwtrekkerij). De afschaffing van het ingewikkeld en duur federalisme kan ook helpen. Voorts ook een sterke vereenvoudiging van onze wetgeving.
Een goed ondernemingsklimaat is de basis voor een goede economie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
We verlagen de staats last reeds een heel pak door de federale regering op te heffen en direct onder de EU te gaan leven.
We houden dus over gemeenteraden, gewest regeringen en de EU commissie. Al de rest doeken we op met hun dubbele instanties en overbodig personeel. Ook Brussel doeken we op als gewest en doen dat onder Vlaanderen en/of Walonnië vallen. Lap zeg, in éénkeer de hele Belgische staatschuld uitgespaard. Want hoe ze het in de toekomst gaan doen weet ik niet, maar als de MN tegen dit tempo blijven afdanken en sluiten, dan zijn wij binnen 10 jaar een economisch ontwikkelingsland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je vergeet dat het de aandeelhouders zijn die het startkapitaal hebben geleverd, de arbeiders zorgen voor de werkkracht. De wagens zijn niet van hun, ze hebben de grondstoffen er niet voor gekocht en worden enkel betaald om te doen wat van ze gevraagd wordt. Specialisatie heet zoiets. Als morgen de auto-industrie gerobotiseerd wordt en er slechts 1/10 van de arbeiders meer nodig zijn, dan tekent het management daarvoor. Niet sociaal? Niet gek zul je bedoelen. Pech voor de arme stakkers? Tja, chance voor de techneuten die die toestellen en systemen moeten ontwerpen en onderhouden hé. |
" Je vergeet dat het de aandeelhouders zijn die het startkapitaal hebben geleverd"
Dat komt niet uit de lucht gevallen. Alle rijkdom komt voort uit de arbeid, ook het startkapitaal van die 'aandeelhouders' komt van de uitbuiting van de arbeid. Over het onderwerp: op zich hebben wij niets tegen "lastenverlaging", als dat niet ten koste gaat van de financiering van de SZ. Met een vermogensbelasting zouden die "lasten" serieus kunnen dalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be